[Windows 8] Nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulefy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 20:52
Hoi Tweakers

Ik heb een vraag heb onlangs een nieuw moederbord en CPU gekocht. Ik heb nu Windows 8 op mijn SSD staan moet ik nu na deze upgrade opnieuw Windows installeren? Of zoekt Windows automatisch de updates voor mijn nieuwe moederbord?

Heb nu de asus m4a89gtd pro/usb3

en ga naar de Asus Maximus V Gene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ja. In dit geval is dit het beste om een nieuwe Windows installatie te doen als je een nieuw moederboard in je systeem zet. Dit vanwege de andere architectuur van het nieuwe board en chipsets e.d.
Bij een nieuwe processor hoeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows is tegenwoordig iets beter in het afvangen van fouten als het andere hardware ziet, je kan dus proberen hoe het gaat. Maar zelfs als 't werkt, is het toch nog beter om een schone installatie te doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulefy
Pff alweer.. kan ik geen her installatie doen of moet ik nu weer de oude windows installeren en dan weer upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oh, het is een W8 upgrade? Die kan ook gewoon clean gedaan worden hoor ;). Er wordt wel gesproken over mogelijk falen van activatie, maar ik heb dat bij een vriend van mij niet gezien toen ik zijn XP verving voor W8 x64 en custom installatie (met format van HDD). Worst case moet er een bestaande Windows installatie aanwezig zijn alvorens 't werkt, dus je hoeft niet alles te installeren, enkel de installatie dan 2x, eerst je vorige, dan de upgrade die je clean doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 16:49
LnC schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:45:
Ja. In dit geval is dit het beste om een nieuwe Windows installatie te doen als je een nieuw moederboard in je systeem zet. Dit vanwege de andere architectuur van het nieuwe board en chipsets e.d.
Bij een nieuwe processor hoeft dit niet.
Sinds vista is dit niet meer nodig ivm wijzigingen in de HAL. Sterker nog : de Windows installatie dvd bevat een wim file met een in feite kant en klare image welke simpelweg op je harde schijf gezet wordt (daarna worden de drivers voor chipset ed pas geïnstalleerd).

Juist vanwege dit is het voor bedrijven makkelijker als ooit om hardware onafhankelijke images te maken welke je naar elke machine uit kan rollen (uiteraard moet je wel de benodigde drivers injecten, gelukkig is MDT hier goed in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulefy
Na het opstarten van mijn PC is mijn Windows gaan laden ( getting devices ready) na de 100 % werkt mijn PC weer. Alleen weet ik niet of windows nu mijn oude Drivers van mijn Mobo vervangen heeft door Asus drivers? iemand een idee of is het nu nog steeds slimmer om mijn PC te herinstalleren.

Ik heb de Upgrade gedaan van windows 8 dus weet niet of ik nu eerst mijn windows 7 moet installeren? Of dat ik via een optie weer windows kan Herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

bulefy schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:17:
Na het opstarten van mijn PC is mijn Windows gaan laden ( getting devices ready) na de 100 % werkt mijn PC weer. Alleen weet ik niet of windows nu mijn oude Drivers van mijn Mobo vervangen heeft door Asus drivers? iemand een idee of is het nu nog steeds slimmer om mijn PC te herinstalleren.
Ze zijn niet vervangen, maar toegevoegd. Als je verborgen apparaten zou laten zien, zal je nog wat oude apparaten zien van je vorige moederbord, zoals netwerkkaart.
Ik heb de Upgrade gedaan van windows 8 dus weet niet of ik nu eerst mijn windows 7 moet installeren? Of dat ik via een optie weer windows kan Herinstalleren.
Zie mijn eerdere berichten, ik leg precies uit wat je opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 11:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als het systeem werkt zoals jij verwacht en wil, hoef je de PC niet opnieuw te installeren. Ik heb dat bij mijn Win 7 installatie ook niet gedaan toen ik van van C2E op een P35 chipset naar een i7 op een Z68 chipset ging. Daarna heb ik alle oude drivers verwijderd en het systeem was compleet stabiel en nooit problemen gehad. (Draai nu Win8.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Killah_Priest schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:29:
[...]

Sinds vista is dit niet meer nodig ivm wijzigingen in de HAL. Sterker nog : de Windows installatie dvd bevat een wim file met een in feite kant en klare image welke simpelweg op je harde schijf gezet wordt (daarna worden de drivers voor chipset ed pas geïnstalleerd).

Juist vanwege dit is het voor bedrijven makkelijker als ooit om hardware onafhankelijke images te maken welke je naar elke machine uit kan rollen (uiteraard moet je wel de benodigde drivers injecten, gelukkig is MDT hier goed in).
Bedankt voor de informatie. Ik was nog steeds in de veronderstelling dat een nieuwe install van Windows nodig was. Zelf kies ik er wel voor om een nieuwe install te doen na het vervangen van b.v. een nieuwe moederboard. Is gelijk mijn Windows weer lekker vers :9
Pagina: 1