Wifi internetten lukt niet wanneer kabel verbonden

Pagina: 1
Acties:

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12 16:29
Hallo, ik heb zojuist een raar probleem ondervonden.

Ik ben in een omgeving waar ik met een kabel verbinding kan maken met een server die ik moet beheren (zelfde LAN), en er is hier WiFi voor internettoegang.

Wanneer ik de kabel erin prop kan ik verbinding maken met de server, geen probleem. Wanneer ik de kabel eruit doe en verbinding maak met het wifi netwerk, kan ik internetten, ook geen probleem. Als ik echter de kabel erin heb én wifi toegang heb, doet internet het niet meer. Althans, BROWSEN lukt dan niet meer. Ik kan gewoon pingen naar alle websites (dus op DNS naam), ik heb ook geen proxy ingesteld want dat is niet nodig, en ik heb bij geavanceerde instellingen van netwerkadapters ingesteld dat WiFi de hoogste prioriteit is (eerste adapter via wie er naar internet gezocht moet worden).

Ik kom er niet bij hoe ik dus wel naar een website kan pingen via CMD (google, tweakers, nu, marktplaats, etc), maar gewoon niet er naar toe kan browsen. Geprobeerd met IE9, Firefox en Chrome. Zodra ik de kabel er uit haal, krijg ik de website direct wel te zien.

https://freight.associates

• reletivity
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-08-2021
Heb ik ook op mijn laptop, nooit opgelost :d

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 18:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Simpel routes toevoegen.
1 route naar je server via je lan IP.
1 route voor de rest via je WiFi IP.

(route add, als je vaste IP nummers hebt kun je de routes zelfs persistent maken. Dan hoef je ze niet elke keer in te kloppen)

[ Voor 39% gewijzigd door Coach4All op 06-06-2013 12:16 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---