[Win7] Computer hangt vast als Wi-Fi aanstaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:19
Veilige modus werkt wel, ook met netwerkmogelijkheden
Normaal opstarten en Wi-Fi uitschakelen werkt ook
Normaal opstarten en (later) wifi inschakelen, dan loopt alles vast

Superantispyware, Spybot en Security essentials vinden allen niets. Ik kan ook niets vreemds zien bij de processen of services.

Hebben jullie tips hoe ik de laptop aan de praat krijg? Of kan het drivers zijn van de wireless netwerkkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboke
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 19:37
drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Drivers!

Met veilige modus alle wifi drivers verwijderen en dan opnieuw opstarten en windows de driver laten zoeken in de microsoft update database. Dus ff met kabeltje verbinden...

[ Voor 4% gewijzigd door PeterPanda op 07-06-2013 12:21 ]

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reletivity
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-08-2021
drivers nakijken, en miss staat er iets in de logboeken. (config scherm/systeembeheer/logboeken in nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Net geprobeerd, wifi driver gedeinstalleerd, bekabeld aangesloten en hetzelfde euvel, de computer werkt na een 10tal seconden na het opstarten niet meer, alles blijft vasthangen.

Als ik zonder internet opstart (dus zonder kabel en wifi) dan is er niets aan de hand en reageert de pc gewoon normaal. Zodra internet actief wordt is de laptop niet meer bruikbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door I-King op 07-06-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reletivity
miss staat er iets in de logboeken. (config scherm/systeembeheer/logboeken in nl)
gewoon kijken naar warnings / errors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik zie daar tig meldingen staan waaronder:

Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Dive\Ide\IdePort0.

De Computer Broswer-service is afhankelijk van de Server-service die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reletivity
Ga eens naar apparaatbeheer, IDE ATA/ATAPI controllers, is daar iets raars tezien? Op internet kan ik dit vinden:
Heb de laatste drivers geïnstalleerd. Echter nog steeds bevriest het scherm, met als gevolg opnieuw opstarten (harde reset). Ik heb in mijn apparaat beheer gekeken en daar zag ik onder IDE ATA/ATAPI controllers bij ATA channel 0 zowel mijn Harddisk als DVD-rom staan. Ik heb de computerkast open gemaakt en de kabel van de harddisk verplaatst naar een andere ATA channel. Channel 0 = nu DVD rom, andere channel = harddisk. Lijkt nu dat het bevriezen is afgelopen (zolang de computer nu al draait). Is dit een gelukstreffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
ATA Channel 0
ATA Channel 1
Standard AHCI 1.0 Serial ATA Controller

Weinig vreemds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reletivity
Als je echt moeite wilt doen: deinstalleer alle virusscanners en third party firewalls, probeer het dan eens opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reletivity
Heeft dit geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Excuus, ik ben er nog een aantal uren mee bezig geweest, alle virusscanners etc. verwijderd maar hij bleef lastig doen. Vanwege tijdgebrek een volledige system recovery gedaan. Kwam er niet meer uit.
Bedankt voor alle hulp in ieder geval.
Pagina: 1