• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Dag allemaal. Wegens de geboorte van onze aanstaande zoon ben ik genoodzaakt om ruimte te maken voor een box in de woonkamer en moet het bureau met desktop pc wijken. Deze pc wordt gebruikt voor administratie, hifi via JRiver (asio en flac) en X-fi kaart (zou Asus Essence ST worden) en video (gekoppeld aan tv via svhs kabel en bureaublad uitbreiden via JRiver). Ik ben nu op zoek naar een nieuwe oplossing voor deze setting, maar dan in het formaat van een tv meubel vak. Er komt sowieso een aparte laptop voor administratie/surfwerk, dus de oplossing moet gericht zijn op hifi audio/video. De opties die ik tot nu toe heb kunnen bedenken zijn:

- huidige onderdelen overzetten naar htpc kast
- mediaspeler met aparte dac (nadeel is veel minder vrijheid dan htpc)
- iets met een NAS (heb nog een oude tv zonder netwerkmogelijkheden)

Budget is 250,- euro

Heb ik nog een interessante optie over het hoofd gezien of hebben jullie nog tips/tricks?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:26
AjodokusK schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:03:
- huidige onderdelen overzetten naar htpc kast
- mediaspeler met aparte dac (nadeel is veel minder vrijheid dan htpc)
- iets met een NAS (heb nog een oude tv zonder netwerkmogelijkheden)

Budget is 250,- euro

Heb ik nog een interessante optie over het hoofd gezien of hebben jullie nog tips/tricks?
Als je dezelfde functionaliteit wilt behouden als je nu hebt, dan zit je met de eerste optie natuurlijk helemaal goed! Simpel, niks te configureren, en gaan met die banaan.
Ik ken JRiver niet, maar als je die kunt besturen met de smartphone/tablets die je nu in huis hebt (?), dan lijkt me dat de handigste oplossing.
Anders zou je eens kunnen kijken naar BV. XBMC oid.

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik zoek een simpele HTPC aanschaffen daar de onderdelen in overzetten harde schijf erin. Kun je windows of linux opzetten met XBMC eventueel voor streaming etc.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 22:53
Inderdaad; ombouwen naar een HTPC. Zoek een mooie case uit, doe er eventueel een CEC-adapter bij en kijk of je m nog wat stiller kan maken indien nodig (aftermarket cooler bijvoorbeeld) en koop tzt als er weer wat budget vrij komt er een NAS en SSD bij zodat je de disk(s) over kan zetten naar de NAS en de SSD als bootdisk voor je HTPC gebruikt.

iRacing Profiel

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Bedankt voor de reacties heren! SSD is al present als bootdisk, dus dat moet goedkomen. Nog een tip voor een mooie kast en een stille/zuivere voeding? Ik heb gekeken naar de Seasonic G-series 360watt en de MS-Tech MC-380 (oogt wel wat goedkoop..)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 22:53
Ik ben zelf nogal liefhebber van de cases van Silverstone. Je zou, als het past, voor een http://tweakers.net/product/145698/silverstone-lascala-lc19/ kunnen kijken, of als je wat meer ruimte nodig hebt een http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=LC16. De LC19 wordt met (externe passieve) voeding geleverd. De LC16 is zonder voeding, maar met remote en display. Voor de LC16 zou je dan eventueel een pricewatch: Silverstone Nightjar 400W. Met een goede aftermarket cooler (zou bij een LC16 zelfs nog passief kunnen met wat goede wil) en een stille case-fan kan je systeem dan fluister-stil worden.

iRacing Profiel

Pagina: 1