Hallo,
Vandaag is mijn internet aangesloten, maar ik kom niet hoger dan 8mb bij verschillende nederlandse speedtest sites. Ik heb het zowel draadloos als met de kabel getest en het resultaat is hetzelfde.
Kan dit liggen aan mijn netwerkkaart? Bij apparaatbeheer staat het volgende:
Netwerkadapters > Intel(r) wifi link 1000 BGN
Netwerkadapters > Atheros AR8152 PCI-E Fast Ethernet Controller (NDIS 6.20)
Zelf denk ik dat het aan de bekabeling ligt. In mijn huis is er namelijk geen kabel getrokken voor internet. Dus ik heb het zelf maar rechtstreeks via de meterkast aangesloten. Het werkt nu wel, maar geen 20mb. (Ik begrijp dat ik ongeveer max 15 mb zal halen)
Voor de duidelijkheid heb ik even een foto gemaakt van de bekabeling.
De bovenste rode en blauwe draad komen vanuit de meterkast.
Ik heb het volgende gedaan:
De rood/witte kabel samen gedraaid met de rode kabel. Daarna deze samen gedraaid met de rode die vanuit de meterkast komt.
De blauw/witte kabel samen gedraaid met groene kabel. Daarna deze samen gedraaid met de blauwe.
Ik ben beniewd waar het probleem ligt.
Vandaag is mijn internet aangesloten, maar ik kom niet hoger dan 8mb bij verschillende nederlandse speedtest sites. Ik heb het zowel draadloos als met de kabel getest en het resultaat is hetzelfde.
Kan dit liggen aan mijn netwerkkaart? Bij apparaatbeheer staat het volgende:
Netwerkadapters > Intel(r) wifi link 1000 BGN
Netwerkadapters > Atheros AR8152 PCI-E Fast Ethernet Controller (NDIS 6.20)
Zelf denk ik dat het aan de bekabeling ligt. In mijn huis is er namelijk geen kabel getrokken voor internet. Dus ik heb het zelf maar rechtstreeks via de meterkast aangesloten. Het werkt nu wel, maar geen 20mb. (Ik begrijp dat ik ongeveer max 15 mb zal halen)
Voor de duidelijkheid heb ik even een foto gemaakt van de bekabeling.

De bovenste rode en blauwe draad komen vanuit de meterkast.
Ik heb het volgende gedaan:
De rood/witte kabel samen gedraaid met de rode kabel. Daarna deze samen gedraaid met de rode die vanuit de meterkast komt.
De blauw/witte kabel samen gedraaid met groene kabel. Daarna deze samen gedraaid met de blauwe.
Ik ben beniewd waar het probleem ligt.
, schroef vervolgens de binnenkomende aders vanaf de zijde van KPN op de rode en groene aders van dit opbouwdoosje, (volgorde maakt niet uit) en sluit vervolgens je modem aan met een RJ11 stekker welke aan de bovenkant van dit opbouwdoosje te vinden is.