Toon posts:

videokaart of moederboard werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers.

Ik heb zinds kort een nieuwe gaming pc gekocht maar als ik mijn beeldscherm op mijn msi radeon hd 6970 lightning heb aangesloten en hem aan zet gaan alle ventilators draaien maar er gebeurd niks behalve dat ik 1 lange en 2 korte piepjes krijg.
als ik dan mijn videokaart eruit haal en mijn beeldscherm op mijn moederboard zet dan doet hij het wel.
moederboard: MSI 760GM-P34 (FX).
Kan iemand mij helpen.

Met vriendelijke groet Kevin.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:19
1 long 2 short - Monitor or display card error
Probeer de videokaart eens in een andere pc. Anders terug naar de winkel om hem te laten testen.

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 12:40
Wat voor voeding heb je er in zitten? Misschien handig als je de totale specs van je nieuwe PC even post.

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-02 09:19
Dit lijkt mij een gevalletje van stekker vergeten aan te sluiten. Een 6970 vergt een degelijke voeding, Vaak moeten er op een videokaart meerdere voedingstekkers (lees pci-e power connectors) worden aangesloten. Het kan ook zijn dat je op je moederbord nog ergens een extra 4 pins moet aansluiten,
waarschijnlijk ben je ergens eentje vergeten.

Het zou eventueel je voeding kunnen zijn, vaak besparen mensen daarop met alle gevolgen van dien maar dat komt niet vaak voor. Kortgezegt, check je stekkers :)

Verwijderd

Topicstarter
mijn specs zijn
ssd:Crucial 64GB v4 2.5" 9.5mm SATA
videokaart:MSI R6970 Lightning
cpu cooler:Gelid CC-SIBERIAN-01
ram geheugen:Crucial Ballistix Sport 8GB (4GBx2) DDR3 1600MHz CL9 1.5V UDIMM
voeding:Cooler Master B500
mobo:MSI 760GM-P34 (FX)
cpu:AMD Athlon II X4 640
behuizing:Aerocool X-Warrior Black Edition
Hopelijk vinden jullie nu de oplossingen want ik kom er niet achter

Verwijderd

Topicstarter
stimmits schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:44:
Wat voor voeding heb je er in zitten? Misschien handig als je de totale specs van je nieuwe PC even post.
Heb ik gedaan

• stimmits
Ik heb zojuist even via www.extreme.outervision.com/PSUEngine een berekening gedaan voor jou systeem en denk dat jou PSU het net niet trekt. Zonder PCI kaarten en andere poespas (extra fans, controllers, usb etc) kom ik uit op minimum recommended 439W. Jou PSU levert 500Watt met een efficiency van 85%. Dit zal dus echt krap aan gaan. Probeer eens een voeding van iemand te lenen met een hogere wattage/efficiency.

Ik zeg niet direct dat het hieraan ligt. De reden dat ik deze berekening even heb gedaan is omdat ik zelf ook een high-end AMD kaart heb en ik weet dat deze icm AMD CPU's nogal veel stroom kunnen vreten. Echter, de symptomen wijzen niet direct op de PSU/Voeding.

[ Voor 4% gewijzigd door stimmits op 06-06-2013 16:19 ]

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:19
Dat zou je alleen moeten merken als de videokaart zwaar wordt belast. Hij krijgt in de bios al piepjes die wijzen op een videokaart/display error. Het zou kunnen dat de kaart tijdens het opstarten al een piek trekt die te veel is voor de voeding, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Testen kan natuurlijk geen kwaad!

(offtopic, mijn pc met nvidia kaart start gewoon op zonder die extra connector, hij draait dan gewoon op veel lagere specs. Geen idee of die radeon dat ook heeft)

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
stimmits schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:19:
Ik heb zojuist even via www.extreme.outervision.com/PSUEngine een berekening gedaan voor jou systeem en denk dat jou PSU het net niet trekt. Zonder PCI kaarten en andere poespas (extra fans, controllers, usb etc) kom ik uit op minimum recommended 439W. Jou PSU levert 500Watt met een efficiency van 85%. Dit zal dus echt krap aan gaan. Probeer eens een voeding van iemand te lenen met een hogere wattage/efficiency.

Ik zeg niet direct dat het hieraan ligt. De reden dat ik deze berekening even heb gedaan is omdat ik zelf ook een high-end AMD kaart heb en ik weet dat deze icm AMD CPU's nogal veel stroom kunnen vreten. Echter, de symptomen wijzen niet direct op de PSU/Voeding.
Dat soort websites geven wel een heel riante hoeveelheid aan over het algemeen.

Daarbij is efficiency niet relevant voor de output van de voeding. 500 watt met 85% efficiency blijft gewoon 500 watt, alleen hij trekt meer stroom uit het stopcontact om die 500 watt te behalen.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Verwijderd

Topicstarter
iedereen die mij hielp bedankt met grote nadruk op stimmits want ik heb een betre voeding gekocht en nu doed hij het perfect

• stimmits
Graag gedaan. Fijn dat het is opgelost! :)
Pagina: 1