Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor moeders

Pagina: 1
Acties:

• brochacho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-10 20:35
Hallo, binnekort is m'n moeder jarig en ze zit al een jaar of 6 op één of ander vreselijk dell ding met nog een p4, kan echt niet meer. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, waar ze het voornamelijk voor gaat gebruiken is internetten, facebook spelletjes en werk (word, excel, printen)

Budget is ~400 euro, ik heb er al 3 op het oog maar ik weet persoonlijk niks van laptops dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met kiezen, of misschien nog met een andere suggestie komen.

pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT2MMH)
pricewatch: Asus X501 X501A-XX369H
pricewatch: Sony Vaio SVE1513C1EW

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
reviews: Laptop Best Buy Guide: juni 2013 lijkt me een mooi begin :)
>> en ja dat is inderdaad de Lenovo die je hebt staan

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
de lenevo is inderdaad een prima laptop, de asus x501 heeft wel ene i3. En licht qua performance wel boven de lenevo. Als dat je 25 euro waard is.

de I3 heeft ook een HD3000, iets krachtiger dan de videochip die op de pentium van de lenevo, beide hebben 4 GB aan geheugen. in de asus kan in totaal 8 GB (1 sodimm) en in de lenevo 16 GB (2 sodimms)

alhoewel je goed je best moet doen om 4 al vol te krijgen ;)
voor de rest heeft de asus altec lansing speakers (hoeft niet veel te wezen hoor, heb ik hier ook in een HP zitten en klinkt zoals elke andere laptop, lekker blikkerig) ook allebij 6-cell accu, alhoewel de i3 zuiniger (lees:efficienter) om zal gaan met stroom, als je hem niet gebruikt dat die omlaag clockt ect.

succses! :w

editje: ik vind dat asusje er wel tof uitzien hoor, erg slank en netjes :9~ )

[ Voor 5% gewijzigd door EXpaND op 08-06-2013 14:16 ]

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• brochacho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-10 20:35
Ja ik denk ook dat ik voor de Asus ga, de Lenovo is nergens in voorraad voor onder de 400, dus in principe zijn ze gelijk in prijs. Kijken of ik 'm ergens in het wit kan vinden, zo helemaal zwart ziet er een beetje cheap uit imo :P.

Overigens niemand een mening over de Sony? qua specs en hoe het ding er uit ziet toch niet verkeerd t.o.v de Lenovo/Asus lijkt mij?

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
licht eraan, de sony heeft wel de sterkste grafische kaart van de 3, en een (redelijk) krachtige processor, een 2,4 ghz dual-core wat soepel multi-tasken gemakkelijk maakt.

als je er beetje op wilt gamen kun je beste voor de sony gaan, ga je meer voor het huis-tuin-keuken gebruik is mijn voorkeur de asus omdat hij prima specs heeft, en er mooi uitziet :P

maar dit is me eigen mening natuurlijk, qua specs zijn ze allemaal verschillend.
de asus is de krachtigste in rekenwerk, dus multi-tasken kan prima
de sony heeft een krachtige videokaart en prima CPU
de lenevo heeft een oudere CPU, en een oudere GPU..

je moet toch zelf kiezen haha :Y

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• Bluepenguin
  • Niet online
De Asus heeft wel het voordeel dat de cpu HT ondersteunt, dat geeft m net wat meer performance. De Sony heeft 22nm litho, en zal dus een stapje zuiniger zijn en minder warmte afgeven. Daar kun je ook voor kiezen, maar verder wat EXpaND zegt, in ieder geval zijn de twee aan elkaar gewaagd.

• dicee
  • Laatst online: 10:28
Let er wel op dat de asus volgens mij geen DVD speler heeft

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11 17:16
dicee schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:53:
Let er wel op dat de asus volgens mij geen DVD speler heeft
Het is voor mij ook de asus geworden. Ik was op zoek naar een laptop voor mijn vader en deze ziet er prima uit. Alleen het gemis van de dvd speler is misschien vervelend voor hem, aangezien hij wat software op CD heeft staan. Ik dacht zelf aan een externe brander om dit probleem te verhelpen. Heeft iemand een aanrader op dit vlak, die niet al te prijzig is? Ik zat zelf te denken aan de pricewatch: Samsung SE-208BW Zwart. Ziet er prima uit en biedt bovendien extra functies. (al is de vraag of hij hier gebruik van zal maken). Zijn er betere alternatieven? Ik zag namelijk een paar goedkope chinese ebay brandertjes a $10, en als die gewoon dvd's kunnen lezen/branden/afspelen dan zal dit ook wel voldoen?

• dicee
  • Laatst online: 10:28
Met die samsung externe brander werkt het prima. Daar heb ik meer vertrouwen in dan een Chinese eBay brander. Maar dit is meer aan jezelf of je die gok wil wagen.

• Bluepenguin
  • Niet online
Freshnub schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:35:
[...]

Het is voor mij ook de asus geworden. Ik was op zoek naar een laptop voor mijn vader en deze ziet er prima uit. Alleen het gemis van de dvd speler is misschien vervelend voor hem, aangezien hij wat software op CD heeft staan. Ik dacht zelf aan een externe brander om dit probleem te verhelpen. Heeft iemand een aanrader op dit vlak, die niet al te prijzig is? Ik zat zelf te denken aan de pricewatch: Samsung SE-208BW Zwart. Ziet er prima uit en biedt bovendien extra functies. (al is de vraag of hij hier gebruik van zal maken). Zijn er betere alternatieven? Ik zag namelijk een paar goedkope chinese ebay brandertjes a $10, en als die gewoon dvd's kunnen lezen/branden/afspelen dan zal dit ook wel voldoen?
Als je maar af en toe een dvd wilt gebruiken, kun je net zo goed pricewatch: Samsung SE-208DB Zwart nemen. Werkt prima, en het scheelt eurootjes :)

Pagina: 1