Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[RDS2012] Toewijzen desktopiconen en startmenu-items (metro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met de deur in huis: waar ik naar toe wil is een enorm goede manier van het toewijzen van desktop-iconen en startmenu items (metroview-tiles) aan gebruikers die inloggen op een RDS2012 omgeving. Voorheen deden we dat met TS2008 op deze manier: With Windows Server 2008 R2 a method that was commonly used (although it has it’s CON’s) was the redirecting the Start Menu to a central location. And by using Access Based Enumeration on the share that hosted the Start Menu, end users would only see shortcuts they were authorized to see, based on group membership.

Nu kunnen snelkoppelingen op veel manieren aan gebruikers toegewezen worden, o.a. op bovenstaande methode, of bijvoorbeeld via GPO. Het probleem met RDS/Win2012 is echter dat het startmenu niet te managen is. Wel is er een methode om een standard startmenu toe te wijzen aan de gebruikers, en de gebruikers zelf nog hun favoriete programma's 'vastpinnen' aan het menu. Veel gebruikers echter hebben te weinig kennis van het zoeken naar programma's, het vastpinnen aan het startmenu, etc. waardoor we als beheerder dit willen regelen.

Hoe gaan jullie met dit issue om? Wat is de meest handige manier om iconen (startmenu of desktop) toe te wijzen aan gebruikers? Via GPO op basis van groeplidmaatschap? We willen van VBScript af, alles moet eigenlijk via GPO.

• reletivity
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-08-2021
rds2012 is daar een ramp in.
Ik heb het ook geprobeerd, uiteindelijk gelukt met een default profile die ik gecustomized heb (kan me niet goed meer herinneren hoe, het was iig niet echt makkelijk)

[ Voor 10% gewijzigd door reletivity op 07-06-2013 09:12 ]

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 12:47
Wij gebruiken hier nog geen win2012, maar voor onze 2008r2 TS'en gebruik ik RES Workspace Manager voor oa de hele iconen en startmenu toewijzing. Denk dat die ondertussen 2012 ook wel support.

• reletivity
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-08-2021
http://www.ressoftware.com/workspace-manager-whats-new
http://www.ressoftware.com/product/res-workspace-manager

gewoon even een trial aanvragen, misschien dat het je dan een bevestiging geeft?

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 12:47
Ik lees net dat SR2 uit is gekomen, had ik ff gemist. Hierin zit wel win8 en 2012 support, maar ze kunnen nog niets met de metro interface
http://resguru.com/2013/0...the-workspace-manager-sr2 (laatste punt)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het meedenken/ de reacties.

@JeroenV_ en @reletivity,
Helaas biedt The Workspace Manager dus geen oplossing, en daarmee ook geen toegevoegde waarde voor het toewijzen van de iconen aan de gebruikers. Daarnaast zou het mogelijk moeten zijn om eenvoudig via GPO (op basis van securitygroep-lidmaatschap) de juiste iconen aan de medewerkers te verstrekken.
Pagina: 1