Realtek HD - achterspeakers

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik schuw al jaren enige vorm van Realtek/ALC onboard audio uitgangen, Creative heeft leuke geluidskaartjes, maar voor mijn auto PC moet ik helaas toch de Realtek onboards gebruiken.

Met 4 speakers in de auto, ben ik gegaan voor een 4 kanaals versterker, 2 front (groen-front speakers) en 2x hoedeplank (zwart, rear speakers). Via de Realtek configuratiescherm settings naar quadrafonisch gezet en werkt elk speaker netjes.

Nu kom ik echter wéér tegen het probleem wat ik al jaren heb gehad met deze onboard 'ahum' onzin, welke configuratie je ook kiest (quad, 5.1 of 7.1), muziek zal nooit uit de achterspeakers komen zonder een gare filter als 'room' er overheen te moeten gooien.

Mediaplayer, Music (windows 8) of Squeezebox, het blijft stereo. Maar er is helemaal nergens een optie te vinden voor een variant van 'stereo upmix' of 'stereo surround', de beste optie tot op heden is 7.1 te selecteren en de uitgang van achterspeakers om te zetten naar zij-speakers. Optimaal is het zeker niet, volume is aanzienlijk lager en klinkt het allemaal erg dof tov de frontspeakers.

Is er in al die jaren zie ik topics uit 2008 (zelfs 1 uit 2009 die tot 2011 doorloopt zonder oplossing) zonder ooit een 'echte' oplossing, buiten plugins voor winamp of andere spelers (wat niet werkt met WMP of Music).

Is dit gewoon nog een 'bestaat niet feature' of ben je gewoon aangewezen op de hardware oplossingen zoals een jack-splitter (2x front) of de front-front uitgang te gebruiken van je PC?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

2x stereo aansluiten is natuurlijk de meest simpele oplossing en hoogste kwaliteit zonder allerlij dsp meuk.
Probeer anders Foobar eens uit.

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10-2025
Foobar idd met de channel mixer plug in.
Kan alles upmixen tm 6 kanalen, met bass beheer, 2x stereo of "surround" en evt delay wat jij wilt :P
Ideaal.

En bij configuratiescherm>>Geluid>>Realtek kaart>>Rechtermuisknop Eigenchappen>>Aanpassingen>>Alle aanpassingen uitschakelen.

[ Voor 29% gewijzigd door h4ze op 08-06-2013 13:53 ]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Kun je niet gewoon een Y-splitter gebruiken en alles aansluiten op je front? Ben je er ook.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW