Hail to the king baby!
Verwijderd
Ja hoor, PCI kaartje met extra ide-poorten kopen en daar wat aanhagen, liefst in raid, is nog sneller ook
Voor die ene poort die ik ga gebruiken is dat eigenlijk geen optieOp maandag 04 juni 2001 18:32 schreef MREn het volgende:
Ja hoor, PCI kaartje met extra ide-poorten kopen en daar wat aanhagen, liefst in raid, is nog sneller ook
Hail to the king baby!
Tja, ik denk dat een los U66/100 kaartje een stuk simpeler is dan een switchje bouwen.
Bijkomend voordeel, je hebt ruimte voor 3 xtra IDE apparaten en kan de brander alleen aan een controller hangen.
Bijkomend voordeel, je hebt ruimte voor 3 xtra IDE apparaten en kan de brander alleen aan een controller hangen.
One of the animals has left its cage today.
ik heb ooit is een kastje gezien wat in een 5 en een kwart slot past waarmee je kon switchen.
Maar ik zal echt niet meer weten waar
Maar ik zal echt niet meer weten waar
Verwijderd
Op maandag 04 juni 2001 18:31 schreef urk_forever het volgende:
Ik wil graag 5 ide apparaten aansluiten op mijn ide bus. Dit kan niet!! Nu heb ik een hdd wisselframe en een brander. Ik brandt niet zo heel veel dus wil ik graag en ide kabel maken met drie connectors en een schakelaar die schakelt tussen uit-brander-hdd. Heeft iemand hier een idee over??
Als je een IDE apparaat wilt wisselen met een schakelaar, doe dat dan NOOIT als de computer aanstaat. Het kan wel, maar je moet iets van 21 lijnen omschakelen. Computer uit, omschakelen, booten....
Volgens is die kabelsalade+schakelaar vrijwel net zo duus als een extra IDE kaartje / RAID kaartje.
(Je hoeft dus echt geen RAID toestand op die extra RAID te doen. Gewoon HD's erbij gaat prima)
En een stuk eenvoudiger.
Greetz,
Hooi.
Ja dat is inderdaad jammer, ik zag er toen niet veel in dat RAID gebeuren. Maar nu is het toch heel jammer.
Hail to the king baby!
Uuh... ken je m niet ruilen met iemand (voor een btje bijbetaling uiteraard)?Op maandag 04 juni 2001 19:54 schreef urk_forever het volgende:
Ja dat is inderdaad jammer, ik zag er toen niet veel in dat RAID gebeuren. Maar nu is het toch heel jammer.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
deze is alleen sneller als je hem raid laat werken dus meerderen schijven in RAID 0Op maandag 04 juni 2001 18:32 schreef MREn het volgende:
Verwijderd
Um, ik geloof dat je maar een paar lijnen om hoeft te schakelen. Dus een extra connector op een IDE kabel persen met een bankschroef, en een wisselschakelaar zou meoten werken. Omschakelen kan dan wel alleen als de PC uitstaat...
Mail ff als je echt interesse hebt om dit te doen, dan graaf ik thuis de ATA/IDE specs op.
Mail ff als je echt interesse hebt om dit te doen, dan graaf ik thuis de ATA/IDE specs op.
Verwijderd
Ik heb net nog even gezocht, DaBit. Het enige stukje info dat ik zo gauw kon vinden was over de overstap binnenkort naar Serial Ata. Daar in hadden ze het wat 'Parallel Ata' betreft over 26 signaal draden nog afgezien van de nus en de plim ..
Verwijderd
In de elektuur heeft ooit eens wat gestaan maar dat was alleen bot omschakelen als ie uit stond.
Zoals al eerder gesuggereerd:neem gewoon een extra IDE controller, da's goedkoop en bovendien veilig en het werkt gegarandeerd.
Zoals al eerder gesuggereerd:neem gewoon een extra IDE controller, da's goedkoop en bovendien veilig en het werkt gegarandeerd.
Ik had ongeveer hetzelfde, en net mijn post gefinished:
[topic=153420]
Misschien heb je er wat aan.
[topic=153420]
Misschien heb je er wat aan.
http://mrfloris.com
Pagina: 1