• shailo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-07-2025
Beste Tweakers,

Sinds 4 Juni heb ik een Club 3d hd7870xt jokercard, draaide allemaal perfect totdat vandaag.
Want sinds vandaag crashed de computer zodra een game uit het menu is, en in het spel zit.
In Windows heb ik verder geen problemen, maar zodra de kaart 3D graphics moet gaan vertonen geeft de monitor aan "no input detected".

De temps zijn verder prima in orde, op idle zo rond de 35 graden. Op load heb ik geen idee.

Ik hoop da jullie mij verder kunnen helpen voordat ik de kaart op RMA stuur.

Mvg

Verwijderd

ik zou eerst eens kijken wat de temps doen onder load via gpu-z.
als je daar naar sensors gaat dan kun je bij gpu temp aflezen wat de hoogste temp was.

• shailo
Het probleem is dus dat direct na het laadscherm bij elke 3D game dan ook (counterstrike, Minecraft, Furmark en zelfs slenderman) hij onmiddelijk crashed, Gpu-z geeft dan ook aan als hoogste temperatuur aan 36 graden en dat was onder een kloksnelheid van 300Mhz.

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:14
Zou aan je drivers kunnen liggen, heb je ervoor misschien Nvidia kaart gehad? Zo ja, ga in safe mode zoek alles op van nvidia verwijder het doe een fresh driver install. Zou het kunnen zijn. Zo niet kan het ook aan de kaart zelf liggen.

• shailo
Ok, Ik heb nu geen crashes meer, geen idee wat het probleem was, ik denk overheating.
Maar de temperatuur onder load is rond de 85 graden wat veels te hoog is voor deze specifieke kaart.
Ik ga morgen wel kijken wat daar aan te doen valt.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het lijkt mij dat de koeler niet heel goed vast zit of goed contact maakt, misschien even eraf halen en nieuwe koelpasta erop doen?

• shailo
Ik heb nu dus inderdaad nieuwe koelpasta erop gedaan, maar hij word nu zelfs nog warmer, ik weet niet of dat is omdat ik het verkeerd heb gedaan of omdat de koelpasta slecht is.
Pagina: 1