Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers!

Ik heb een probleem met mijn monitor. Het is best lastig uit te leggen, maar ik zal m'n best doen :)
Sinds een paar weken doet mijn scherm raar. Vooral bij de omnibar van Google Chrome. Naast de leestekens van bijv. tweakers.net lijkt het wel pixels naast de leestekens donkerder worden en dat dan een soort van wave ontstaat van donkere en lichte pixels. Het lijkt wel een beetje alsof mijn letters roken. Het is erg moeilijk uit te leggen...

Ik heb een 6 jaar oude Compaq W220q monitor (1680x1050 @ 60Hz) en deze heeft 4700 branduren.
Ik heb al gegoogeld op dit probleem, alleen ik zou eigenlijk niet weten waar ik precies op moet zoeken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:01
Kun je er niet een foto van maken ?

Hoe is je monitor aangesloten ? Analoog (VGA) of digitaal (DVI / HDMI / DP / whatever) ? Doet het zich met een andere videokaart / andere PC ook voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er helaas geen foto van maken. Het is te klein om er een goede foto van te maken. Ik heb de monitor aangesloten met een VGA kabel. Met m'n oude pc (nvidia gtx550ti) deed het scherm het ook. Ik heb nu een gtx 650. Alle drivers zijn up-to-date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het proberen te filmen. Als je bij YouTube het filmpje op 1080p zet en goed naar de letters kijkt, dan kan je het zien. Ik hoop dat dit helpt.[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JGsJA5RF93U]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:44

auto660

1991 240 GL Brick

Die lijntjes?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik kan er weinig aan zien. Enige dat ik je kan aanraden is om je monitor digitaal aan te sluiten.
En eventueel Cleartype uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je ziet de randen van de letters bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook met Cleartype uit doet het scherm het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
TERW_DAN schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:51:
Ik kan er weinig aan zien. Enige dat ik je kan aanraden is om je monitor digitaal aan te sluiten.
dit is het.een soort ruis/overspraak op de vga kabel. Ik heb hier ook last van gehad, een echo naar rechts van de letters. (steeds vager wordend).

Als je een lopend effect hebt (soort ouwe tv die bijna naast de zender staat) heeft het met de stroomvoorziening te maken; als je een secundair scherm hebt wat aan een laptop hangt is het vaak verdwenen als je de laptopvoeding losmaakt.
Ook dis is het makkelijkst te verhelpen door de monitor digitaal aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen even kijken waar ik nog een HDMI kabeltje heb liggen. Jullie horen morgen van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er net achter dat ik alleen een VGA-aansluiting op de monitor heb haha. Heeft iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Een nieuwe VGA kabel kopen/andere proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met een andere kabel lijkt het te werken. Bedankt voor jullie hulp! :)
Pagina: 1