Data corruptie over gigabit.

Pagina: 1
Acties:

• High Quality king
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 12:40
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar software die corruptie kan testen op het netwerk. Ik heb problemen met corrupte videobestanden na een samba transfer, maar ook strepen(corruptie) in foto's die ik upload via ftp. De ftp staat op binary, dus daar zit het probleem niet. Ik kom er ook maar niet achter welke client het is. De eene keer gaat het goed, de andere keer niet. Ik heb dus een goede stress test nodig.

De software moet compaitible zijn met windows, linux en mac os.

Kunnen jullie mij helpen?

Ik kwam, Ik ben, En ik zal er altijd zijn

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-12 16:01
Andere UTP kabel getest? Wat voor Cat kabels gebruik je?

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Draai voor de zekerheid ook memtest op je eigen systeem (en als het kan op remote systeem).
Ik liep tegen een slecht stukje RAM aan, wat de oorzaak was van corruptie bij transfer van grote hoeveelheden data.

If you choose to criticise you choose your enemies

• High Quality king
cat 5e utp in de muur cat 6 ernaar toe. memtest ga ik doen. Ik heb voor linux het programma pktgen gevonden, maar ik moet nog even goed lezen hoe dat werkt.

Verwijderd

Of probeer tijdelijk met een andere PC / laptop.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De kans op datacorruptie over het netwerk is te verwaarlozen. Elk datapakketje wordt gecheckt met een checksum en opnieuw verstuurd als er corruptie vastgesteld is. De kans dat de datacorruptie op de PC zelf ontstaat (bijvoorbeeld door slecht geheugen) is veel groter.

Ook heb ik gemerkt dat virusscanners soms bestanden tijdens het kopieren corrupt maken, iets wat ik met name met hele grote bestanden heb ervaren.

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 23:40
downtime schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:22:
De kans op datacorruptie over het netwerk is te verwaarlozen. Elk datapakketje wordt gecheckt met een checksum en opnieuw verstuurd als er corruptie vastgesteld is. De kans dat de datacorruptie op de PC zelf ontstaat (bijvoorbeeld door slecht geheugen) is veel groter.

Ook heb ik gemerkt dat virusscanners soms bestanden tijdens het kopieren corrupt maken, iets wat ik met name met hele grote bestanden heb ervaren.
Wat hij zegt. De kans dat het iets met het netwerk te maken heeft is erg klein, tcp controleert bij ieder pakket of het goed over is gekomen.

Ik gok geheugen of drivers.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Memtest hoef je geen apart programmatje op Linux voor te hebben, gewoon iets zoals UBCD downloaden, daar zit t ook in

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• High Quality king
Afgelopen nacht heb ik de hele nacht memtest86 gedraait, maar geen errors kunnen vinden. De drivers blijven dan over, maar dat zijn vrij algemene realtek drivers die standaard in windows 7 zitten.

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 23:40
High Quality king schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:43:
Afgelopen nacht heb ik de hele nacht memtest86 gedraait, maar geen errors kunnen vinden. De drivers blijven dan over, maar dat zijn vrij algemene realtek drivers die standaard in windows 7 zitten.
Daar kan het heel goed fout gaan. Installeer eens de realtek drivers :)

• High Quality king
Nieuwe drivers geinstalleerd, verder geen problemen gehad, totdat het onboard kaartje er kort geleden helemaal mee op hield. Windows boote niet meer (liep vast in de DHCP cyclus). Ik heb het onboard kaartje afgeschakeld in de bios en nu werkt het allemaal met een los pci netwerkkaartje.

Het viel mij op dat het losse netwerkkaartje ondanks de langzamere bus (PCI vs PCI-express), hogere snelheden behaalde. Het onboard kaartje zal al wel langer niet helemaal lekker geweest zijn. Ik vraag mij toch af hoe dit soort dingen ineens stuk kunnen gaan, maar ik heb het vroeger ook een paar keer met 3c905 kaartjes van 3com gehad.

Bedankt voor al jullie hulp en meedenken!

Pagina: 1