Toon posts:

Game pc samenstellen met de zelfde specs dan ps4 en xbox one

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met heel de heisa rond de 2 aangekondigde nieuwe console's zou ik willen weten of het mogelijk is om een pc samen te stellen die dezelfde grafische kracht heeft dan de ps4 of xbox one.

Mijn voorkeur gaat toch echter naar een pc, is bij mijn weten nog altijd wat meer vrijheid.
En een first person shooter speel ik nog altijd liever met muis en toetsenbord ;)

[mbr[De spielerij sectie is niet bedoelt voor topics betreft het samenstellen van PC's daarnaast zijn de PC's niet te vergelijken met de consoles vanwege verschillende factoren.[/]

[ Voor 20% gewijzigd door Sn0wblind op 08-06-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ja, waarom zou dat niet mogelijk zijn? Echter zal je nooit een vergelijkbare ervaring krijgen. Console games worden veel gerichter ontwikkeld om het maximale eruit te halen, en consoles hebben verder geen zwaar OS als Windows draaien waardoor je relatief gezien meer uit een console kunt halen. Tel daarbij de mooie exclusieve titels op, en het feit dat je ook op de console ook gewoon met een muis kan gamen, en je hebt in mijn optiek meer voordelen dan nadelen.

Echter ben je voor een samengestelde vergelijkbare PC wel rond de 1000 euro kwijt. Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow, kun je een toetsenbord en muis aan een console aansluiten?

Gaat dit ook mogelijk zijn met de nieuwe generatie?

Als ik de spec's bekijk van de xbox draaid deze op 3 besturingssystemen dus thats te same toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Een shitload aan GDDR5 geheugen kan alleen met Titan en Titan light. (videokaarten van >€500)

Groot gelijk dat je bij de PC blijft. Ik heb nog niets gezien dat er op wijst dat een high-end pc strax minder mooie pracht en praal weer kan geven dan een console.

Enige reden waarom iemand in mijn ogen een console zou willen kopen is het platform an sich (exclusive en matchmaking zoals bij fifa).

AA, gameplay @ +/- 60fps, uitbreidbaarheid, privacy en de schier oneindige mogelijkheden die je met een pc hebt zijn toch wel zaken waar ik niet meer zonder kan

AFAIK is de enige console tot nog toe die tobo/muis accepteerde de PS3, geen idee wat de spybox 1 en ps4 gaan doen

@ reactie hier beneden. Je hebt gelukkig mods en pc exlusives. Mijn modded Elder Scrolls 4 oblivion ziet er bijvoorbeeld factoren beter uit dan skyrim op de 360. Gelukkig zijn kansloze series als CoD gewoon kansloze ports van de consoles. En een planetary annihilation of planetside 2 zal het op een console niet zo lekker doen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door eL_Jay op 08-06-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 10:53
Geheel offtopic, maar: zelfde specs *als* ps4.
Zo groot als
Groter dan
Sorry, moest het gewoon kwijt.

Ontopic: natuurlijk kan dat, het pc-platform is immers per onderdeel upgradebaar. De ps4 staat stil vanaf het moment van productie en de specs van videokaarten schrijden maandelijks voort.
In tegenstelling tot de schrijver hierboven ben ik door die upgrademogelijkheid van mening dat een pc je mooiere graphics oplevert. Tenminste, als gameontwikkelaars gewoon netjes voor pc ontwikkelen en niet gaan porten vanaf een console-versie, wat helaas maar al te vaak gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
bram1984 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:30:
Echter ben je voor een samengestelde vergelijkbare PC wel rond de 1000 euro kwijt. Succes. :)
Ik weet niet waar jij je pc's koopt, maar een vergelijkbare pc kost echt geen 1000 euro.
Komt niet eens in de buurt.

Maar als je een pc gaat bouwen, moet je het niet vergelijken met een console.
Bouw gewoon wat je budget toelaat, doe lekker wat je zelf wil. Dat is het mooie van een nieuwe pc bouwen ;)

En als je hulp nodig heb, kan je het ook hier vragen: Componenten Aankoopadvies

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:36:
Wow, kun je een toetsenbord en muis aan een console aansluiten?

Gaat dit ook mogelijk zijn met de nieuwe generatie?

Als ik de spec's bekijk van de xbox draaid deze op 3 besturingssystemen dus thats te same toch?
Ja, maar dat bedoel ik niet. Google maar eens op FragFX. Dit bestaat echt al jaren, dus het verbaast me dat je dit niet kent.
Avioto schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:46:
[...]

Ik weet niet waar jij je pc's koopt, maar een vergelijkbare pc kost echt geen 1000 euro.
Komt niet eens in de buurt.

Maar als je een pc gaat bouwen, moet je het niet vergelijken met een console.
Bouw gewoon wat je budget toelaat, doe lekker wat je zelf wil. Dat is het mooie van een nieuwe pc bouwen ;)

En als je hulp nodig heb, kan je het ook hier vragen: Componenten Aankoopadvies
Het verschil zit 'm in het feit dat je met een PC van 500 eu alles lekker uit of op low moet zetten. Dan heb je op een PS4 waarschijnlijk betere graphics, vanwege het kale OS en het feit dat de game daar echt voor ontwikkeld is, en al helemaal als je de exclusives erbij pakt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.