Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ADSL via ISDN icm Fritz!box 7340

Pagina: 1
Acties:

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42
beste tweakers,

allereerst mijn excuses als dit op de verkeerde plaats staat, ik vond hier een topic over de betreffende fritz!box. Ik kom er even niet uit of wat ik wil mogelijk is, vandaar dit topic:

situatie nu:
Ouders hebben ISDN met twee lijnen en ADSL. Aansluitingen in huis zijn nu (voor zover ik weet, verbeter me als dit niet klopt):

ISRA-punt ----> splitter ADSL ----> NT1 kastje ----> quattrovox telefooncentrale ---> analoge telefoontoestel
|
|-----> moden/router --> computers

Nu wil ik graag overgaan naar VOIP voor uitgaande gesprekken (grotendeels, hebben een pinautomaat die ook nog moet blijven werken) daarom leek het me handig een Fritz!box te pakken.

Ideale situatie zou zijn:

ISRA-punt ----> splitter ADSL -------> NT1 kastje ----> quattrovox telefooncentrale ---> analoge telefoons
| |
|-----> Fritzbox |--> computers

In dit geval zou de fritzbox dus internet verbinding moeten regelen, inkomende gesprekken op bestaand telefoonnummer doorzetten naar de analoge telefoons en uitgaande verbindingen via voip (behalve pinautomaat).

Mijn vraag:
kan wat ik wil met een fritzbox 7340? Die heeft namelijk geen S0-bus waar die quadrofox meteen op kan (zie liberque in 'productreview: AVM Fritz!box 7340 review door liberque' )

Ik ben wat in de war over het aansluiten van dit alles en welke kabels nou naar de NT1 moeten, de quattrovox en of verloopjes vna rj11 naar rj45 werken of niet. Ik kan zelf wel wat kabels in elkaar hobbyen.

Kan iemand mij adviseren of duidelijkheid scheppen in deze situatie?

Verwijderd

Nee Wietman! dit gaat niet werken in combinatie met de fritzbox 7340/7360. Dze beschikt niet over een S0 poort, de 7390 heeft dit wel.

Volgorde van aansluiten:

IS/RA >> RJ11 kabel >> splitter>>> rj11 kabel >> NT1>>quattrovox>> telefoons

van uit de splitter vanuit modem aansluiting >> rj 11 kabel >>internetmodem.

Methode van aansluiten verschilt per versie van de NT1, (S1/S6).

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 15:43 ]

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42
bedankt voor je reactie. Ik heb het nog even bekeken en ik snap het nog steeds niet echt. Stel ik haal een 7390 die wel een s0-poort heeft. Wat moet ik dan nog met het NT1 (heb een S1 versie) kastje?

Gaat het dan niet zo?

IS/RA >> RJ11 kabel >> splitter >> beide kabels naar Fritzbox --> RJ45 kabel naar quattrovox, Rj11 naar telefoons?

wat doet die Nt1 box ertussen? ik heb natuurlijk even gezocht maar ik snap niet helemaal hoe en wat. Klopt het schema zoals hierboven? Heb ik in een nieuwe situatie geen NT1-box meer nodig?

edit:
mocht het werken zoals beschreven, kan ik een pinautomaat gebruiken als al mijn telefonie (PSTN en VOIP) door de fritzbox gaat?

[ Voor 11% gewijzigd door Fr33z op 09-06-2013 14:53 ]

Verwijderd

In combinatie met 7390:

IS/RA >> RJ11 kabel >> splitter Uitgang Modem >> FB7390>> S0 RJ45 quattrovox >> rj 11 telefoons
Splitter>> Telefoonuitgang>> pinapparaat