Nieuw router: Asus of TP-Link

Pagina: 1
Acties:

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-11 20:06
Een paar weken geleden is mijn router overleden. (Open een gedeelde map en hij reboot)
Daarom ben in de reviews gedoken en al snel kwam ik uit op de Asus RT-N66U.
Echter zat ik met het oog op de toekomst te kijken naar de Asus RT-AC66U. Bijna het zelfde maar dan met AC ondersteuning. Die paar tientjes extra is niet zo erg.

Nu mijn probleem en vraag:
Ik zag de TP-Link Wireless-AC1750 DualBand Router - ArcherC7 staan. Ook AC maar de zelfde prijs als de Asus zonder AC.
En als ik niet naar de toekomst kijk en AC links laat liggen, dan kom ik terug bij de N66U. Met dus de zelfde prijs als de TP-Link
Van de Tp-Link kan ik nog te weinig reviews vinden om een keuze te kunnen maken, maar misschien zoek ik verkeerd.

Welke zouden jullie me aanraden?

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-12 15:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Op basis van andere routers zou ik zeggen: TP-Link levert zeer degelijke routers voor een scherpe prijs en is voor veel mensen een zeer goede keuze.

• elroy910
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-11 14:07
Ik zelf ben een maand geleden voor de TP-Link WR1043ND gegaan. Voor nog net geen 40,- heb je een router van degelijke kwaliteit een web-interface waar je lekker in kunt rommelen en het bereik van de antenne's kent in mijn situatie zijn weerga niet ;)

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-11 20:06
Bedank voor de reacties. De WR1042ND heeft voor mij een te trage wifi verbinding, daarom was die al afgevallen.
De WDR4900 kwam ook in beeld. Echter vond ik van de 4900 meerdere review waar deze onstabiel was. Zelfs na de laatste firmware.
Ik ga nog eens goed zoeken naar info over de ArcherC7

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:56
Ik heb zelf sinds kort de Asus RT-N66U, erg tevreden over moet ik zeggen. Ik woon in nieuwbouw en het bereik is hier erg goed. Ik heb bewust niet voor de nieuw AC variant gekozen aangezien ik toch geen apparatuur heb die dit ondersteunt. Zo te horen zit je met beide routers wel goed.