Toon posts:

Op zoek naar USB docking station voor 3 externe schermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweeks,

Ik ben op zoek naar een USB docking station voor meerdere type laptops. Na veel zoeken op google kom ik elke keer uit bij docks met 2x video uitgang en dan laptop scherm als 3e.

Ik ben eigelijk op zoek naar het volgende:

Een usb dock voor meerdere type laptops.
Moet hebben: 3x video uitgang ( vga/dvi/display of hdmi)
Moet 2/4x usb ingangen hebben.
Moet netwerk ingang hebben.

Ik kom er niet meer uit, ben al dagen op zoek. Kunnen jullie me hiermee verder helpen?

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:27
Sterker nog, als je je laptop scherm aan zet zal een van de 2 externe schermen weer uitvallen. De video kaart van je laptop zal waarschijnlijk gewoon niet meer ondersteunen.

Sowieso is het wel handig als je even de types vermeld van de laptops waarvoor jij naar opzoek bent.

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor universeel gebruik. Rekening houdend met: de graphic chip die 3 aankan.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Drie gaat misschien moeilijk worden. Ik heb een Toshiba Dynadock U3 (USB3) die een Displaylink chip heeft die twee externe monitoren aankan (1x DVI, 1x HDMI). Omdat het een externe chip is, zou je ook nog in staat moeten zijn om de d-sub/HDMI uitgang van de laptop te gebruiken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 07-06-2013 16:32 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
@gambieter. Zou je dit misschien eens kunnen testen? als dat namelijk een oplossing is...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb geen derde monitor :p . Maar ik zal vanavond de HDMI-uitgang van de laptop proberen, en je vertellen of die nog actief is :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 11:21
Sowieso heb je met dat Toshiba dock een extra videochip als ik het goed lees. Je kunt dan dus nog steeds alle aansluitingen op de laptop zelf gebruiken. Het nadeel is wel meteen dat je niet kunt gamen of (naar alle waarschijnlijkheid) gebruik kunt maken van dingen als videoversnelling op de schermen op het Toshiba dock.

Als dat niet hoeft (je draait er bijv. enkel Word/Excel op) dan ziet er het wel uit als een goede oplossing. Ik meen nog eens iets dergelijks tegen te zijn gekomen wat met een ExpressCard werkte... Zo te zien heb je die van Belkin, de F5U273 en van Targus, de ACP60US. Aangezien dit op een PCIe 1x aangesloten word heb je wel minder bandbreedte dan USB3.0, maar als alle laptops een dergelijke aansluiting hebben misschien het kijken waard?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Xudonax schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:38:
Sowieso heb je met dat Toshiba dock een extra videochip als ik het goed lees. Je kunt dan dus nog steeds alle aansluitingen op de laptop zelf gebruiken. Het nadeel is wel meteen dat je niet kunt gamen of (naar alle waarschijnlijkheid) gebruik kunt maken van dingen als videoversnelling op de schermen op het Toshiba dock.
Het is ook processor-intensief als je Youtube en zo draait, ondanks de aparte videochip, en je moet je USB3 drivers goed op orde hebben. Maar sinds de update van de USB3 drivers werkt 'ie erg prettig.
Als dat niet hoeft (je draait er bijv. enkel Word/Excel op) dan ziet er het wel uit als een goede oplossing.
Yep, ik ben er erg tevreden over. Ben van oudere Dynadock met 1 monitor naar nieuwe Dynadock met 2 monitoren :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:33:
@gambieter. Zou je dit misschien eens kunnen testen? als dat namelijk een oplossing is...
Heb het net geprobeerd door de tweede monitor (die nu op de HDMI poort van de Dynadock zit) aan te sluiten op de HDMI van mijn Toshiba Portege Z830 zit; die heeft een Intel HD3000 grafische chip. Werkt probleemloos: ik had gewoon de laptop monitor en de andere twee monitoren als 1 grote desktop staan.

Zo te zien moet dit voor je kunnen werken. Ik zou zeggen: probeer er eentje uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Topic mag gesloten worden. Door middel van usb 3.0 dock en extern scherm op laptop zelf werkt dit.

Mijn dank is groot
Pagina: 1