Windows7 boot problemen & EFS encryptie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:58

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Ik heb gisteren een moederbord van een tweaker overgenomen, die geplaatst en nieuwe 2x 4GB DDR3 toegevoegd.
Het moederbord nagenoeg had dezelfde chipset als mn oude, dus de bestaande Windows 7 Pro x64 installatie startte probleemloos.

Er waren echter wat onstabiliteitsproblemen, en ik vermoedde dat het door het geheugen kwam.
Maar ik was al te laat blijkbaar...

Nadat ik de reepjes wat gepoetst had startte Windows helemaal niet meer door: enkele seconden wordt het geanimeerde Windows logo getoond, maar dan kort een blauw scherm.

Dus startup repair erbij gepakt en aan de slag gegaan met CHKDSK /r en SFC /scannnow /offbootdir... etc.

Ik had echter in eerste instantie niet in de gaten dat je met SFC de /offbootdir en /offwindir parameters moet opgeven, dus die eerste pogingen hebben waarschijnlijk niets opgeleverd (werd ook meteen gevraagd om te rebooten terwijl er niets was gedaan).

'Helaas' had ik alweer wat guides op google gevonden waarbij er eentje was die wat BOOTREC commando's adviseerde.
Nu krijg ik alleen nog maar een 'BOOTMGR niet gevonden' foutmelding...

Na herhaalde pogingen met CHKDSK /r en SFC (met parameters) is het probleem nog steeds niet opgelost.
SFC draait nu wel maar geeft aan dat er corrupte bestande gevonden zijn die niet gerepareerd kunnen worden, en ik heb geen idee waarom niet.
Mogelijk door Windows updates die uiteraard niet op mn Windows installatie dvd (met SP1) staan.

Ik ben nu zover dat ik inzie dat een (repair) install nodig is.
Maar ik zit met het probleem dat ik mn data schijf met EFS heb encrypted, en mn backup van de certificaten weg is.

Als ik een repair install uitvoer, houd ik dan mn certificaten?
Ik kan het nergens vinden.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Johann Sebastian Bach