Game PC ~1000 Euro

Pagina: 1
Acties:

• doncuomo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-03 22:07
Hallo,

Met de nieuwe Haswell's leek het mij een goed idee om eens een nieuwe PC te halen.
Momenteel speel ik op een E6750 met een 4890, dus het begint tijd te worden!
Ik houd al mijn rand apparatuur.

De games die ik sowieso wil gaan spelen zijn:
  • DayZ Standalone
  • League of Legends
  • En eventueel games die bij de videokaart komen(Dit lijkt me dus geen probleem :P)
(merk)voorkeuren
Ik wil deze processor, omdat ik game en ook van plan ben te gaan overclocken in de toekomst. DayZ schijnt ook CPU intensief te gebruiken zoals de MOD ook deed.

Wensen/eisen
  • Niet te veel geluid
  • 2 GPU slots in Mobo
  • Voeding die klaar is voor toekomstige kaart.
  • Ik heb dit bij mijn laatste build niet gedaan en ondanks wat hier op het forum wordt gepraat over je koopt dan toch een nieuwe kaart had ik persoonlijk spijt van geen 2e slot. Ik had graag 2e hands een kaartje over genomen voor wat extra power.
Met al het bovenstaande ben ik op dit lijstje hieronder uit gekomen. Ik heb nog een aantal onzekerheden:
  • Ik heb een Mobo gekozen waar ik 2 GPU slots op zag zitten, maar heb eigenlijk geen idee of je op deze goed kan overclocken en of er misschien een goedkopere variant is die geschikt is.
  • Ook weet ik niet of deze voeding genoeg zal zijn voor 2x een 7950.
  • De kast ben ik ook nog niet helemaal uit. Ben eigenlijk op zoek naar een clean kastje waar alles in past. Ik kom af van een Antec Performance One P182 om een beeld te geven wat ik bedoel met clean :).
Verdere op of aanmerkingen sta ik ook helemaal open voor. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Cheers,

Don Cuomo

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 210,95€ 210,95
1Asus Z87-A€ 133,99€ 133,99
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 269,-€ 269,-
1Corsair Carbide 300R€ 62,99€ 62,99
1Scythe Mugen 4€ 42,-€ 42,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 54,90€ 54,90
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,40€ 15,40
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 105,-€ 105,-
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 83,01€ 83,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,24

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Ziet er wel prima uit.
Echter zou ik in een grote behuizing een ATX bord doen ipv de gewone ATX. Ook heeft de ATX van de D3H variant meer fases dat tot betere overklok resultaten zal leiden. En je hebt meer aansluitingen dat altijd handig is.
Lees anders dit even door, misschien vind je hier een geschikt moederbord: http://nl.hardware.info/r...-26x-z87-4x-h87-en-3x-b85

Ik zal ook gelijk even lezen, kijken of ik wat voor je vind. Heb je nog merk voorkeur?
Echter lees ik net dat je 2 videokaarten wilt. Dat moederbord van jouw is daar niet heel geschikt voor. Je moet voor 2 kaarten beide van 8 lanes hebben. Jouw 2e slot zal 4 lanes hebben, en dat raad ik dus niet aan... Later zal ik wel even een bord linken die wel goed geschikt is voor 2 kaarten.

Oja, als SSD is de samsung 840 wel goed qua prijs/prestatie. Echter zijn het weinige opgevallen dat deze SSD: pricewatch: Plextor PX-128M5S 128GB
Erg in prijs is gedaald. Deze is beter dan een samsung 840, het probleem is vaak dat deze in die periode duur was, en daarom prijs bewust niet werd aangeraden. Tussen de 840 en de plextor m5s is de plextor de betere SSD, en het prijs niveau ligt hetzelfde ;).

Als CPU koeler is de mugen 4 nog niet leverbaar... Ook zijn er nog geen reviews van (die ik gelezen heb) Dus ik weet niet of het een aanrader zal zijn.
Dit is echter een goedkope koeler die erg goed presteerd: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Ongeveer evengoed, en waarschijnlijk nog beter dan de mugen 3. + hij is stiller en goedkoper.

De voeding is wel een goede. 650W is een goede keuze voor 2 kaarten. Echter heb je wel een vrij duur model, wel kwaliteit hoor. Maar het kan goedkoper zonder er veel op in te leveren: pricewatch: XFX PRO650W

DUS:
Het moederbord zou ik zou ie zo aanpassen.
De koeler kan je doen om te besparen, je hebt er zeker meer prijs/kwaliteit voor. Je haalt daar iig wel 4,2GHz mee. Waarsch. wel meer.

Voeding kan je aanpassen, hij is niet modulair, maakt wat meer geluid en is ietsjes minder efficient.

SSD raad ik ook aan om aan te passen, omdat die andere dus beter is voor dezelfde prijs!

我的名字是Mirno

• doncuomo
Bedankt mirno, ik zal vandaag eens door jouw link gaan speuren over het moederbord. De koeler wacht ik nog even af tot het moment dat ik me pc ga bestellen, miss is die dan wel leverbaar (binnen 2 weken gok ik)
De voeding laat ik liever zo en de SSD ga ik ook zeker naar kijken!

Erg bedankt,

Als er mensen nog iets op of aan te merken hebben hoor ik het graag.

edit:

Ik zit trouwens te denken, ik heb in mijn oude PC nog een creative kaartje zitten. extreme gaming ofzo? Hoe zit het tegenwoordig met geluid op het mobo? Is dat goed of zou ik mijn oude kaartje mee nemen? Ik merkte persoonlijk dat ik in spellen altijd meer hoorde dan andere. Mijn vermoede was altijd door die geluidskaart zn gaarheid en mijn koptelefoon met weinig bass, maar ik weet het niet precies :P

edit2:

Ik heb effe zitten rondspeuren en een niet al te dure die ik zo vind zijn:

http://nl.hardware.info/productinfo/186557/asus-z87-a
http://nl.hardware.info/productinfo/186835/asus-z87-k

Iemand die hier iets weet over overclock op deze borden? (Als er al iets bekend is? :P)
De rest is allemaal 170~+ zo een beetje. Als ik dat er voor ga neerleggen dan wordt het sowieso de sabertooth! :D

[ Voor 56% gewijzigd door doncuomo op 07-06-2013 09:30 ]

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Die Z87-A van Asus is idd een leuk bord. Als je het geld ervoor over hebt zou ik het zeker doen.
De Z87-K heeft wat minder stabiele spanning, wegens 4 fases ipv 8 voor de Z87-A. Al zal dit in de praktijk niet erg veel uitmaken volgends mij.
Deze zal b.v. ook voldoen: http://nl.hardware.info/p...te-z87-d3hp#tab:overzicht

Audio kaart is niet echt nodig. Echter zijn er wel borden met een betere audio chip dan de ander.
De reaktek 889 of 892 zijn goede. Waarvan de 889 de betere variant is ;)

[ Voor 20% gewijzigd door mirno op 07-06-2013 16:55 ]

我的名字是Mirno

• doncuomo
mirno schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:53:
Die Z87-A van Asus is idd een leuk bord. Als je het geld ervoor over hebt zou ik het zeker doen.
De Z87-K heeft wat minder stabiele spanning, wegens 4 fases ipv 8 voor de Z87-A. Al zal dit in de praktijk niet erg veel uitmaken volgends mij.
Deze zal b.v. ook voldoen: http://nl.hardware.info/p...te-z87-d3hp#tab:overzicht

Audio kaart is niet echt nodig. Echter zijn er wel borden met een betere audio chip dan de ander.
De reaktek 889 of 892 zijn goede. Waarvan de 889 de betere variant is ;)
Bedankt! Dat tientje extra kan er wel bij voor die Z87-A dus dat wordt hem dan. Ik heb de startpost effe aangepast.

Verder ga ik mijn geluidskaart maar gewoon mee nemen. Het is niet de beste voor muziek, maar voor gamen doet hij het perongeluk erg goed O_O. Voetstappen overal!

Edit:

Ga ik nog problemen krijgen met het gekozen geheugen en eventuele aftermarket cooling of niet?

Edit 2:

Oh ik bedenk me nu dat ik ook een 2e beeldscherm heb, gaat deze videokaart dat trekken?
Mijn ene scherm is 120hz op 1680x1050 en de tweede heeft nog lagere resolutie die ik eigenlijk gebruik voor naast mijn games. (Map voor DAYZ zodat ik niet verdwaal of een build voor League of legends zodat ik beetje kan kijken wat ik het beste kan kopen :D)

Lijkt me niet zo een punt toch?

[ Voor 21% gewijzigd door doncuomo op 07-06-2013 17:10 ]

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Geheugen zal prima werken! After market cooler ook als deze beschikbaar is ;)

Ik zou idd gamen op 1 scherm, want 2 schermen op verschilende resoluties gamed voor geen meter.
Als je op die resolutie (1680*1050) gaat gamen kan je elk spel wel op max graphics zetten ;)
doncuomo schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:05:
[...]

Bedankt! Dat tientje extra kan er wel bij voor die Z87-A dus dat wordt hem dan. Ik heb de startpost effe aangepast.

Verder ga ik mijn geluidskaart maar gewoon mee nemen. Het is niet de beste voor muziek, maar voor gamen doet hij het perongeluk erg goed O_O. Voetstappen overal!

Edit:

Ga ik nog problemen krijgen met het gekozen geheugen en eventuele aftermarket cooling of niet?

Edit 2:

Oh ik bedenk me nu dat ik ook een 2e beeldscherm heb, gaat deze videokaart dat trekken?
Mijn ene scherm is 120hz op 1680x1050 en de tweede heeft nog lagere resolutie die ik eigenlijk gebruik voor naast mijn games. (Map voor DAYZ zodat ik niet verdwaal of een build voor League of legends zodat ik beetje kan kijken wat ik het beste kan kopen :D)

Lijkt me niet zo een punt toch?

我的名字是Mirno

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
mirno schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:54:
Geheugen zal prima werken! After market cooler ook als deze beschikbaar is ;)

Ik zou idd gamen op 1 scherm, want 2 schermen op verschilende resoluties gamed voor geen meter.
[...]
+ je zit met een blind spot in het midden :/

• doncuomo
Ait, laatste vraag zo. Kan ik miss nog een andere 7950 halen waar ik wat spellen bij krijg? Ik weet dat er een tijdje spellen bij werden gegeven, is dat nog steeds? Of is dat bij deze al? Ik zie het niet echt meer terug namelijk

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Elke videokaart trekt met gemak meerdere schermen, zolang je tenminste op 1 scherm gamed. Mutlischerm gamen, dat kost pas gpu-power.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1