Toon posts:

Fan dell xps 15

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :*) ,
Bij het gamen op mijn dell xps l501x, (met een i3 370m en een GT 420m) loopt de temperatuur van de GPU op tot wel 75 graden, en van de CPU tot 80. Ik doe vanwege dit altijd een tijdschrift onder de polssteun, omdat het anders veel te heet is. Maar, wanneer de temperaturen zo hoog oplopen, is de ventilator niet eens hard aan het blazen, blijft maar rond ongeveer de 75% hangen. Ik heb al met SpeedFan geprobeerd om de snehleid op max te zetten, maar speedfan kon de fan niet herkennen. Ook op idle liggen de temperaturen veel te hoog, CPU op 55 graden en GPU op 60 :') . Dit terwijl de Fan niet eens aanstaat. Weet iemand een programma, (of eventueel BIOS, maar ik ben niet zo'n van van de BIOS custom flashen) waarmee ik de fan gewoon altijd op 100% kan laten draaien? Geluidsniveau kan me niet veel schelen, ik gebruik toch altijd een (goed isolerende) headset als ik op de computer zit O+ . o ja, en voor de wijsneuzen, ik heb vorige week mijn hele laptop al ontstoft, fan, moederbord, alles. Een cooling pad is ook niet echt een goede optie, want aan de onderkant is de laptop nog best koud, alleen aan de bovenkant kun je eventueel een ei bakken.
Gr Jan

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik ben wel een wijsneus :9. Ik heb even gekeken op Google op jouw type Laptop met temps en daar kwam veelvuldig naar voren dat deze laptop een heethoofd is.
Het schijnt dat de standaard koelpasta die er vanuit Dell erop zit ronduit crap is en veelal uitgedroogd is.

Leesvoer waar gesproken word dat de WiFi ook een boosdoener kan zijn m.b.t. hogere temps.
En hier iemand die zijn koelpasta heeft vervangen van zijn Dell XPS 15 die bijna soortgelijke temps had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LnC schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:22:
Ik ben wel een wijsneus :9. Ik heb even gekeken op Google op jouw type Laptop met temps en daar kwam veelvuldig naar voren dat deze laptop een heethoofd is.
Het schijnt dat de standaard koelpasta die er vanuit Dell erop zit ronduit crap is en veelal uitgedroogd is.

Leesvoer waar gesproken word dat de WiFi ook een boosdoener kan zijn m.b.t. hogere temps.
En hier iemand die zijn koelpasta heeft vervangen van zijn Dell XPS 15 die bijna soortgelijke temps had.
Dankje voor de reactie,
Ik denk dat ik inderdaad maar de koelpasta ga vervangen, heb je nog een aanrader? ik was van plan weer artic silver te kopen, maar dat moet dan weer zo lang inwerken, en is die artic silver ook geschikt voor laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 18:24

auto660

1991 240 GL Brick

Vaak (zo'n beetje altijd) hebben laptops geen heatspreader op de chipset,cpu en videokaart. Als je dan geleidende koelpasta gebruikt wat per ongeluk op de componentjes naast de core komt dan kun je het wel weggooien. En nu zijn de meningen verdeelt over de geleiding van artic silver dus ik zal voor en niet-geleidende koelpasta gaan, just to be safe.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU