Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 02:47:
Mijn ping in games is altijd heel goed. En mijn medespelers zeggen ook niet dat ik lag (alles ziet er voor hun normaal uit als ze mijn poppetje zien). Dus het heeft met framerates te maken? Alleen dat lijkt mij echt stug, aangezien het alleen optreedt bij het spelen van online modes.
Anyway: hoe sluit je uit dat het gaat om slechte framerates. Kijken of mijn GPU nog stabiel draait of mijn beeldscherm? Trouwens bedankt allemaal voor het meedenken.
Weet je wel eens wat het verschil is tussen een lage framerate en een hoge ping? Het is iets totaal anders.
Volgens mij denk jij dat het er hetzelfde uitziet of zo. Dat is dus totaal niet het geval.
Bij een lage framerate is je beeld gewoon niet soepel (je hebt een te laag aantal beeldjes per seconde om het er vloeiend uit te laten zien). Als een spel te zwaar is voor je PC krijg je een lage framerate. Om te laten zien hoe het eruitziet (zodat je het kunt herkennen) moet je eens een zwaar spel op maximale settings (eventueel met AA aan als je PC nog te sterk is) draaien. Dan krijg je een lage FPS

In veel spellen of met programma's zoals FRAPS en Afterburner kun je je FPS ook meten.
Als je een hoge ping hebt, krijg je iets heel anders, namelijk lag. Wat dit is heb ik al uitgelegd, namelijk dat wat jij ziet achterloopt op wat er op de server gebeurt.
fish schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 02:52:
[...]
Nee niet helemaal waar, je muis en tb zijn veelal via usb aangesloten. deze hebben onderwindows standaard met een 125hz refresh rate, goed voor 8ms, de software moet de input verwerken, en de refresh van je scherm e.g. 60hz, 4ms voor het gemak. dat is al min 12ms
Nu versimpel je het wel iets te veel. Dat je monitor maar 60x per seconde refresht en je muis maar 125x per seconde gepollt wordt betekent niet dat die systematisch 1/60 seconde en 1/125 seconde achterlopen. Iets wat bij lag via internet wel het geval is.
Maar hoe dan ook is ~10 ms lag te weinig om iets van de merken, in de meeste gevallen
[
Voor 20% gewijzigd door
Compizfox op 08-06-2013 02:59
]