ik heb een eigenaardig probleem, heb kort geleden popbox V8 gehaald om vanaf mijn nas te streamen. Nou komt het euvel, alles deed het super maar uit niets is mijn geluid verdwenen ik hoor niet meer.
Gebruikte hardware:
Popbox V8
Synology DS412+
Pioneer LX71 receiver (ondersteunt alle denkbare audio formaten)
Samsung 46UC8000
aansluit schema / instellingen
Popbox is d.m.v. een hdmi aangesloten op mijn receiver, deze is dan weer op mijn tv aangesloten.
instellingen popbox:
Audio instellingen.
Alle audio instellingen staan op: passthrough/downmix.
Audio Hdmi audio: On
Met deze instellingen deed mijn popbox het super, nou wou ik weer film/serie kijken en ja hoor geen geluid.
Dit is niet de eerste keer dat het gebeurt, hetzelfde probleem had ik eerder met een andere popbox V8, deze deed het opeen ook niet. ik had deze op MP gekocht zonder bon, ik kon hierdoor geen garantie claimen. Dus ik naar de winkel nieuwe kopen en ja hoor ook deze doet het na een dag niet
heb nu twee popbox V8 staan met het zelfde probleem.
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
Om een het andere uit te sluiten.
Mijn pc is ook via de HDMI op mijn receiver aangesloten, dit al jaren en nooit problemen gehad. als ik dan ook films afspeel op mijn pc en de audio via mijn receiver laat afspelen doet het gewoon.
Ik heb ook een UPC horizon box en als ik via deze films afspeel (deze is ook op mijn receiver aangesloten) dan krijg ik wel gewoon geluid.
iemand een idee waar het aan kan liggen want ik weet het echt niet meer heb alles geprobeerd.
Gebruikte hardware:
Popbox V8
Synology DS412+
Pioneer LX71 receiver (ondersteunt alle denkbare audio formaten)
Samsung 46UC8000
aansluit schema / instellingen
Popbox is d.m.v. een hdmi aangesloten op mijn receiver, deze is dan weer op mijn tv aangesloten.
instellingen popbox:
Audio instellingen.
Alle audio instellingen staan op: passthrough/downmix.
Audio Hdmi audio: On
Met deze instellingen deed mijn popbox het super, nou wou ik weer film/serie kijken en ja hoor geen geluid.
Dit is niet de eerste keer dat het gebeurt, hetzelfde probleem had ik eerder met een andere popbox V8, deze deed het opeen ook niet. ik had deze op MP gekocht zonder bon, ik kon hierdoor geen garantie claimen. Dus ik naar de winkel nieuwe kopen en ja hoor ook deze doet het na een dag niet
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
- Popbox gereset naar zijn fabrieksinstellingen
- Popbox audio uitgang ingesteld op optical
- Audio instellingen popbox op downmix gezet
- verschillende formaten video bestanden geprobeerd (mkv, BDMV, VOB)
- youtube app gedownload op popbox en hier een film afgespeelt
- Popbox direct op de tv aangesloten zonder de receiver
- Andere HDMI kabel geprobeerd
- Films op mijn pc via de popbox afgespeeld
- Popbox op verschillende ingangen van mijn receiver aangesloten
- Andere lan kabel
Om een het andere uit te sluiten.
Mijn pc is ook via de HDMI op mijn receiver aangesloten, dit al jaren en nooit problemen gehad. als ik dan ook films afspeel op mijn pc en de audio via mijn receiver laat afspelen doet het gewoon.
Ik heb ook een UPC horizon box en als ik via deze films afspeel (deze is ook op mijn receiver aangesloten) dan krijg ik wel gewoon geluid.
iemand een idee waar het aan kan liggen want ik weet het echt niet meer heb alles geprobeerd.