Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:50
Hallo, hopelijk zit ik hier op de goede plek. Ik heb een vraag over de koeling van mijn laptop.

2.5 jaar geleden heb ik een acer aspire 5742g gekocht, leuke laptop, ben er tevreden mee. Alleen de koeling mag wel wat beter vind ik, hij loopt vaak flink te blazen, en vorige zomer viel hij soms uit. Toen heb ik hem opengeschroeft (via handleiding van internet) en alle stof eruit gehaald, en daarna regelmatig herhaald. Ook heb ik een laptop koeler aangeschaft (Zalman). Nu is de temperatuur omlaag gegaan.
Heb ook slechte verhalen gelezen over Acer, dat ze te kleine koelers in hun laptops zetten om kosten te besparen.
Ik heb echter het idee dat de koeling van mijn laptop nog steeds hard moet werken, en dat wil ik liever niet. Als ik mijn laptop meeneem naar school, loopt hij al hard te blazen bij gewoon internet/word gebruik.
Mijn vorige laptop is ineens kapot gegaan en ik wil graag dat deze wat langer mee gaat. Daarom zou ik het fijn vinden als de koeling wat minder hard hoeft te werken. Ik vraag me af, kan ik nog andere maatregelen nemen? Bijvoorbeeld een betere ventilator installeren ofzo?

Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij.

Groeten,
Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je, naast het vervangen van de TIM, de meest effectieve maatregelen wel getroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
Ik heb even opgezocht wat vervangen van TIM is, en heb de koelpasta vervangen (mijn broer had nog wat Arctic Silver 5 liggen). Er zat volgens mij veel te veel op, het zat er aan alle kanten omheen. Ik heb ook wat foto's gemaakt, maar kan niet zien hoe ik die moet plaatsen.

Net even wat spelletjes gespeeld, de temperatuur blijft onder de 70 graden, terwijl ik voor alle maatregelen boven de 90 haalde, dus een verschil van 20-25 graden met laptopkoeler, stof uit ventilator halen en koelpasta vervangen. Ook als het systeem niet belast wordt, scheelt het ongeveer 20 graden.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roltor schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:03:
de temperatuur blijft onder de 70 graden, terwijl ik voor alle maatregelen boven de 90 haalde, dus een verschil van 20-25 graden met laptopkoeler, stof uit ventilator halen en koelpasta vervangen. Ook als het systeem niet belast wordt, scheelt het ongeveer 20 graden.
Bedankt voor de tip!
Cool, dat klinkt inderdaad al een stuk beter *O*

Laptops en warmte blijven een lastige combinatie, maar met wat kluswerk kan je er toch nog wat van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
ja het gaat goed nu, maar er is dus geen mogelijkheid om een betere ventilator erin te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 15:56
roltor schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:21:
ja het gaat goed nu, maar er is dus geen mogelijkheid om een betere ventilator erin te zetten?
Die zijn er wel, alleen meestal:

1. Duur
2. Bijna nergens te krijgen

Houd het zo 70 graden max op een laptop is een zeer goed resultaat.
Pagina: 1