Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer Aspire R7

Pagina: 1
Acties:

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11 07:56
Ik heb een nieuwe notebook nodig sinds mijn oude aan vervanging toe is.
Nu heb ik mij verdiept in alle type notebooks die op het moment verkrijgbaar zijn.
Ik zoek toch vooral een notebook die ook leuk werkt met touch (windows 8 ).
De eerste keer als ik de Acer Aspire R7 convertible laptop zag wist ik gelijk dat dit iets voor mij is.
Ik weet dat deze laptop hier en daar wat mindere punten heeft, zoals het touchpad dat boven het keyboard staat en het ontbreken van de ruimte op het keyboard om je polsen te laten rusten.Maar dit zijn dan juist weer zaken die voor mij minder belangrijk zijn.Ik gebruik meestal een muis en dit wil ik dan icm het touchscreen doen.Verder is het gewicht ook niet zo heel erg belangrijk omdat ik hem hoofdzakelijk voor thuis gebruik.

Het enigste wat ik een beetje jammer vind is dat er nog geen haswell in zit(4e gen intel).
Ook had ik iets liever een quadcore gehad, maar dan is wrschijnlijk het verbruik weer hoger.
En een 15inch is prima, al had ik persoonlijk nog beter een 17inch gehad.
Verder vind ik het apparaat gewoon bijzonder mooi en innovatief.
Ik heb de review op the verge hier van gelezen een daar kreeg de Aspire r7 maar een gemiddelde aan beoordeling.
Maar ik denk dat dat te maken had met het feit dat dit de standaard configuratie was, i5 zonder nvidia kaart en 500GB HDD.
Ik zou zoizo gaan voor de i7, 256GB SSD, nvidia kaart.

Ik ben al sinds begin mei aan het wachten op deze beauty.Ik had verwacht dat hij begin juni leverbaar zou zijn in NL, maar acer heeft mij ondertussen gezegt dat dit eind juni zal worden.
Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die op de Acer Aspire R7 wachten en wat jullie vereisten en verwachtingen hierover zijn. :)

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
Ik vind het persoonlijk een bijzonder mooi apparaat.

Ik vraag me alleen af waar je die videokaart voor nodig hebt? Om games te spelen? Want dan lijkt mij dit toetsenbord verschikkelijk! Je polsen niet kunnen rusten lijkt mij in zo'n geval echt een dealbreaker.

Inderdaad lijkt me die touchpad ook erg onhandig zitten.

• ozzykillbirdy
Occasioneel een spelletje spelen op vakantie ofzo.Ik kan nog altijd mijn gamepad aansluiten voor een racegame, ik zeg maar iets. :)

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-10 09:29
DGonlag2 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:46:
Ik vind het persoonlijk een bijzonder mooi apparaat.

Ik vraag me alleen af waar je die videokaart voor nodig hebt? Om games te spelen? Want dan lijkt mij dit toetsenbord verschikkelijk! Je polsen niet kunnen rusten lijkt mij in zo'n geval echt een dealbreaker.

Inderdaad lijkt me die touchpad ook erg onhandig zitten.
Het ontbreken van een stukje van de pc om je polsen op te zetten, geeft de optie om een stukje schuim in de plek te zetten wat over het algemeen beter zal zijn voor je polsen. Ik zou in ieder geval inderdaad niet mijn polsen op tafel willen, en dat de vingers dan helemaal krom staan, want daar ga je last van krijgen. Net als wanneer je een keyboard van een desktop platlegt i.p.v. op zijn pootjes.

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-10 14:14
Ik zit ook op deze te azen. Touchpad vind ik verschrikkelijk, zit er altijd op met m'n handen bij het typen dus dat hij daarboven zit vind ik helemaal geen probleem. Een beetje reiken voor het geval je echt met de touch niet komt waar je moet zijn, is dan maar zo.

Aangezien ik ook wat video encoding op het ding wil doen, zit ik toch wel te open op een configuratie als deze:
  • Haswell Core i7
  • Dedicated GPU
  • SSD
  • 8GB
Maar het is angstig stil rondom dit ding en het feit dat Acer bij Computex bekend maakte dat veel van hun spullen Haswell krijgen, maar de R7 daar niet bij stond, belooft ook weinig goeds... :(

• ozzykillbirdy
De aspire r7 komt eind deze maand heeft acer mij gezegt.Er zit geen haswell in, maar de 3e gen.

• ozzykillbirdy

• Ph0en1x
Ha, ik heb de i7 versie net binnen gekregen en hij staat nu alweer op uitverkocht. Dat gaat hard.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
Hoe is die? Vraag me vooral af hoe dat nou typt met dat toetsenbord zo dicht bij die 'scherpe' (zo lijkt het op de foto) rand.

• Ph0en1x
Ik ga er vanavond mee spelen. :)

• Ph0en1x
Het toetsenbord is vooral wat kleiner en compacter dan ik gewend ben van m'n 17 inch Sony Vaio bakbeest van weleer. Misschien dat ik het ontbrekende numerieke blok rechts ga missen maar vooralsnog is dat niet het geval. Het typt prima en ik heb bijvoorbeeld ook totaal geen last van het feit dat ik geen steun heb voor m'n handpalmen want de toetsen liggen aardig verzonken. Maar misschien dat langere perioden aan een stuk duur daar nog iets aan veranderen.

Touchpad me uiteraard nog totaal niet mee bezig gehouden. Heb het scherm gelijk tegen de Ftoetsen aangezet en dat is toch wel heel erg prettig, zo dichtbij.

[ Voor 8% gewijzigd door Ph0en1x op 27-06-2013 20:58 ]

• Thomqa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-11 21:34
Beste Mede-R7 bezitters,

Excuses dat ik dit oude topic omhoog haal, maar het is het meest direct naar de "doelgroep" ;)

Ik heb hem ook pas aangeschaft maar ik heb erg last van belabberde wifi verbindingen, hebben jullie dit ook?

mvg,
Thomqa

• kolonel klapzak
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10-2020
Ik heb deze convertible ook op het oog, vooral eigenlijk omdat ik verder niets kan vinden dat ook maar in de buurt komt van wat ik denk te willen, namelijk een opvolger voor mijn antieke Asus K72F laptop, 17 inch, maar dan Full HD en met Touch en SSD, en zo nu en dan als tablet te gebruiken. Ik wil op het ding sporadisch een spelletje kunnen spelen (zoals Civ, RPGs)

Zoek ik gewoon niet goed, of is er simpelweg weinig aanbod van convertibles van 15 inch of groter?

Bij zo weinig keus krijg ik een slecht gevoel; misschien toch maar een meer traditionele 17" laptop kopen, en een losse, kleinere tablet erbij voor als ik even in ongebruikelijke houdingen wil gamen/browsen...?
Pagina: 1