Surveillance servertje

Pagina: 1
Acties:

• MrRobot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 18:01
Hallo,

Voorheen had ik een desktop in mijn gangkast staan met daarop Sabnzbd, Sickbeard, Couchpotato, Newznab webserver en Webcam XP als camera bewakings software,
Omdat ik stroom wil besparen heb ik Sabnzbd, Sickbeard and Couchpotato inmiddels overgezet naar mijn QNap NAS wat redelijk werkt (TurboNAS 412).

De surveillance software op mijn QNap werkt slecht vind ik, het configureren van events werkt in geen enkele browser hier thuis.
Ik heb 1 Axis netwerk camera en 1 USB webcam welke ik in WebCamXP gebruikte en nu zoek ik een goedkoop systeempje met laag verbruik om via deze camera's inbrekers te filmen.
Ik heb al gekeken naar de Raspberry Pi, op zich qua prijs en verbruik natuurlijk ideaal, maar wanneer ik de ervaringen lees met bijvoorbeeld ZoneMinder hierop krijg ik het idee dat dit nooit goed gaat werken met 2 camera's op 640x480.
Heeft iemand een alternatief (windows/linux) voor onder de 150 euro in gedachten?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
Verkoop je QNAP en koop een Synology met Surveillance Station. (zie o.a http://www.synology.nl/support/camera.php?lang=nld voor ondersteunde cams) Deze kan meteen je camera(s) afhandelen. Voorzie je Synology dan bij voorkeur met disks die 24/7 kunnen wegschrijven (mits dat vereist is; bij opnames bij uitsluitend beweging in een bepaald tijdsframe is het minder van belang) zoals de Seagate VX-disks. Lijkt me de meest aantrekkelijke oplossing voor dit moment voor je.

iRacing Profiel

• MrRobot
Op m'n Qnap zit dus ook surveillance station maar ik vind het niet echt lekker werken (kan uiteraard aan m'n nas zelf liggen, maar bij het editen van events binnen ss heb ik altijd problemen). Ik heb nu 4x2gb aan groene schijven in m'n NAS zitten (niet de beste oplossing maar het werkt [nog]).
Switchen naar een NAS met de juiste disks is een behoorlijke investering (van tijd en geld), daarnaast moet ik ook nog een ss extra camera licentie kopen.

@schaijik: had je het in 1 keer goed moeten doen sukkel.
Zeker waar.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
Als de QNAP ook al over surveilance station beschikt is het natuurlijk onzin om dan naar een Synology over te stappen om tegen hetzelfde probleem aan te gaan lopen dan...
Een Pi gaat hier denk ik niet krachtig genoeg voor zijn (en is volgens mij qua software ook nog niet zo ver dat je dit op een goede manier kan inzetten). Misschien is een Zotac Zbox iets? Maar dat gaat ben ik bang weer buiten budget..

iRacing Profiel

• MrRobot
Zotac Zbox is op zich wel iets wat de moeite waard is, jammer dat er weinig tussen de Pi en zoiets zit.
Ik ga denk ik maar even de vraag & aanbod in de gaten houden voor een 2e hands barebonetje. Bedankt tijger!