Windows 8: account login probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40
Een raar probleem met een laptop hier;

Windows 8; 3 user accounts

Het meestgebruikte account logt automatisch in, metro interface komt snel op, maar zodra je de desktop of een traditionele applicatie start, dan hangt de laptop minutenlang op een onbekend process.

de taakplanner geeft niet duidelijk aan wat er dan loopt, wel valt op dat allerlei applicaties nog moeten starten. (Dropbox, antivirus, etc)

De desktop heeft dan ook nog geen iconen.

Nadat na lang wachten alles weer goed is, zie ik in de eventlog alleen een AppHang op explorer.exe, wat op zich klopt want het is te zien dat de desktop zich even moet herstellen.

Het gekke is echter; log ik met een ander account eerst in, log dan af, dan kan ik wél gelijk inloggen en aan de slag met dat eerste account. Ook in safe mode logt ie direct in maar dat was wel te verwachten.

Dus ergens is in de startup van deze user iets niet in orde. Wat dat is, daar kom ik alleen niet achter. Een nieuw profiel is niet handig, want dan klopt de username niet meer, en die matched nu net zo lekker op alle directories en accounts, ook op de NAS.

Met MSconfig alle meuk disablen en herstarten lijkt ook niet afdoende.

Ik heb het vermoeden dat er wellicht ergens een extensie in explorer.exe zit, die problemen geeft, maar hoe fix je zoiets, en/of hoe zie je welke dat is?

Als er iemand een idee heeft voor dit vage probleem; ik hou me aanbevolen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

heeft dat een account een specifieke proces, wat moet synchroniseren met iets?

Johann Sebastian Bach

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:31

TheVMaster

Moderator WOS
Je kunt in de taskmanager overigens ook eenvoudig Startup programma's disablen (mocht het daar in zitten), je kunt daar ook zien welke applicaties/services een high of low impact hebben op je boot snelheid etc. Mocht dat niets uitmaken, dan enable je ze met een druk op de knop weer.

Als het echt een gebruiker-specifiek dingetje is..tja..dan zit het in het profiel.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 07-06-2013 23:58 ]

• Mistraller
@nivida, niet dat ik weet in elk geval. De apps die dat doen, die starten eerst, en gaan dan pas online dingen doen. (Zoals antivirus updates, dropbox, etc)
@TheVmaster; heb ik geprobeerd, maar dat geeft geen verbetering, al zet ik daar alles uit. Ik denk dat ik daarvoor de applicaties moet deïnstalleren, want ook al start je iets niet op, de shell extensies etc blijven natuurlijk bestaan.

Ik heb net ontdekt trouwens dat er 4 dagen voor het begonnen is, nog een full backup is gedaan, dus ik ga zometeen eerst eens proberen om het register voor die user terug te plaatsen. Dat moet volgens mij niet veel kwaad kunnen. Lijkt me een kwestie van ntuser.dat terugzetten met een ander account en proberen...

---------------

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:43
Een nieuw profiel is niet handig, want dan klopt de username niet meer
Wat veranderd er dan aan de username als je de huidige user een nieuw profiel aanmeet? Wel even opletten dat bepaalde bestanden instellingen in het profiel staan en je die dus kwijt zou zijn als je daar niet een backup van maakt.

Ik zou profiel gewoon verwijderen via Computereigenschappen -> Geavanceerde Systeeminstellingen -> Gebruikersprofielen.

Wel eerst even computer opnieuw opstarten en niet inloggen als die gebruiker. Enige is dat je dan alles van die gebruiker kwijt ben qua bestanden/instellingen maar de gebruikersnaam blijft gewoon hetzelfde.

• Mistraller
Ja, precies, die bestanden en instellingen. Dat is een gedoe. Backup jobs opnieuw instellen, hele itunes meuk weer overhangen, allerlei vage appjes van mijn vrouw opnieuw goed instellen.
Dus inderdaad, weggooien en dan alles opnieuw maken is een optie, maar is slechts net iets minder weer dan windows opnieuw installeren. Liever maak ik dus eerst een nieuw account aan, voor ik de oude verwijder, anders moet ik in 1 avond alles goed krijgen, anders kan mijn vrouw de volgende dag helemaal niks meer. Nu weet ze dus met aan-en-afloggen nog tot een normale desktop te komen.

Bovendien zou ik graag willen weten wat er mis is gegaan.

---------------

Pagina: 1