Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik hoor eerst een raar geluidje, dan een windows popup met Memory Low melding, en dat ik dus maar Photoshop moet afsluiten. En toen werd Firefox uit zichzelf afgesloten. Is vandaag nu al 3x 4x gebeurd, terwijl ik maar 4-5GB in gebruik heb. Behalve het Firefox afsluiten, dat nog maar 1 keer.

Afbeeldingslocatie: http://i267.photobucket.com/albums/ii301/moviemonster6/memorylow_zpsdcf174fa.png

Asus P8Z77-V Pro
Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU

[ Voor 6% gewijzigd door jesper86 op 06-06-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja hoeveek MB heb je dan ? geen overzicht van je geheugengebruik ?

wat heb je zelf al geprobeert ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
8GB dus, zoals staat in mn sig. :) En zie inventaris voor overig. En typenr hierboven toegevoegd.

Wat moet ik proberen, zou niet weten wat. Maar leek me wel iets dat voor een ander herkenbaar kan zijn. Dan weet ik waar ik me op moet richten.

[ Voor 4% gewijzigd door jesper86 op 06-06-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-09 16:16
1. kijken in taskmanager hoeveel ram je nog vrij hebt. als dit genoeg vrij is: 2. virtueel geheugen verhogen indien mogenlijk. 3. zou ik het zo even niet weten verder ;) succes

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Alhoewel dit aannames zijn: je denkt laat ik de pagefile uitzetten omdat je zonder pagefile sneller bent en je een ssd hebt en 8 gb geheugen dus dan heb je die pagefile niet nodig.

Laat ik je uit die illusie helpen, 90% van de adobe programma's hebben een pagefile nodig ander krijg je dit soort vage meldingen (of nog andere vage meldingen).

Verder kan je fragmenteren van een pagefile (alhoewel dit niet echt van toepassing is op een ssd) voorkomen door gewoon dezelfde min als max grote voor de pagefile handmatig in te stellen.

Sinds Windows 7 in ieder geval is het gebruik van de pagefile verbeterd ten opzichte van XP-Vista, er is in mijn optiek ook geen reden meer om deze uit te schakelen, mogelijk als je ruimtegebrek hebt, maar dan wordt het tijd om er een hardeschijf bij te kopen en die mogelijk voor de pagefile te gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Starke op 06-06-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Kijk dat bedoel ik, dit klinkt vast herkenbaar voor iemand. En jawel !

Ik heb de pagefile niet uitgezet, maar heb niet lang geleden wel Samsung SSD Magician's automatische windows optimalisatie weer toegepast met het 'maximize lifetime' profiel. Grote kans dat het daarmee gebeurd is vermoed ik.

Wel vreemd dat het moederbord daarvan zelfs alarm gaat slaan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het moederbord slaat geen alarm. Windows sloeg alarm omdat het niet voldoende ruimte in de pagefile had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ik bedoel niet de popup, die piep, maar ja 't een is resultaat van 't ander. Heel slecht geregeld van Adobe. Ook met zat geheugen vrij blijft ie maar die SSD volschrijven met openen van grote bestanden. Bizar dat dat niet beter in te stellen is, zolang als ze nou al bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
jesper86 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:05:
Ik bedoel niet de popup, die piep, maar ja 't een is resultaat van 't ander. Heel slecht geregeld van Adobe. Ook met zat geheugen vrij blijft ie maar die SSD volschrijven met openen van grote bestanden. Bizar dat dat niet beter in te stellen is, zolang als ze nou al bestaan.
Dit heeft er niet echt mee te maken dat Adobe zo slecht is, maar dat bij 90% van de applicaties de appdata map gebruikt wordt (voor updates van de applicatie, random dll files, extra setup files, etc.). Deze map kan je verplaatsen, maar de beste manier om dat te doen is om dat gelijk tijdens de installatie te doen (bij voorkeur met gewoon je userprofile ergens anders heen). Maar ik kon uit je gegevens (heb je inventaris niet bekeken tho) niet opmaken of je nog gewoon een harde schijf naast je ssd had.

Verder is het ook mogelijk dat die grote bestanden de scratchfile van photoshop is, hiervoor kan je wel een andere schijf/partitie instellen onder Preferences -> Performance.

[ Voor 4% gewijzigd door Starke op 07-06-2013 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
De grote bestanden (soms wel 10GB+ met panorama's ofzo) moet inderdaad de scratchfile zijn. Maar het vervelende is dat het hoe dan ook gebruikt wordt. Het lijkt haast wel of het geheugen maar een stukje gebruikt en een lossless kopie op de ssd zet. Ook al heb ik nog 4GB over en het is maar een relatief klein bestand lijkt hij er toch altijd voor te kiezen om dat op de scratch schijf te zetten. Dat heb ik dus bekeken, geheugenverbruik gaat dan vrijwel niks omhoog maar de SSD heeft een paar gig minder vrije ruimte. Dan kan ik de scratchfile wel op een gewone hdd gaan zetten maar dan word het hele gebeuren natuurlijk langzamer en dat is niet waar ik een ssd voor heb. :|

Nu vraag ik me dus af, wat doet ie dan precies met de pagefile. Als ik grote bestanden wil openen heb ik dus geen pagefile van 10GB nodig ... ?

[ Voor 9% gewijzigd door jesper86 op 07-06-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:49

Fordox

00101010

pagefile moet je zien als een cache van je ram geheugen. grote bijna niet gebruikte bestanden die in je ram staan, worden gedumpt in de pagefile. je magician software heeft dat uit gezet omdat je pagefile wel heel vaak veranderd (veel read en write acties).
volgens mij kun je in je magician software ook je pagefile weer aan zetten met standaard waarden.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Maar wat is dan het minimum dat nodig is om Photoshop tevreden te houden, maar het 'overbodige' cashen te beperken ? Snap niet waarom photoshop dan niet zonder kan maar andere software kennelijk wel, aangezien SSD Magician het zonder zorgen lekker uit zet.

Zou meer geheugen helpen ? Misschien is 8GB gewoon te beperkt ? De prijzen zijn voor de stripjes die ik heb toevallig weer redelijk op niveau, hoewel nog niet zo goedkoop als was natuurlijk.

[ Voor 39% gewijzigd door jesper86 op 07-06-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:03
Maak je pagefile is half je geheugen groot, dat is ook wat Windows voorstelt. Ze stellen veel 1.5 keer je ram voor, maar dat kost gewoon teveel ruimte.

In ram heb je ook last van fragmentatie, en de pagefile is volgens mij nodig om dit op te lossen.
Anders heb je geen groot vrij stuk ram, voor een photoshop project bijvoorbeeld.

http://lifehacker.com/542...y-you-shouldnt-disable-it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Dat is toevallig de hoeveelheid die ik genomen heb. 4096MB min en max. So far so good.

Maar het is dus geen ramp dat windows nu 'constant' aan het cashen is op de SSD, of gebeurd dat echt alleen met grote (oude) bestanden die die kwijt wil of als het maximum is overschreden ?

*Ik ga die link is lezen iig.

[ Voor 5% gewijzigd door jesper86 op 07-06-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:03
De pagefile is iets anders dan file caching. Ongebruikte geheugenpagina's worden weggeschreven op je schijf omdat ze toch even niet nodig zijn. Kun je het ram weer gebruiken voor actieve taken.
Iets vanuit de pagefile halen is een harde fout, die kan je zien in de broncontrole.

Windows gebruikt alle vrije geheugen als file caching, en dat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ik zie de prijs van mn geheugen serieus gewoon 5 euro zakken terwijl ik er naar zit te kijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:49

Fordox

00101010

je ssd gaat alnger mee dan een hdd. veel langer dus maak je maar geen zorgen. prestaties lijden er ook niet (enorm) onder.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jesper86 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:02:
8GB dus, zoals staat in mn sig. :) En zie inventaris voor overig. En typenr hierboven toegevoegd.

Wat moet ik proberen, zou niet weten wat. Maar leek me wel iets dat voor een ander herkenbaar kan zijn. Dan weet ik waar ik me op moet richten.
offtopic:
Niet iedereen heeft signatures aan staan en inventaris wil nog wel eens veranderen, dus voor lotgenoten die dit topic later tegen komen is het wel zo handig dat je de (complete) hardware/software samenstelling ín het topic plaatst ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1