Toon posts:

Abonnement vodafone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de HTC One gepreorderd bij Coolblue met een vodafone Altijd abbonement met 4GB internet en 300 belminuten/sms voor 27,50 eerste jaar en 55 euro tweede jaar.
Nu heb ik mijn toestel + abbonement al een ruime maand, op mijn factuur staat ook dat ik een vodafone Altijd abbonement heb echter staat op de vodafone site als ik hier op inlog dat ik een vodafone Red abbonement heb met 1GB internet en onbeperkt bellen en zonder de korting die ik zou hebben dus ik betaal nu 55 euro p/m.

Dit is onderhand bekent bij Coolblue dit heb ik maandag nadag ik hem gekregen heb direct gemeld (Had hem vrijdag gekregen) eerst hier natuurlijk niet op gelet na op de vodafone site ingelogd te hebben kwam ik hier achter.

Nu wacht ik alleen al ruim een maand op een of andere actie dat dit veranderd word. Dit is tot de dag van vandaag nog niet gebeurd ik heb hiervan aardig wat problemen want ik heb mijn ruime internet bundel nodig. Coolblue houdt me aan een lijntje en verteld dat ze hiermee bezig zijn en dat de bal op het moment bij vodafone ligt.

Ik vroeg me af of ik door de hinder hiervan in staat ben om een vergoeding te eisen. Ik heb van een van de Coolblue medewerkers al een mail met daarin dat alle overige kosten vergoed gaan worden maar ik heb veel hinder van dit probleem en wil ook graag nadat dit probleem is opgelost een vergoeding erboven op voor de last die ik ervan heb gehad de afgelopen maand + tijd die nog gaat komen.

Is dit mogelijk?

bedankt voor de hulp alvast!
Ik weet ook niet of ik hier goed zit (hoop het wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:05

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Op het moment dat op jouw factuur staat dat je een altijd abbo hebt, kun je dit hard maken naar Vodafone.
De fout ligt dus bij hun en ik zou persoonlijk niet wachten tot VF contact opneemt met Coolblue, maar zelf actiever richting VF pushen.

Bel ze eens op en leg het probleem uit en geef daarbij duidelijk aan dat je een Altijd abbo hebt afgesloten met hogere databundel en zij een RED abbo hebben uitgegeven. Mail/Fax/Telex vervolgens het contract naar hun toe en je hebt een meer directe lijn qua communicatie. Want bij mijn ervaring duurt het minstens 3 keer zo lang als er 1 partij bij komt.

Webcare via Facebook/twitter benaderen kan natuurlijk ook, dan kan je misschien ook wel makkelijker een scan of foto van het contract meegeven.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Rubman

Ik heb al contact gehad met vodafone deze vertelden mij dat ik geen abbonement bij hun heb afgesloten dus ik contact moest hebben met Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Cooblue levert jouw toch geen telefoondiensten en als VF storing heeft heb jij het toch ook? Ergo je hebt een abbo bij VF. Wat staat er op je contract Vodafone of Coolblue?

Klantenservice is altijd erg makkelijk met het sturen naar iemand anders of gewoon aangeven dat het niet kan, zelf hier op het ogenblik veel mee te maken. Beetje doorzeuren en aangeven dat je het wel gekocht hebt bij Coolblue, maar je telefoondiensten gewoon bij VF vandaan komen en hun het dus ook moeten oplossen.
Als het goed is staat jouw nummer ook in hun database en daaraan gekoppeld staat het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb telefoondiensten van Vodafone wat er precies op het contract staat kan ik nu niet zien ivm dat ik op werk ben.
Maar zoals ik begrijp van Coolblue moet vodafone dit abbonement gaan omzetten maar vodafone wilt dit niet doen om een of andere reden hier zijn Coolblue en vodafone overin discussie en zover ik te horen kreeg hebben meer mensen met hetzelfde abbonement problemen hiermee. Alle informatie die ik heb, heb ik van Coolblue gekregen maar wat vooral mijn punt is sta ik in mijn recht om een vergoeding te eisen bij Coolblue wanneer dit probleem (of als het niet) opgelost word.

Na jouw informatie ga ik zeker nogmaals contact opnemen met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ja Het gaat vaak zo dat het abonnement pas ingaat zodra ze de telefoon kunnen leveren, als dit vertraging oploopt sluiten ze het abonnement pas later af.
Aangezien VF is overgegaan naar RED kan het zijn dat ze te laat waren met het afsluiten van het Altijd abonnement. Dit hadden ze eigenlijk aan jouw voor moeten leggen en je de keuze moeten geven abbo eerder afsluiten en tel later krijgen of voor de nieuwe abonnementsvorm gaan. Hierin is het een en ander foutgegaan lijkt het.

Dus is het juist gezien idd aan Coolblue en Vodafone om het onderling op te lossen, hoewel VF coulant moet zijn naar de klant gezien de fout echt bij Coolblue ligt en het abonnement gewoon omzetten. Dat Coolblue er dan misschien een boete over krijgt is hun eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt maar op mijn contract staat ook een Vodafone Altijd abbonement en niet dus het geleverde RED abbonement. Dus dit gaat voor mij dus weining problemen zorgen verder? mits ik er goed achteraan blijf gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 16:51

Leejow(saait)

Blater

Als Coolblue voor jou een contract heeft opgesteld waarin het Altijd abonnement vermeld staat dan zijn ze dit ook verplicht om te leveren. Het is niet netjes dat ze vervolgens een Red abonnement voor je hebben afgesloten aangezien ze dit op z'n minst als keuze aan je hebben kunnen voorleggen.

Volgens mij kan dit altijd nog met terugwerkende kracht worden aangepast, helemaal omdat dit vaker voorkomt bij webshop bestellingen en overgang van abonnementen.

[ Voor 90% gewijzigd door Leejow(saait) op 06-06-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als de partijen geen medewerking willen verlenen bij het aanpassen, dan is er kennelijk sprake van een wijziging van de abonnementsvoorwaarden in jouw nadeel. Dat geeft je het recht om op te zeggen. Heb je een goedkope telefoon en kun je een goedkope sim only afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

haribold schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:54:
Als de partijen geen medewerking willen verlenen bij het aanpassen, dan is er kennelijk sprake van een wijziging van de abonnementsvoorwaarden in jouw nadeel. Dat geeft je het recht om op te zeggen. Heb je een goedkope telefoon en kun je een goedkope sim only afsluiten.
Als je het abbo opzegt / koop ontbindt zul je of het toestel moeten afkopen of terugsturen.

@TS: heb je al je eerste maandafrekening gehad, zo ja hogere / lagere kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al de eerste maandafrekening gehad en dit was inderdaag hoger dan het hoorde te zijn ! vandaag echter nog geen geen reactie gehad van Coolblue nu wel echter de upgrade van alle red abbonementen gehad en heb op het moment 2GB internet, maar nog steeds het Red abbonement met de kosten van 55 euro p/m wat ik verwacht dat het 27,50 zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou direct aangeven bij CoolBlue dat je inmiddels teveel betaald hebt en op welke wijze zij dit gaan compenseren (in cash, niet in tegoedbonnen). Jij hebt iets anders geleverd gekregen dan wat je gekocht hebt en daar heb je nu inmiddels aantoonbaar schade van. Die schade kun je op CB verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 21:06
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:40:
Ik zou direct aangeven bij CoolBlue dat je inmiddels teveel betaald hebt en op welke wijze zij dit gaan compenseren (in cash, niet in tegoedbonnen). Jij hebt iets anders geleverd gekregen dan wat je gekocht hebt en daar heb je nu inmiddels aantoonbaar schade van. Die schade kun je op CB verhalen.
Dit is niet helemaal correct. Bekijk even wat er op het contract staat aangegeven (rechtsboven staat je abonnementsvorm met looptijd van je promotie). Heb je inderdaad getekend voor een Altijd abonnement met een korting voor een jaar? Dan is het aan Vodafone om jou deze korting te geven; immers stuurt coolblue jou geen facturen van je abonnementskosten. En dan maakt het niet uit waar je je abonnement hebt afgesloten.

Heb je een pre-order gedaan bij coolblue met de HTC one, is deze later geleverd met een andere abonnementsvorm? Dan moet het nieuwe abonnementsvorm ook op je contract staan, en als het goed is heb je daarvoor ook moeten tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

simtastic.nl schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 18:39:
[...]

Dit is niet helemaal correct. Bekijk even wat er op het contract staat aangegeven (rechtsboven staat je abonnementsvorm met looptijd van je promotie). Heb je inderdaad getekend voor een Altijd abonnement met een korting voor een jaar? Dan is het aan Vodafone om jou deze korting te geven; immers stuurt coolblue jou geen facturen van je abonnementskosten. En dan maakt het niet uit waar je je abonnement hebt afgesloten.

Heb je een pre-order gedaan bij coolblue met de HTC one, is deze later geleverd met een andere abonnementsvorm? Dan moet het nieuwe abonnementsvorm ook op je contract staan, en als het goed is heb je daarvoor ook moeten tekenen.
TS heeft een geheel verkeerd abonnement gekregen. Promoties kunnen idd door Vodafone worden gewijzigd worden, maar CoolBlue heeft een foutief abonnement voor TS afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 21:06
Leejow(saait) schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:12:
[...]

TS heeft een geheel verkeerd abonnement gekregen. Promoties kunnen idd door Vodafone worden gewijzigd worden, maar CoolBlue heeft een foutief abonnement voor TS afgesloten.
Dit is wat de TS aangaf:
Klopt maar op mijn contract staat ook een Vodafone Altijd abbonement en niet dus het geleverde RED abbonement. Dus dit gaat voor mij dus weining problemen zorgen verder? mits ik er goed achteraan blijf gaan?
Aangezien dat Coolblue alles voor de TS goed heeft ingevuld kun je beter direct bij Vodafone aankloppen. Het maakt niet uit waar het abonnement is afgesloten, de uiteindelijke dienst wordt door Vodafone geleverd. En als het Altijd abonnement op je contract staat (waar je ook voor hebt getekend), dan dient Vodafone dat te leveren, punt. Valt het oude abonnement niet meer te leveren, dan moet OF iets gelijkwaardig worden geleverd (en niet duurder) of ontbinding van je contract. Ik zou persoonlijk via VF webcare in contact proberen te komen of een post plaatsen op hun FB pagina, dat werkt het snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

simtastic.nl schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:47:
[...]

Dit is wat de TS aangaf:

[...]

Aangezien dat Coolblue alles voor de TS goed heeft ingevuld kun je beter direct bij Vodafone aankloppen. Het maakt niet uit waar het abonnement is afgesloten, de uiteindelijke dienst wordt door Vodafone geleverd. En als het Altijd abonnement op je contract staat (waar je ook voor hebt getekend), dan dient Vodafone dat te leveren, punt. Valt het oude abonnement niet meer te leveren, dan moet OF iets gelijkwaardig worden geleverd (en niet duurder) of ontbinding van je contract. Ik zou persoonlijk via VF webcare in contact proberen te komen of een post plaatsen op hun FB pagina, dat werkt het snelst.
Ik ga er vanuit dat Coolblue niet het contract zelf aan TS levert zoals je bijvoorbeeld in een winkel hebt, maar dat de bevestiging van de bestelling het contract is. Wat er zich voor heeft gevallen is dat de HTC One later geleverd werd aan CB en op dat moment hebben zij pas het abonnement via Vodafone in orde gemaakt. Echter was het Altijd abonnement toen voor retailers niet meer beschikbaar, dus heeft CB eenzijdig hier een Red abonnement van gemaakt.

Het klopt inderdaad dat als er op het contract uit het systeem van Vodafone staat dat je een Altijd hebt dat je deze ook krijgt. Hier kan alleen weinig tot niets mis in gaan, en wel bij promo's zoals je noemde.
Pagina: 1