Draytek Vigor 2950

Pagina: 1
Acties:

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:56
Mijn vraag is of ik deze Vigor 2950 in de plek van mijn ExperiaBox 789vn kan zetten.
Het is een router, geen modem/router. Echter kun je wel in het menu de PPPoE settings invullen in het WAN gedeelte.
Stel dat het kan, dan is er nog de username / wachtwoord kwestie. Ik zit bij KPN (VDSL2), en dan is je username het MAC adres van het modem, gevolgd door @direct-adsl
Wachtwoord zou kpn zijn.

Los van bovenstaand verhaal, stel dat ik een FritzBox ga inzetten als vervanging voor de ExperiaBox, vul ik dan het MAC adres in van die FritzBox (en daarachter @direct-adsl) als username ??

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik weet dat PPPoE van toepassing is op KPN Glasvezel, maar of dat voor DSL ook zo werkt..? Dan zou t PPPoA moeten zijn, en heb je sws niks aan een Draytek omdat je toch een modem nodig hebt, en heb je de nodige signaalwaardes? Anders heb je daar ook niet zoveel aan

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:56
Als ik nu in het web menu kijk van de ExperiaBox, dan staat daar ook PPPoE.
Het is VDSL2.

edit.

dit kom ik tegen in een voor mij tot nu toe onbekende handleiding :

Connect a cable Modem/DSL Modem/Media Converter (depends on your requirement)
to any WAN port of router with Ethernet cable (RJ-45). The WAN1/WAN2 LED (Left
or Right) will light up according to the network card feature (100 or 10) of the device
that it connected.

Dus er moet wel degelijk een modem voor komen te staan.

[ Voor 69% gewijzigd door EverLast2002 op 07-06-2013 19:02 ]

Verwijderd

Bij XS4ALL hanteren ze voor verschillende modems verschillende instellingen dus waarschijnlijk KPN ook zo?Bij XS4ALL stonden hun instellingen niet goed op de website maar de helpdesk kon de instellingen doorgeven.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 16:16 ]