Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik heb regelmatig dat mijn geluid (via monitor, aangesloten met HDMI) ineens niet meer werkt. Gek genoeg gaat het groene balkje in de volumemixer (geluidsicoontje rechtsonderin) wel op en neer. De enige oplossing die werkt is het apparaat (Philips 234EL) uit te schakelen en weer in te schakelen. Het geluid gaat dan even over de speakers van de laptop en na inschakelen werkt alles weer.

Ik heb de drivers (Conexant SmartAudio HD) al opnieuw geïnstalleerd en ook al een nieuwe versie erop gezet.

Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je laat het geluid via HDMI uit je monitor komen en installeert dan de laatste driver versie voor de geluidskaart van de laptop zelf, ipv de drivers voor de videokaart waar 't geluid eigenlijk uit komt. Waarom?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Hero of Time schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:43:
Je laat het geluid via HDMI uit je monitor komen en installeert dan de laatste driver versie voor de geluidskaart van de laptop zelf, ipv de drivers voor de videokaart waar 't geluid eigenlijk uit komt. Waarom?
Goed punt, had ik niet bij nagedacht! Ik ging er van uit dat de geluidskaart ook in dat geval nog een rol van betekenis speelt, maar dat was een verkeerde aanname. Ik heb inmiddels ook de drivers van de videokaart geüpdate, maar het probleem blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:38

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Heb je al een andere kabel, of andere input op je tv geprobeerd?

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
BdK9001 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:03:
Heb je al een andere kabel, of andere input op je tv geprobeerd?
Yep, bij een andere HDMI-kabel had ik het ook. Mijn monitor (geen TV) heeft maar één HDMI-poort, dus een andere proberen is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Onboard geluidskaart uitschakelen en kijken naar de power saving settings van je videokaart en monitor. Kijk ook wat het systeem zelf zegt over je HDMI geluid, wie weet is het geen probleem in je laptop/computer, maar is 't een fabricage fout van de monitor.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1