Andere router op Belgacom B-Box2(VDSL2)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb een bbox2 router van belgacom(VDSL2), maar als ik op de pc ga in een andere kamer die op ongeveer 10 meter van de router staat heb ik maar 1 of 2 blokjes en traag internet.

Kan ik een andere router met een kabel op de bbox2 aansluiten zodat ik beter draadloos bereik heb?

Welke instellingen moet ik dan veranderen op de bbox2 en de 2de router?

En welke router zou ik dan het beste nemen?
De Linksys WRT54GL(€55) of de TP-Link TL-WR1043ND(€49)?

Van beide routers zijn op het internet veel positieve reviews te vinden.

Als jullie nog andere router-voorstellen hebben hoor ik het graag.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
De TP link. Goed routertje voor de prijs en staat ook goed aangeschreven op smallnetbuilder.com. De WRT54GL is outdated en kan de huidige snelheden niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Is de TP-link stabiel en heeft deze een groot bereik?

Deze router zal ook worden gebruikt om over te gamen.

Bereik moet 10-30 meter zijn, meer mag altijd. Het signaal moet door betonnen muren van 25-35cm.

Maximum budget is €60

Ik zal nu eens lezen op smallnetbuilder.

[ Voor 18% gewijzigd door bambinodekat op 06-06-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Het verschil tussen N en G wifi is significant. N heeft een veel en veel beter bereik (zelfs de low budget apparaten). Als het bereik je niet zint kun je altijd nog DDWRT op je TP link zetten om m nog ietsje op te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Zou het een probleem geven met VDSL2 als ik deze achter mijn bbox2(Sagem Fast 3464) zet?

Als dat geen probleem is bestel ik morgen de router.

[ Voor 24% gewijzigd door bambinodekat op 06-06-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 10:22

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Waarom geen poweradapters gebruiken van vb. Devolo die veel sneller, stabieler zal werken dan wireless en dan nog eens veiliger?

Ik heb laatst een Netgear WNDR3700 router achter een Brol-Box2 gezet van Belgacom bij kennis.
2de router moet je in zelfde ip-range zetten als B-Box.
Vb. B-box 192.168.1.1 en 2de router 192.168.1.2 en zelfde subnetmask.
In B-box DMZ aangezet voor 192.168.1.2 (2de router).
Ook op biede UPnp aangzet.
DCHP uitgezet op 2e router.
Ook wirless uitgezet op B-Box zodat deze 2de router niet stoort.
Eventueel kan je een gewone accespoint zetten want je zal 2de router eigenlijk als accespoint gebruiken en accespoint goedkoper dan router.
802.11g is old school en verleden tijd, nu is 802.11n standaard die sneller is en beter signaal heeft.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Zo'n powerlineadapters heb ik al geprobeerd maar dat werkte meer niet dan wel en het was veel trager.

Ik kies voor de TP-Link TL-WR1043ND omdat ik er dan ook een USB externe harde schijf kan op aansluiten voor bestanden te delen over het netwerk met andere computers en voor back-ups.

Ik ben echt een leek in netwerken en dan vooral in het aansluiten van modems,routers,access points of wat dan ook.

Ik moet dan een kabel leggen tussen de PC-uitgang van de bbox en de WAN-ingang van de TP-Link en dan de router instellen zoals jij hierboven beschreven hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Hangt er vanaf. Wil je je modem gebruiken als DHCP server (geeft interne IP's weg) of je TP link. Er is hier een topic over draadloze router instellen als accesspoint. Zoals je het nu zegt werkt het wel maar heb je 2 DHCP servers waardoor apparaten die achter de TP-Link zitten problemen kunnen krijgen met bijvoorbeeld games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Het maakt mij niet uit welke de DHCP server is, wat zou het beste zijn, bbox of tp-link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
de bbox dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Goed. Dan moet je je TP link als volgt instellen. Een ander eigen IP geven als je BBox (stel je voor je bbox heeft 192.168.1.1 dan geef je je TPlink IP 192.168.1.2. Dan je DHCP server aansluiten en je TP link netwerkaansluiting (die van je BBOX naar je TP link gaat) in een van de LAN poorten drukken. Zo heb je maar 1 DHCP server en dan geeft dat geen problemen met games etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Moet ik dan de kabel van de BBOX naar de TPLINK in een van de gewone LAN poorten drukken en niet in de gele WAN poort van de TPLINK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Ik heb rond 12u30 de router gekregen.

Ik heb deze volledig geconfigureerd met de bijgeleverde CD en de bbox met een kabel aangesloten op de gele wan-poort van de tp-link.

Ik heb DHCP uitgezet op de bbox en aangezet op de tp-link.

Maar als ik nu verbinding wil maken met de tp-link heb ik geen toegang tot internet.

Enkel de hoofd-computer(mijn laptop) heeft nog internet de 3 andere computers niet.

Als ik op beide routers DHCP aanzet werkt het wel op alle computers.

[ Voor 23% gewijzigd door bambinodekat op 08-06-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Nu werkt het wel op alle computers.

TP-link doet de DHCP en op beide routers staat de wireless aan omdat ik de hotspot van de bbox2 nog wil gebruiken.

Er is nog maar 1 probleem:
In de kamer waar de tp-link staat heb ik een ping van 15ms en een downloadsnelheid van 45mbps.
In een kamer op 10m van de tp-link heb ik een ping van 29ms en een downloadsnelheid van 10mbps.

Wat kan ik hier aan doen?

RSSI in de kamer van de tp-link is: -42
en op 10m van de tp-link: -66

Ik had er al aan gedacht om dd-wrt of open-wrt op de router te installeren om zo de zendkracht te verhogen maar vervalt mijn garantie dan? ook als ik daarna terug de originele firmware er op zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Sinds gisteren 22u heb ik helemaal geen internet meer. Ik kan nog in de instellingen van de tp-link, maar niet meer van de bbox. Ik heb nu enkel nog internet via de fon-hotspot van de bbox.

Als ik het Netwerkcentrum open en de probleemoplosser laat lopen krijg ik deze meldingen:

'Er zijn verbindingsproblemen met uw breedbandmodem' en 'De verbinding tussen uw toegangspunt,router of kabelmodem en internet is defect'

De tp-link herconfigureren gaat ook niet meer, dan krijg ik een foutmelding dat hij de WAN instellingen niet kan verifiëren.

Alle kabels zitten goed in beide routers en ik heb ze beide al gereboot, maar het probleem blijft.

Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Okee... Wil je eerst ff een diagrammetje maken van je netwerk? Welke apparatuur zit achter welk apparaat? Ook nog even een ipconfig /all van een apparaat achter je bbox en een achter je TP link. Klinkt alsof je ergens een Ip verkeerd hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Nu werkt het voorlopig.

In een kamer op 10m van de tp-link heeft de computer veel last van spontane disconnects en trage verbinding.
Met de adapter die er nu opzit(LINKSYS WUSB100) heb ik soms wel tot 1027ms ping.
Ik had nog een Netgear WG111v3(helaas enkel 802.11g) liggen en bij die adapter heb ik 26ms ping.

Heeft de Linksys WUSB100 zijn beste tijd gehad of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
USB sticks zijn nooit ideaal. Als je een PCI kaart kunt plaatsen is dat altijd beter. Het liefst één met 3 antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het is niet de bedoeling dat je de WAN-poort van je TP-link gebruikt. Zoals je 'm wil gebruiken is hij een combinatie van draadloos access point en switch, dus je gebruikt alleen de LAN-poorten. Ook voor de verbinding naar de B-Box (die immers als router fungeert).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Ik zal uitkijken naar een PCI kaart. Kun je mij een goede PCI kaart aanraden? Liefst onder 40 euro

In een LAN poort doet hij het niet dus hij moet in de wan poort

[ Voor 23% gewijzigd door bambinodekat op 09-06-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
BlackWhizz schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:08:
Okee... Wil je eerst ff een diagrammetje maken van je netwerk? Welke apparatuur zit achter welk apparaat? Ook nog even een ipconfig /all van een apparaat achter je bbox en een achter je TP link. Klinkt alsof je ergens een Ip verkeerd hebt ingesteld.
Idd, daarom graag nog ff deze vraag beantwoorden. Dan kunnen we helpen je TP link goed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Hier een diagrammetje van mijn netwerk:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2s7yrdk.png

ipconfig/all komt vanavond.

[ Voor 13% gewijzigd door bambinodekat op 10-06-2013 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Goed. Nu is het al duidelijker. Je moet je TP link als volgt instellen.

IP van apparaat: 192.168.1.2. (evt je DHCP server ook tijdelijk een range in de 192.168.1.xxx geven)
Subnetmask gelijk aan je BBox

Dan die instellingen accepteren. Kijken of de boel weer werkt. Dan je DHCP server op je TP link uitzetten en de kabel van je WAN poort op naar de Lan poort (op de TP link).

Dan zou t moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Zoals het nu in een zit werkt het ook, ik heb beide routers gereset en opnieuw ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Nu heb je 2 DHCP servers. Dat geeft problemen met games voor computers/consoles die met de TPlink zijn verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Als ik op een van de twee routers DHCP uitschakel heb ik straks weer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Dat kwam omdat je IP range niet goed stond.

Je TP link moet je het IP 192.168.1.2 geven. Dan dat ding ompluggen naar je LAN poort. Dan moet het werken.
Pagina: 1