https://www.facebook.com/DutchLionCustomising
Zet er voor ons tweakers de modellen bij en pricewatch links want ik ga niet 3x naar de MM website..
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Ik heb toevallig wel 3 tabjes opengeklikt en zag daar 3 lcd's onder de € 400. In deze prijsklasse kun je naar mijn mening het beste het model kopen dat je mooi vindt en die de juiste aansluitingen heeft. De beeldkwaliteit van deze modellen zal bij allemaal matig zijn.
Ze zullen alledrie wel niet veel soeps zijn.
Tja, wat is niet veel soepsDimens schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:26:
Ze zullen alledrie wel niet veel soeps zijn.
Je hebt er wel verstand van denk ik
Maar goed, ik zie nog steeds het verschil niet tussen 720P en 1080P op 3 meter van een willekeurige tv dus tja.. wie ben ik
[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 07-06-2013 14:55 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Nee. Er zijn gewoon televisies met een slechte beeldkwaliteit en dit soort budgetmodellen hebben meestal maar weinig in huis.St@m schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:53:
[...]
Tja, wat is niet veel soepsIk denk ook dat het niet veel uitmaakt, maar dan kan de beeldkwaliteit natuurlijk nog best ok zijn. Ik stel (ook) niet al te hoge eisen, gewoon fatsoenlijk beeld. En dat heb je met alle televisies wel.
Over wat voor 1080p praten we hier? 1080p staat niet per definitie voor kwaliteit.Je hebt er wel verstand van denk ikIk zag je in alle topics voorbij komen toen ik op zoek was naar mijn nieuwe tv
![]()
Maar goed, ik zie nog steeds het verschil niet tussen 720P en 1080P op 3 meter van een willekeurige tv dus tja.. wie ben ik
Behoorlijk veel televisies gezien de afgelopen weken.. en eigenlijk bij geen één had ik het idee dat ik naar slechte beeldkwaliteit zat te kijken. Slechte beeldkwaliteit is voor iedereen verschillend. Of het moet echt heel slecht zijn. Maar goed, zoals ik net al schreef, dat had ik bij geen enkele tv.Dimens schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:15:
[...]
Nee. Er zijn gewoon televisies met een slechte beeldkwaliteit en dit soort budgetmodellen hebben meestal maar weinig in huis.
Pff.. ehm weet ik veel.. mkv/blu-ray (rips)/bird-scene.. dat soort dingenOver wat voor 1080p praten we hier? 1080p staat niet per definitie voor kwaliteit.
Je hebt waarschijnlijk ook mensen die helemaal stuk gaan als ze horen dat ik zeg "mijn audioset klinkt goed", maar goed.. ik hoor geen verschil met iets van 3x zo duur. En zo zul je vast mensen hebben die de beeldkwaliteit van deze televisies "ruk" vinden. Ik ga er altijd maar vanuit dat die mensen beter ontwikkelde zintuigen hebben
Maar voor de duidelijkheid, ik snap dat tv's met betere specificaties technisch beter zijn, en ook een betere beeldkwaliteit hebben. De vraag is of de "gewone sterveling" het verschil zal opmerken in het dagelijks gebruik.
Maar @ TS, ga eens naar de MM en bekijk ze eens. Vraag of je een filmpje mag afspelen, dan kun je zelf bepalen of je verschil ziet, en of het goed genoeg is voor je.
[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 07-06-2013 16:01 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Waarschijnlijk vergelijk jij televisies in winkels met elkaar. Daar staan televisies niet optimaal ingesteld waardoor de beeldkwaliteit niet tot zijn werkelijke recht komt. Ga je televisies in een thuissituatie met juiste instellingen vergelijken, dan is het verschil een heel stuk groter.St@m schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:34:
[...]
Behoorlijk veel televisies gezien de afgelopen weken.. en eigenlijk bij geen één had ik het idee dat ik naar slechte beeldkwaliteit zat te kijken. Slechte beeldkwaliteit is voor iedereen verschillend. Of het moet echt heel slecht zijn. Maar goed, zoals ik net al schreef, dat had ik bij geen enkele tv.
[...]
Pff.. ehm weet ik veel.. mkv/blu-ray (rips)/bird-scene.. dat soort dingenIk zie het verschil echt niet als ik gewoon op de bank zit. Sorry.
Je hebt waarschijnlijk ook mensen die helemaal stuk gaan als ze horen dat ik zeg "mijn audioset klinkt goed", maar goed.. ik hoor geen verschil met iets van 3x zo duur. En zo zul je vast mensen hebben die de beeldkwaliteit van deze televisies "ruk" vinden. Ik ga er altijd maar vanuit dat die mensen beter ontwikkelde zintuigen hebben![]()
Maar @ TS, ga eens naar de MM en bekijk ze eens. Vraag of je een filmpje mag afspelen, dan kun je zelf bepalen of je verschil ziet, en of het goed genoeg is voor je.
Veel mensen hebben hun televisie ook niet optimaal ingesteld en weten dus niet waar hun televisie toe in staat is. Totdat ze het wel zien, en dan willen ze niet meer terug.
Tevens speelt men ook niet altijd de beste kwaliteit content af. Ik zie voornamelijk mensen Blu-Ray rips downloaden van 720p met een veel te lage bitrate en slecht geëncode. Dan kun je nog zo'n goede televisie hebben, de kwaliteit blijft matig.
Ik wil niet zeggen dat je minimaal Blu-Ray ISO's of Blu-Ray remux moet hebben, maar een 700MB Blu-Ray rip geeft nooit een goede kwaliteit. Dan ziet een DVD ISO er nog beter uit wanneer je deze afspeelt met een goed speler zoals XBMC of MPC-HC.
Qua geluid ook. Hier staan twee !mpuls 24 speakers aangesloten op een Yamaha CRX-550 aangesloten en iedereen die hier over de vloer komt, vindt het geluid subliem klinken. Geen 2.1 set die daar aan kan tippen en ja, mensen horen dat verschil terwijl de speakers er helemaal niet zo geweldig uitzien. Uiteindelijk ook maar voor een paar tientjes bij een tweedehands winkel gekocht.
Pagina: 1