Grid te zien bij bepaalde beelden

Pagina: 1
Acties:

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:01
Het is me opgevallen dat er bij bepaalde egale ''kleuren'' een soort grid te zien is.
Het is overduidelijk te zien bij het blauwe scherm van OS X wanneer er een monitor wordt aan- of afgekoppeld. Daarnaast is het ook te zien bij de donkergrijze achtergrond van Aperture. Ik heb de grijze kleur min of meer kunnen maken in Photoshop en ook daar is het duidelijk te zien.
Het gaat dan om deze grijstint:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0bcmYM4mbB2pWQFNgdXVC69T/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YPcreIDjvzh2biUzhxoGytqT/full.png

Ik heb geen idee wat de benaming hiervan is, dus ik heb er ook niks over kunnen opzoeken.

Allright, tijdens het typen bedacht ik me om eens een andere kabel te gebruiken en wat denk je? Het probleem is verdwenen.

Het probleem deed zich voor wanneer ik het scherm dmv een miniDP naar DP had aangesloten. Nu heb ik het scherm via miniDP naar DVI aangesloten en is er geen probleem meer.

Zou nu mijn DisplayPort input defect zijn of is het de kabel? Ik heb de kabel speciaal gekocht, zodat ik geen verloopjes heb. :+ En hoe heet dit probleem?

Ik heb een Eizo EV2436W aangesloten op een MacBook Pro 15'' retina.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 16:54

Fordox

00101010

naar lang staren heb ik het eindelijk gevonden. je bedoeld bijvoorbeel die blauwe balk bovenin in dat kleuren keuzescherm?

probeer eens een ander scherm. misschien decodeerd hij DP signalen niet goed. (is maar een wilde gok).
het ziet er ook uit als een vorm van compressie.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• RnB
Nee, die screenshots zijn puur om te laten zien om welke grijstint het gaat, niet om te laten zien wat ik zie. Want als jouw scherm goed werkt, moet je als het goed is geen grid zien.

Op die screenshot van Aperture zie ik geen egaal grijze achtergrond, maar dus een grijs vlak met lijnen (grid) erdoorheen. Die screenshot van Photoshop is dus om te laten zien om welke tint grijs het gaat.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 16:54

Fordox

00101010

kun je een foto maken met een camera en die uploaden? is misschien iets makkelijker.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:35

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Is het niet het moire effect dat je bedoeld?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• RnB
Hm, nee, geen Moire.
Maar ik zie wel iets wat erop lijkt in het gifje op wikipedia.
Het begin van dat gifje, met die fijnmazige lijnen, dat zie ik dus bij die grijs- en blauwtint.
Fordox schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:49:
kun je een foto maken met een camera en die uploaden? is misschien iets makkelijker.
Dat snap ik, maar het is niet te zien op de camera:

Afbeeldingslocatie: http://d.pr/i/nm5X.png
Pagina: 1