Ziggo Router van stroom voorzien via PoE Adapter Kit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskreijveld
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-07 21:49
Ik zit met de volgende situatie:

- Meterkast met binnenkomstpunt coax-kabel, vereist voor aansluiting op Ziggo Router
- Geen stroomaansluiting beschikbaar
- Wel is er een UTP-kabel, die doorgetrokken is richting appartement.

Nu zat ik te denken om met behulp van een PoE Adapter Kit de Router van stroom te voorzien.

Bijv: http://www.wlanshop.nl/pr...litter-kit_tl-poe200.html)

De inrichting wordt dan:

Appartement: switch + PoE injector (aangesloten op stopcontact)
Meterkast: PoE splitter + Ziggo Router (de splitter koppelt de router aan de stroom via een female-female 5,5mm plug)

Mijn vraag is: in hoeverre is dit voor een reguliere Ziggo router mogelijk? Kan de Adapter Kit de internetverbinding ook nog delen op deze manier?

Ik hoor het graag, alvast dank voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:45

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoeveel moeite kan het zijn om in je meterkast een stopcontact te maken? Lijkt me dat toegang tot een 230V aansluiting daar eenvoudig voorhanden zou moeten zijn? Stukken goedkoper en simpeler dan gaan klooien met PoE shizzle.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Wat staat er op aan stroom specs op de adapter van je Ziggo router? Of heb je deze nog niet binnen?
Je zult zobiezo een handmatige conversie moeten maken met je einddraadje naar de router toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is het juist niet zo dat je een injector kit gebruikt om een reeds PoE enabled device van stroom te voorzien wanneer je core/access switch geen PoE kan leveren? Met andere woorden, het device dient al PoE ontvanger te zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:36
Ieder apparaat is te gebruiken met deze injector en splitter. Je moet wel opletten hoeveel watt en volt er doorgegeven kan worden door dit setje en wat de modem nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:38
Je hebt daar ook doosje voor die een PoE- ingangen een DC stekker en LAN uitgang hebben.
Ik gebruik zelf een PoE+ voeding en splitter van het merk Phihong. Dit setje kan 12 volt/21 watt leveren, met behoud van gigabit mogelijkheid.

[ Voor 45% gewijzigd door FatalError op 07-06-2013 13:22 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskreijveld
Ik ben onervaren met PoE, maar dacht dat de PoE injector in dit geval mijn niet-PoE switch van PoE functionaliteit kan voorzien?

Vervolgens "ontvangt" de Ziggo Router dan de stroom via die kant. Er zit een schakelaar op de PoE splitter voor 5, 9 en 12 volt, zal dus moeten uitzoeken wat het verbruik van de ziggo router is. lijkt erop dat dat 12 volt is als ik via Google even snel zoek.

Het "geklooi" zou dan in dit geval ongeveer 30 euro in totaal kosten en scheelt weer gedoe in een meterkast van een huurappartement.

[ Voor 7% gewijzigd door baskreijveld op 07-06-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskreijveld
@Cave_Boy, welke handmatig draadje bedoel je precies? De Adapter Kit voorziet in een female-to-female power connector (DC stekker). Dit in combinatie met een UTP-kabel vanaf de Ziggo Router naar de PoE-splitter zou dan voldoende moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

@Baskerijveld: Als je ergens in de randstad / midden van het land woont, kom ik wel voor die 30 euro een WCD aanbrengen in de meterkast. Wordt ook meteen een dubbele, zodat je voor iets anders ook stroom hebt.
Is professioneel en mooi.

Laat maar in een PM weten of je meer info wilt etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-07 16:34
Kan me voorstellen dat het in een huur appartement niet is toegestaan om zelf een WCD te gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Klik zo'n ding erbij in de meterkast: https://www.elektroschake...-2csm211000r0721-208.html

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Jawel, hat mag wel. Je mag de elektrische installatie uitbreiden.

Het moet professioneel gebeuren.

Ik heb een monteursdiploma, en mag dus aan de laagspanningszijde (na de meter) wat doen.
Pagina: 1