• DxDevil
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09-2025
Beste Tweakers,

Het volgende is het geval, ik heb een beamer die wil ik aan het plafon hangen zonder verder kabels te hoeven trekken voor audio of video.

Stroom is aanwezig. Dus ik vroeg me af of er iets bestaat wat is na me versterker kan plaatsen die de video naar me beamer kan streamen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Leon

P.s. Het is Wifi beamer

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:01
Denk dat je meer hulp krijgt als ook even vermeldt welke type beamer en versterker je hebt...

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 11:21
Je kunt kijken voor een 2.4GHz draadloos video set, maar ik weet niet of hier (Full) HD overheen kan. Wél weet ik zeker dat je in de directe omgeving geen WiFi meer hoeft te verwachten dan.

Ik kan nog wel andere opties bedenken, maar die zijn wat minder uitvoerbaar, zoals bijv. een kleine PC achter je versterker die HDMI input pakt, en dit over het netwerk (powerline) naar een PC stuurt die bij je beamer hangt. Maar HDMI input is niet goedkoop, en zodra de HDMI verbinding versleuteld is word het praktisch onmogelijk. Plus dat dit vele malen meer stroom zal verbruiken dan een simpele kabel door een kabelgoot trekken ;)