Wijziging User Review - [mathman] [dito29]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28
Heb van dito29 de volgende router gekocht: V&A aangeboden: Asus RT-N66U

Alle communicatie liep via DM.

Nadat ik het product ontvangen heb, heb ik vervolgens de volgende beoordeling geschreven en hem daarvan op de hoogte gesteld: gallery: dito29

Hierna is via DM een discussie ontstaan. Dito29 vond dat de omschrijving te min was beoordeeld. Ik had immers gekregen wat in de advertentie staat? Klopt, daarom heb ik hem voldoende beoordeeld. Ik vind het namelijk prettig, als een tweaker wat meer info geeft over het product zelf, zijn ervaringen hiermee en ook een (of meerdere) foto's plaatst van hoe het product er nu uitziet. Je koopt immers iets in goed vertrouwen van iemand die je niet kent. Dan wil ik zoveel mogelijk informatie vergaren voor ik tot koop overga. Uiteindelijk deden de positieve feedbacks van dito29 de doorslag geven om tot koop over te gaan.

Aangezien dito29 het hier nog steeds niet over eens was, vond hij het nodig mij een negatieve beoordeling te geven, zie gallery: mathman

En dat vind ik niet terecht. Prima als hij mij ook beoordeeld en hierin ook onze meningsverschillen omschrijft, maar om dat dan meteen maar als 3dubbel negatief te beoordelen vind ik te ver gaan. Daarnaast zou hij me alleen kunnen beoordelen op of over mijn communicatie, aangezien ik niets heb aangeboden of verzonden.

Heb dito29 ondertussen op dit topic gewezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dito29
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2023
Mijns inziens laat koper een zeer negatief beeld achter bij toekomstige kopers/verkopers over mij.
het onderdeel "Voldoet aan beschrijving" betekent in mijn ogen : heb je gekregen wat beschreven was dat je zou krijgen? antwoord is 100% JA

Nu zegt "mathman" dat hij liever meer foto`s of informative had gewild vooraf en daarom vind hij het een redden mij negatief te beoordelen!

Zijn hele verhaal doelt op "is het product voldoende beschreven" en niet "Voldoet aan beschrijving:"

Vervolgens wil ik ook het volgende nog even toelichten:
quote van direct message van koper:

myReact
Direct Message

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Nieuw in doos betekent dus gesealed? Of wel geopende doos maar nooit gebruikt.

Hoe dan ook, prima, ben akkoord met 75 ex, dus 81,75 inclusief verzenden.

Waar kan het geld naartoe gestort worden?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
mijn antwoord:

nee niet gesealed maar wel nog in geopende doos ziet er als nieuw uit!
ik verstuur aangetekend kosten hiervoor zijn 8,05 dus als u 83 over maakt stuur ik het naar u op.
mvgr,

henk
=============================================================================
Duidelijk mag zijn dat ik de koper zijn vragen heb beantwoord en dat het geleverde exact klopt met wat is beschreven en dus ook 100% voldoet aan beschrijving.

Zoals koper aangaf eerder is zijn keuze zaken met mij te doen op basis van positieve beoordelingen gemaakt.
Het is dan ook heel erg belangrijk voor mij dat de beoordelingen positief en in elk geval 100% juist zijn.
Deze koper zet mij met zijn beoordeling "ONTERECT IN EEN NEGATIEF DAGLICHT"

en dan rest mij niets anders dan medetweakers mijn ervaring te delen vandaar de 100% eerlijke beoordeling van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
En daar verschillen we dus duidelijk van mening. Ik heb je namelijk niet negatief beoordeeld en je ook niet in een negatief daglicht gezet. Voldoende is toch niet slecht? Ik geef er alleen maar mee aan dat ik vind dat de beschrijving beter kan.

En daar zit dus ook het verschil van mening: ik beoordeel "Voldoet aan beschrijving" de advertentie in het geheel qua hoeveelheid informatie, mogelijk met een eigen foto, samen met het geleverde product.

Jij bekijkt het vanaf de andere kant: alles wat in de advertentie staat klopt 100% met het geleverde dus moet de beoordeling ook 100% zijn.

Ik kan er niets anders van maken dat ik een eerlijke beoordeling heb geschreven en je ook zeker niet negatief beoordeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 13:57
Ik begrijp er helemaal niets van? 3 sterren is toch gewoon voldoende?

[ Voor 4% gewijzigd door mobby1971 op 07-06-2013 17:35 . Reden: mag niet reageren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 21:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

3sterren is niets mis mee, maar van elk argument is wel iets te zeggen. Achteraf meer informatie in de V&A hadden willen zien, had je ook meteen kunnen vragen (heb je foto's), Do->Wo is niet eens zo slecht (weekend plus aangetekend, had op z'n best maandag geweest).

(rare vraag trouwens, gesealed? Alsof het nog uitmaakt als iets nieuw is, of het gesealed is of niet - 90% van 'nieuw' is geopend).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:23
Om maar even de voorwaarden te schenden (niet reageren als het niet op jou van toepassing is) die ik nu ga aanhalen, wil ik je toch wijzen op het volgende:

Tweakers FAQ: Hoe beoordeel ik een gebruiker met wie ik zaken heb gedaan?
Realistisch: Als je scores gaat geven bij een beoordeling, wees dan realistisch in de scores die je geeft. Dat wil dus zeggen dat als iemand je goed te woord heeft gestaan en alles netjes afgehandeld heeft, je niet gelijk met 'zeer goed' in je beoordeling hoeft te gaan strooien om te laten zien dat het een toffe gast is. Hetzelfde geldt dus voor een (ver)koper die in gebreke is gebleven door (te) laat te zijn met reageren of dat je heb mogen genieten van een slechte aflevering. Daarbij hoef je dus ook niet gelijk met 'zeer slecht' te gaan strooien. Wees dus zeker van je zaak en geef mensen daadwerkelijk de realistische beoordeling die ze verdienen. Geef alleen een score op de onderdelen waar je daadwerkelijk een afgeronde ervaring mee hebt.
Hoewel de meesten inderdaad gewoon 5 sterren geven als iets ook maar een beetje ok is. Echter is het natuurlijk niet verboden om voldoende te geven als het in de ogen van een koper voldoende is en niet meer. Wat echter niet mag is wraakbeoordelingen door 3x1ster te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Uncle Mel op 07-06-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Uncle Mel schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:58:
Hoewel de meesten inderdaad gewoon 5 sterren geven als iets ook maar een beetje ok is. Echter is het natuurlijk niet verboden om voldoende te geven als het in de ogen van een koper voldoende is en niet meer. Wat echter niet mag is wraakbeoordelingen door 3x1ster te geven.
En dat is dus hetgeen me het meeste stoort. Prima als je mij ook beoordeeld, maar je kan nooit iemand beoordelen als 'zeer slecht' als de deal gewoon goed verlopen is. Plus als koper kan ik alleen beoordeeld worden op mijn communicatie, zoals ik eerder aanhaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Uiteindelijk boeit het hele verhaal hier achter eigenlijk niet.
Iemand 1 ster geven omdat je het oneens met een beoordeling is gewoon not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:31
Modbreak:Compleet offtopic én tegen voorwaarden

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 21:26 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:52

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Aan eenieder hierboven die niets met de kwestie te maken heeft, lees nog eens de regels door. Het is niet toegestaan te reageren in een topic als deze indien je geen deel uitmaakt van de kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dito29
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2023
ik heb mijn verhaal gedaan,ben gewoon absoluut niet tevreden over deze person zijn handelswijze en wil mensen daar graag voor behoeden.
we gaan er niet uitkomen denk ik .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Inderdaad, ziet er naar uit dat wij hier niet uitkomen. Ik vind dat ik een nette review heb geschreven, zonder negatief te doen. Ook met de tekst eronder vind ik dat ik mijn beoordeling goed uitleg.

Ik blijf bij mijn standpunt dat zijn beoordeling niet door de beugel kan.

Als admins het nodig vinden om onze DM-conversatie erbij te gebruiken, geef ik bij deze toestemming hiervoor.
Pagina: 1