Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ALG] Transparency van ander window

Pagina: 1
Acties:

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Beste mede tweakers. Ik had laatst een idee wat ikzelf als programmeur wel interessant vond.

Ik werk zelf sinds een aantal maanden met Windows 8. Wat ik zelf een van de grootste irritaties vind is dat als ik naar Metro switch (om wat voor reden dan ook) dat de metro interface zeer abrupt in het beeld knalt op mijn 24" monitor. Ik vind dit zeer storend. Ik krijg altijd het gevoel dat ik het overzicht / de controle verlies omdat alle andere windows in een keer uit beeld zijn.

Nu heb ik hier over nagedacht en is mijn eerste reactie zo van "Waarom niet minimized". Maar dit zou wellicht niet de beste oplossing zijn. Nu dacht ik zojuist ineens "Waarom niet transparent?".

Stel je voor dat de background van metro transparent zou zijn. Enkel de background, niet de titles. Volgens mij (niet met alle zekerheid) zou ik dit veel prettiger vinden. Als developer bent ik even snel gaan zoeken en al gouw had ik iemand gevonden die me "voor" was.
http://teohunboon.wordpre...start-screen-transparent/

Niet helemaal, maar wel gedeeltelijk. De persoon in kwestie heeft een stuk code geschreven om de hele metro transparent te maken. Het resultaat is niet echt wat ik zocht aangezien het de hele app transparent maakt en niet enkel de background.
Afbeeldingslocatie: http://teohunboon.files.wordpress.com/2012/03/screenshot-3.png?w=640&h=400

Nu heb ik ook even zijn source gekeken maar ook hier kan ik niet echt iets in vinden waarmee ik mijn doel kan bereiken. Na wat verder te google heb ik het uiteindelijk maar (voor nu) opgegeven.

Is er toevallig iemand die meer verstand heeft/ vaker gewerkt heeft met zulk soort zaken? Ik ben erg benieuw of het kan. Ikzelf weet op het moment echter niet hoe ik van een window handle enkel de background transparent kan maken.
Nog handiger zou zijn als je ook nog eens naast een title zou kunnen klikken om dan weer terug te switchen naar de desbetreffende app, dit gaat echter nog lastiger worden gok ik zo (wellicht via een workaround, topwin save bij winkeypress en restore + mousepres simulate bij niet-titlepres?).

Wellicht zijn er tweakers die mij op weg kunnen helpen?

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Het is iig een idee/tool waarin ik interesse zou hebben :)

Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe het start scherm is geimplementeerd. Als elke button een hWnd zou hebben zou je daar misschien iets mee kunnen. Maar ik denk eerlijk gezegd dat alle buttons gerenderd worden op een Direct3D surface en dan is er maar 1 hWnd: die van de window waar naar gerenderd word.

(Daarbij weet ik ook niet hoe eenvoudig het is om de child handles van alle buttons te achterhalen als deze al bestaan. Misschien is dat wel onmogelijk)

Ik denk dat de truuk is om een handle/manier te vinden om toegang te krijgen tot de individuele buttons; maar eerlijk gezegd denk ik (omdat het naar alle waarschijnlijkheid een Direct3D interface betreft) dat dit niet gaat lukken.

[ Voor 28% gewijzigd door Laurens-R op 07-06-2013 11:27 ]