__ edit:
Goed het een en ander is dus veranderd.
Budget is nu 1500 euro
en ik wil graag gaan overclocken.
Verder naar beneden staat mn meest recente build
_________
Beste Tweakers,
Dit is de eerst keer ooit dat ik post op tweakers maar ik hang al wel een tijdje rond.
Ik heb sinds een tijdje het idee om zelf een game PC te bouwen omdat mijn laptop het niet meer trekt.
Daarnaast heb ik een tablet dus een draagbare apperaat is ook niet echt een must meer.
Ik heb een paar extra vragen omtrend de hardware maar ik zal eerst even de standaard dingen verduidelijken.
*Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen. Games als Shogun 2, Rome 2: Total War, Company of Heroes 2 en Elder Scrolls Online. Zoals jullie zien vooral RTS games maar Bioshock Infinite zou ik ook graag willen kunnen spelen.
*Wat mag het systeem gaan kosten?
900 euro exclusief BTW dus dat komt neer op rond de 1100 euro
*Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Helaas niet.
*Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een muis en muismat. Daar stopt het wel zo ongeveer. Ik zou graag een beeldscherm bij de build willen. Een toetsenbord komt later wel als alles in elkaar zit.
- Edit: Ik heb geen windows nodig. Dat heb ik volgens mij nog wel ergens liggen namelijk en anders Studielink
-
*Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren. Ik zoek vooral goede prijs/kwaliteit verhoudingen.
*Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geen specifieke eisen.
Ik ben geen expert en heb deze lijst gemaakt mede door de hulp van PCpartpicker en met veel lezen op de fora hier en de BBG.
Ik heb nog twee specifieke vragen:
- Heeft overclocken effect bij games?
- De videokaart is een berekende gok, er zijn er zo veel dat ik echt niet meer kan kiezen.
Hints en tips zijn altijd welkom.
Zeker betreft de prijs aangezien die nog iets over budget heen is.
Dank voor jullie hulp!
Post het aub als er vragen of opmerkingen zijn.
Jonathan
Goed het een en ander is dus veranderd.
Budget is nu 1500 euro
en ik wil graag gaan overclocken.
Verder naar beneden staat mn meest recente build
_________
Beste Tweakers,
Dit is de eerst keer ooit dat ik post op tweakers maar ik hang al wel een tijdje rond.
Ik heb sinds een tijdje het idee om zelf een game PC te bouwen omdat mijn laptop het niet meer trekt.
Daarnaast heb ik een tablet dus een draagbare apperaat is ook niet echt een must meer.
Ik heb een paar extra vragen omtrend de hardware maar ik zal eerst even de standaard dingen verduidelijken.
*Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen. Games als Shogun 2, Rome 2: Total War, Company of Heroes 2 en Elder Scrolls Online. Zoals jullie zien vooral RTS games maar Bioshock Infinite zou ik ook graag willen kunnen spelen.
*Wat mag het systeem gaan kosten?
900 euro exclusief BTW dus dat komt neer op rond de 1100 euro
*Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Helaas niet.
*Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een muis en muismat. Daar stopt het wel zo ongeveer. Ik zou graag een beeldscherm bij de build willen. Een toetsenbord komt later wel als alles in elkaar zit.
- Edit: Ik heb geen windows nodig. Dat heb ik volgens mij nog wel ergens liggen namelijk en anders Studielink
*Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren. Ik zoek vooral goede prijs/kwaliteit verhoudingen.
*Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geen specifieke eisen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 210,95 | € 210,95 |
| 1 | MSI Z77A-G45 | € 96,90 | € 96,90 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 54,39 | € 54,39 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 62,99 | € 62,99 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 180,29 | € 180,29 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair CX750M | € 78,99 | € 78,99 |
| 1 | Samsung 840 series 250GB | € 145,- | € 145,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.179,45 | |
Ik ben geen expert en heb deze lijst gemaakt mede door de hulp van PCpartpicker en met veel lezen op de fora hier en de BBG.
Ik heb nog twee specifieke vragen:
- Heeft overclocken effect bij games?
- De videokaart is een berekende gok, er zijn er zo veel dat ik echt niet meer kan kiezen.
Hints en tips zijn altijd welkom.
Zeker betreft de prijs aangezien die nog iets over budget heen is.
Dank voor jullie hulp!
Post het aub als er vragen of opmerkingen zijn.
Jonathan