Map heeft andere eigenaar en kan niet verwijderd worden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 14:11
Hallo allemaal,

Paar dagen terug heb ik een verse win8 install gedaan en daarbij mijn C en D drive gewiped. De E drive is een opslagdrive voor films etc. en dingen die niet perse op een SSD hoeven (C en D zijn ssd's). Nu heb ik dan bij elke install het leuke probleem dat trustedinstaller de eigenaar is van mappen op E en dat ik die niet kan verwijderen in de 'nieuwe' windows. Normaal heb ik daar een trucje voor dat altijd werkt, maar dit werkte dit keer niet op 1 specifieke map, welke waarschijnlijk de prullenbak is geweest bij mijn vorige install. Ik krijg de volgende melding:

U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren. U dient door S-1-5-21-2445060545-4158476861-3491723149-1001 gemachtigd te worden om deze map te kunnen wijzigen.

Het trucje werkte dus zoals eerder gezegd al niet, want dan krijg ik de melding "objecten in de container kunnen niet worden geinventariseerd, toegang is geweigerd", of ik moet iets fout gedaan hebben. Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door tobitronics op 06-06-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is 'een trucje' precies? Kernwoord is vast take ownership en daarna rechten zetten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

User ID dat eindigt op 1001 is de eerste user van 't systeem. De hele riedel ervoor is de identifier van het systeem, in dit geval dus je vorige installatie. Dit zou je prima met admin rechten moeten kunnen corrigeren. En anders proberen met tools buiten 't OS zelf om, bijvoorbeeld een herstel modus of Linux schijfje die NTFS rechten aan kan passen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 23:12
Met een live cd van ubuntu opstarten, dan kun je alles verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 14:11
jan99999 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:19:
Met een live cd van ubuntu opstarten, dan kun je alles verwijderen.
Dat heb ik geprobeerd maar dan krijg ik de melding dat er iets niet goed is met de ntfs table ofzo waardoor ik niet bij mijn gehele schijf kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Draai eens een scandisk (deep), klinkt alsof er wat headers ziek zijn, en voor de zekerheid: een SMART readout... en wat is je trucje precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 11:05
ownership nemen op de betreffende map, daarna ntfs rechten wijzigen
Pagina: 1