Toon posts:

[Game Pc] Upgraden of gewoon een nieuwe build?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond mede tweakers :) Ik weet dat dit een vaage thread is en hoop dat het het niet verkeerd staat. Ik kan mijn oude tweaker account niet herinneren en ben een tijd uit de ''pc world'' dus ben helemaal niet up to date maar zal het kort houden. Ik heb al dik 4,5 jaar geleden een game pc laten bouwen door salland die destijds rond de 4000 heeft gekost inclusief randapparatuur en wou vragen wat jullie mij aan raden of alleen up date of toch maar gewoon een nieuwe build?

Dit is mijn systeem nu maar erger me er al aan dat ik toch bepaalde games niet kan spelen meer planetside 2 kan ik amper op low spelen :( Ik zou graag toekomstige spellen op ultra kunnen gamen.

PC-

Case:
Cooler Master Cosmos S Geen Voeding, Zwart
€ 159,62

RAM:
Corsair Dominator 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 8, Non-ECC, Kit Of 3
€ 179,83

Power:
Corsair Professional Series HX1000 1000 Watt, 24 Pins
€ 164,71

CPU:
Intel Core I7 920 2.66 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Quad Core
€ 218,45

GPU:
EVGA GeForce GTX 295
€ 405,84

Motherboard:
Asus Rampage II Extreme
€ 262,98

HDD 1:
WD VelociRaptor Backplane Ready 300 GB, 10.000 Rpm, 16 MB, Bulk
€ 209,24

HDD 2 raid 0 2x:
WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Retail
€ 171,34

temp screen:
Scythe Kaze Master 5.25 V2 Zwart, 5,25 Inch
€ 34,45

Randapparatuur-

Screen 3x:
Samsung SyncMaster T220 22 Inch / 55.8 Cm, 2 Ms, Zwart
€ 539,49

keyboard:
Logitech Keyboard G15 V2 USB, Zwart / Zilver, Qwerty
€ 65,50

mouse:
Logitech Mouse G9 Laser USB 2.0, Zwart
€ 52,90

cam:
Logitech QuickCam Sphere AF
€ 84,03

speakers:
Logitech Speakerset Z-5500 5.1, Zilver / Zwart
€243,66

headset:
Creative Fatal1ty Gaming Headset Stereo, 3.5 Mm Jack, Zwart
€ 24,33

Matrox TripleHead2GO Digital Edition
€ 220,97

Samsung SH-S223F S-ATA, Retail, Zwart
€ 38,66

Wacom Bamboo Fun Medium A5, 2540 Dpi
€ 47,06

Zoals je kunt zien was dit onzin overkill ik was van plan in SLI te draaien en overclocken alleen nooit aan begonnen.
Prijzen is van destijds en zonder btw. Ik vraag me ook af of dit systeem nog wat kan opleveren?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en misschien weer ontwerpen (Photoshop, Illustrator en InDesign) maar dat kan makkelijk met een game pc ook

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ligt er aan wat jullie mij adviseren of updaten of toch maar een nieuw systeem. Heb niet bepaald een limiet alleen wil geen overkill vind dat zonde kan makkelijk om de zoveel tijd updaten denk ik.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alles gaat gewoon mee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe keyboard want enter knop is stuk maar dat is persoonlijk voorkeur dus daar red ik mezelf wel mee en misschien nog nieuwe HD schermen maar wat nou een goed scherm nu is? :?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee

Ik zou het waarderen als ik geholpen kan worden met dit kleine dilemma :9

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04 21:51
Ik twijfel nog voor een Hasswell systeem, maar ga dan alleen CPU, mobo, ram en koeler vervangen..

Als ik jou was zou ik de videokaart upgraden en een ssd nemen. Je kunt je CPU overklokken, ik heb mijn 920 op 3.8ghz lopen.

Maar hoe meer ik over Hasswell lees hoe droeviger ik word, het kan zomaar zijn dat ik nog een jaar wacht omdat Intel met karige hardware blijft komen

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je zou eigenlijk al ver komen als je gewoon je grafische kaart update :p

Heb je een bepaald budget?

Dit zijn allesinds wel goede schermen: (ook 1200pixels ipv 1080, wat altijd wat aangenamer is in triple monitor)
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-04 16:49
Ik zou de i5-3570k of i5-4570k pakken, met een HD 7970. (Je moet dan ook ander moederbord)
Als je meer geld wilt investeren, kun je een i7 pakken, dit is alleen handig voor video/foto bewerken, voor gamen heeft dit geen voordeel t.o.v de i5.

No one is listening until you fart

• SmokingCrop
  • Niet online
Felix! schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:08:
Ik zou de i5-3570k of i5-4570k pakken, met een HD 7970. (Je moet dan ook ander moederbord)
Als je meer geld wilt investeren, kun je een i7 pakken, dit is alleen handig voor video/foto bewerken, voor gamen heeft dit geen voordeel t.o.v de i5.
Dan neem je beter de pricewatch: Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB
(http://www.guru3d.com/art..._jetstream_review,23.html).
Dat is een verbeterde gtx 680 voor dezelfde prijs als een hd 7970 :)

Overigens zal hij misschien beter een gtx 780 of voor sli gaan met zijn triple monitor setup.
Ligt er maar aan hoeveel geld hij te besteden heeft :)

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 06-06-2013 20:11 ]

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:02
GPU vervangen inderdaad. Als je daarna nog een upgrade wilt doen zou ik persoonlijk voor de haswel gaan! i5 + een nieuw moederbord. HDD, case etc. kan je zonder problemen hergebruiken..

Maar een SSD is ook echt fijn om te hebben...

[ Voor 40% gewijzigd door R0y. op 06-06-2013 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jovas schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:06:
Ik twijfel nog voor een Hasswell systeem, maar ga dan alleen CPU, mobo, ram en koeler vervangen..

Als ik jou was zou ik de videokaart upgraden en een ssd nemen. Je kunt je CPU overklokken, ik heb mijn 920 op 3.8ghz lopen.

Maar hoe meer ik over Hasswell lees hoe droeviger ik word, het kan zomaar zijn dat ik nog een jaar wacht omdat Intel met karige hardware blijft komen
Ik zal even info zoeken over Hasswell dan :9 weet daar namelijk niks over.
SmokingCrop schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:07:
Je zou eigenlijk al ver komen als je gewoon je grafische kaart update :p

Heb je een bepaald budget?

Dit zijn allesinds wel goede schermen: (ook 1200pixels ipv 1080, wat altijd wat aangenamer is in triple monitor)
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
Daar zat ik al aan te denken en een nieuw setje ram :) en zoals ik al zei heb niet bepaald een budget want ik weet nog niet wat ik ga doen maar denk rond de 1200-1500 ruim genoeg is als ik nieuw systeem van plan ben om te kopen.

Mooi scherm denk alleen dat 24'' net te groot is voor 3 schermen is er iets speciaals aan dat scherm? best prijzig..
Felix! schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:08:
Als ik dat doe heb ik gelijk een nieuw mobo nodig dus kan dan net zo goed een nieuw systeem bouwen denk? maar me 920 doet het nog aardig goed spellen gebruikt maar een laag percentage van me CPU.
SmokingCrop schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:09:
[...]

Dan neem je beter de pricewatch: Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB
(http://www.guru3d.com/art..._jetstream_review,23.html).
Dat is een verbeterde gtx 680 voor dezelfde prijs als een hd 7970 :)

Overigens zal hij misschien beter een gtx 780 of voor sli gaan met zijn triple monitor setup.
Ligt er maar aan hoeveel geld hij te besteden heeft :)
Mwah SLI was nooit echt noodzakelijk geweest voor games merkte ik misschien door mijn matrox TH2GO maar met de nieuwe GPU's is die matrox overbodig ;w

Iedereen super bedankt voor jullie advies zit nog te twijfelen zit er aan te denken om nu voorlopig alleen up grade en misschien wachten op CPU ? |:(
R0y. schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:10:
GPU vervangen inderdaad. Als je daarna nog een upgrade wilt doen zou ik persoonlijk voor de haswel gaan! i5 + een nieuw moederbord. HDD, case etc. kan je zonder problemen hergebruiken..

Maar een SSD is ook echt fijn om te hebben...
SSD komt zoiezo erin als boot het was destijds gewoon onbetaalbaar nog dus had een WD raptor 300gb voor de boot (10,000rpm) en me HDD worden niet meegenomen ik heb 2x 1TB in raid 0 gedaan en 2 keer stuk gegaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2013 20:28 ]

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
In princiepe is je CPU nog best prima. Alleen je GPU vervangen door de gtx 770 in sli lijkt mij het beste. SLI omdat je 3 monitors hebt. De meeste games draaien met sli wel prima. Ook is een gtx 780 best duur qua prijs/kwaliteit.
Verder zou ik dan idd nog geen 250 gb samsung 840 ssd erbij nemen.
Qua schermen weet ik niet heel veel, maar 3x een dell ultrasharp is best luxe.

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-04 11:16
als je eyefinity wilt spelen is dit wel leuk om door te lezen ( vanwege de gtx770) http://nl.hardware.info/r...md-hd-raden-hd-7970-1-ghz
ik moet wel zeggen dat je voeding en je harde schijven nu al 4,5 jaar oud zijn (niet dat je geen kwaliteit hebt gekocht maar ik krijg dan wel twijfels :P ) Als ik jou was deze als eerste zou gaan vervangen dat samen met een leuke GPU
#ProductPrijsSubtotaal
1Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB€ 369,90€ 369,90
2Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 54,39€ 108,78
3Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 245,90€ 737,70
1Seasonic M12II 520W€ 59,-€ 59,-
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 141,60€ 141,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.416,98

dan maak ik wel gebruik van je gehele budget, geld moet rollen zeggen we dan maar O-)
je zou nog crossfire 7950 dan kan je de spellen wel echt op ultra alles maxed out kunnen spelen met 3gb ipv 3gb wat op eyefinity mischien gaat bottlenecken. maar dat kost wel weer geld :S

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zo'n prachtig OC moederbord en die cpu, en dan niet overklokken (omg).
Zer er een fatoesnlijke koeler op, bijv. een Scythe Mugen 2/3 en trap die cpu minstens naar 3.33Ghz. 3.3Ghz is de sweetspot van de ze cpu, waar de klok nog linear met het verbruik meeloopt. Daarboven heb je meer juice nodig en krijg je steeds "minder klok" ervoor terug. 3.8Ghz is prima te doen, maar gaat wel ten koste van de efficiency.

Met 1 of twee GTX770 kaarten erin gaan je spellen weer "vliegen". Ander ram is echt niet nodig, dit setje is al wreed genoeg voor de X58 chipset. Een SSD erbij en hopla, ready for take off.

Pas nog mijn HD5750 vervangen voor ene HD7850, heerlijk. Kan weer alles lekker soepel spelen, uiteraard ben ik niet bang om hier en daar een tandje terug te doen en/of desnoods de game-engine te tweaken (Met Skyrim kan je daar bijv. heel wat extra fps uit trekken).

[ Voor 21% gewijzigd door Madrox op 07-06-2013 00:46 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• SmokingCrop
  • Niet online
Madrox schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:44:
Zo'n prachtig OC moederbord en die cpu, en dan niet overklokken (omg).
Zer er een fatoesnlijke koeler op, bijv. een Scythe Mugen 2/3 en trap die cpu minstens naar 3.33Ghz. 3.3Ghz is de sweetspot van de ze cpu, waar de klok nog linear met het verbruik meeloopt. Daarboven heb je meer juice nodig en krijg je steeds "minder klok" ervoor terug. 3.8Ghz is prima te doen, maar gaat wel ten koste van de efficiency.

Met 1 of twee GTX770 kaarten erin gaan je spellen weer "vliegen". Ander ram is echt niet nodig, dit setje is al wreed genoeg voor de X58 chipset. Een SSD erbij en hopla, ready for take off.
Of een Mugen 4 :*)
pricewatch: Scythe Mugen 4

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Is die goed ? (stomme vraag :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tips ^^ word hier super geholpen
interessant linkje zo ben ook weer een beetje bij de les :) bedankt voor het winkelwagentje _/-\o_ Maar waarom Palit als ik vragen mag? puur omdat het goedkoopste is? en die ssd?
Jaja ik weet het 8)7 schandalig weet ook niet waarom. ik denk toch dat ik dit allemaal ga doen bedankt _/-\o_ en heb liever toch wel minimaal 8GB want mijn setje is net krap moet alleen even checken welke want ik had met g.skill had ik voltage problemen.
Hoe is die hydro van corsair dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2013 02:54 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

6GB te krap? Waar kom je tekort dan?
Heb zelf ook 6GB en er totaal geen issue mee, al doe ik uitsluitend licht photoshop werk etc. Met encoding gebruik ik Virtualduv H264/Xvid etc. , draai ik 4X met Xvid encodings, daar Xvid slechts 1 core belast. Met vier keer virtualdub kan ik dus alle vier de cores belasten en code ik 4x zo snel.

Elke DUB-proces kost ~100MB, dat is ~400MB, amper een 1/2GB met vier encoding processen. Gaat prima, mede dankzei een zes disk raid-5 array :)

Wel ben ik zeer zuinig met taakbalk processen, in de systemtray. Die is zo goed als leeg, daar staan geen onzin taken tussen >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 07-06-2013 03:01 ]

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
GPU + SSD en je bent klaar. nauwelijks de moeite om een geheel nieuws systeem aan te schaffen.
voor SSD is de eerder genoemde Plextor zeer goed, de prijsdaling van de laatste dagen is alleen maar beter :)

GPU's zijn er goede aangeraden.

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 11:07
Zoals ik het lees wil je voornamelijk gamen. CPU en MOBO upgrade is totaal overbodig en weggegooit geld. Daarbij moet ik wel vermelden dat je je CPU moet gaan overclocken, anders ga je wel tegen een bottleneck aanlopen op de duur. Ik draai zelf ook een i7920 @ 4ghz gewoon op lucht. (wel 3rd party cooling)

Presteerd nagenoeg hetzelfde als de nieuwste i7 3570k (verschil in games is +- 1 fps) Dat komt voornamelijk omdat games vaak GPU limited zijn.

Zodra je gaat overclocken maak je ook beter gebruik van je triple channel geheugen. Op stock draaien deze namelijk geen 1600Mhz, daarnaast zijn dit volgens mij CL7 bankjes welke je in het bios ook nog kunt aanpassen, stock draaien ze CL8 of CL9. Pas vanaf 4GHZ draait je geheugen op 1600MHZ omdat de geheugenbus en systeembus evenredig aan elkaar verhogen.

Staat een leuke handleiding op hardware.info over hoe je moet overclocken met een i7 920 (kan helaas niet linken)

Op een paar onderdelen na heb ik nagenoeg hetzelfde systeem, na uren gezocht te hebben of ik ergens iets kan upgraden is de enige conclusie de GPU, ik heb dan ook de GTX780 SC ACX van Evga aangeschaft, helaas nog niet binnen...

In jou geval kan een SSD ook geen kwaad.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:02
biggydeen2 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:11:
Zoals ik het lees wil je voornamelijk gamen. CPU en MOBO upgrade is totaal overbodig en weggegooit geld. Daarbij moet ik wel vermelden dat je je CPU moet gaan overclocken, anders ga je wel tegen een bottleneck aanlopen op de duur. Ik draai zelf ook een i7920 @ 4ghz gewoon op lucht. (wel 3rd party cooling)

Presteerd nagenoeg hetzelfde als de nieuwste i7 3570k (verschil in games is +- 1 fps) Dat komt voornamelijk omdat games vaak GPU limited zijn.

Zodra je gaat overclocken maak je ook beter gebruik van je triple channel geheugen. Op stock draaien deze namelijk geen 1600Mhz, daarnaast zijn dit volgens mij CL7 bankjes welke je in het bios ook nog kunt aanpassen, stock draaien ze CL8 of CL9. Pas vanaf 4GHZ draait je geheugen op 1600MHZ omdat de geheugenbus en systeembus evenredig aan elkaar verhogen.

Staat een leuke handleiding op hardware.info over hoe je moet overclocken met een i7 920 (kan helaas niet linken)

Op een paar onderdelen na heb ik nagenoeg hetzelfde systeem, na uren gezocht te hebben of ik ergens iets kan upgraden is de enige conclusie de GPU, ik heb dan ook de GTX780 SC ACX van Evga aangeschaft, helaas nog niet binnen...

In jou geval kan een SSD ook geen kwaad.
Een i7 3570k? Heb je iets nieuws uitgevonden? :9

Verwijderd

Topicstarter
Bij 1 game die ik game gebruikt ie tussen de 90/95% van me ram maar dat lig aan het spel denk. Ik probeer ook zoveel mogelijk processen te sluiten maar de helft weet ik niet van wat het is dus durf ik het niet weg te halen :/
Jep mijn besluit is gemaakt :*)
Is 4Ghz niet teveel? Ik heb die handleiding gezocht maar niet kunnen vinden zou je misschien in pm naar me sturen? :9

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:20:
[...]
Bij 1 game die ik game gebruikt ie tussen de 90/95% van me ram maar dat lig aan het spel denk. Ik probeer ook zoveel mogelijk processen te sluiten maar de helft weet ik niet van wat het is dus durf ik het niet weg te halen :/
Welk spel is dat ? En weet je zeker dat dat spel dat geheugen inneemt en niet door Windows word aangevult met precaching ?

Buiten dat, je zit nog steeds onder het maximum. Niets aan de hand eigenlijk.

De processen waar ik het over heb, zijn gewoon de icoontjes in je systemtray. Die kan je 1 voor 1 bekijken en voor jezelf beslissen of die nodig is. Niet nodig? Schakel "auto starten met windows" uit, in het betreffende programma.

Het geluid, de klok, een AV scanner en Windows onderhoudscentrum plus "hardware veilig verwijderen" en je netwerk icoon; meer heb je eigenlijk niet nodig. De rest is luxe.

[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 07-06-2013 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
APB maar dat spel heeft ook veel mankementen en draai triest genoeg nog op vista ultimate 8)7

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ach ja, ik zie het. Dan is het een slechte keus om overkill hardware te nemen om de bugs/issue's met dat spel te verzachten. Je lost ze nml. niet op, het word hooguit minder. Zonde van je zuurverdiende euro's lijkt me.

Wellicht heb je dit al gezien? http://forums.gamersfirst...ce-inconsistent-shocking/
Dat lijkt iig een goedkope truuk om de performance wat op te peppen.

Btw; Zo te zien moet het ook gewoon met Win 7 werken:
http://steamcommunity.com...ons/0/864951657966528856/

[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 07-06-2013 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het stom had nooit verwacht dat ik me pc zou verwaarlozen |:( Maar goed zal alles een beetje optimaal fixen dan maar dankzij jullie hulp :*) _/-\o_

Ik ken die links wel ja tof dat je research hebt gedaan maar er zijn vele andere oplossingen.
Pagina: 1