AMD Radeon HD 8750M Windows 7 driver

Pagina: 1
Acties:

• nvdwolk22
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09-2022
Hallo,

Ik heb de windows 8 driver voor de AMD Radeon HD 8750M geinstalleerd op een nieuwe Samsung notebook (opnieuw ingericht met Win7 SP1) omdat ik geen windows 7 driver kan vinden op het net. Hij installeerd em wel netjes maar geeft daarna in apparatenbeheer een foutmelding, code 43.

Weet iemand of hier een workaroundv voor is of dat er ergens wel een geschikte Windows 7 driver is inmidels?Het is een van de laatste generatie videokaarten.

Ik hoor het graag even. Hartelijk dank voor de reacties alvast.

Niels

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 12:40
Heb je de beta drivers van AMD al geprobeert? Dit staat er bij de meest recente (13.5 beta 2) changelog:
Feature Highlights of The AMD Mobility Catalyst™ 13.5 Beta3 Driver for Windows®

- Adds support for the AMD Radeon HD8000M Series
Hier te downloaden

Ik hoop dat het helpt :)

• nvdwolk22
Nee, hetzelfde, code 43 zegt ie. Ik had zelfs een nog latere driver gevonden:

http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-64.aspx

Help! hoe los ik dit op.. videokaart kan toch niet defect zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door nvdwolk22 op 06-06-2013 22:22 ]

• nvdwolk22
Nu komt catalyst software met de melding No AMD graphics driver is installed, ord the AMD driver is not functioning properly. Please install the AMD driver appropriate for your AMD device..

• nvdwolk22
Ik heb inmiddels Windows 8 weer geinstalleerd en ook hier springt hij naar de onboard video van Intel, wanneer ik de Radeon afdwing in apparatenbeheer krijg ik na een reboot een uitroepteken in apparatenbeheer. Hier heb ik de Samsung Windows 8 driver geinstalleerd.

Moet ik kwa software nog iets doen want ik kan me niet voorstellen dat de kaart kapot is, het is een nieuwe notebook.

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 12:40
Probeer eens een GPU intensief programma te draaien (Unigine Valley Benchmark oid). Hou hierbij de GPU in de gaten aan de hand van de AMD system monitor (of andere monitoring software). Hetgeen wat ik vermoed is dat er niets mis is met de kaart aangezien de 8750M een hybride setup heeft. Hierbij wordt er op bijvoorbeeld de Windows desktop de integrated Intel GPU afgedwongen ivm stroom besparing. De 8750M zal pas actief worden zodra je GPU intensieve applicaties/games gaat draaien.
Pagina: 1