Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik speel al een tijdje met het idee om een Raspberry Pi aan een lichtbrug te hangen om zo het podium van een klein zaaltje te filmen, dankzij de camera module die onlangs is uitgekomen.
Tot hiertoe geen enkel probleem, maar het apparaatje zou er ook het geluid moeten bijnemen.

Ondanks de micro input op het bordje, zou ik het geluid willen opnemen met een USB microfoon.
(http://www.samsontech.com...ondenser-microphones/c01/), om het nadien onder de video te plaatsen.

Hierbij zou ik ook nog eens een WIFI N dongle willen aansluiten zodat ik vanop afstand het apparaatje kan beheren.

Vraag 1: Is een Raspberry Pi hiervoor snel genoeg om deze data te verwerken en kan de geheugenkaart (klasse 10) hiermee overweg?
Vraag 2: Kan de standaard voeding dit aan, of moet er een powered hub gebruikt worden?
Vraag 3 (Lichtjes off topic) Is dit wel een goede microfoon om een optreden mee op te nemen? Ik verwacht natuurlijk geen studiokwaliteit, maar zolang het nog een beetje aanvaardbaar blijft is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:20

SA007

Moderator Tweaking
1. Hangt van de manier af waarop je de video opslaat.
Het is zeker mogelijk maar er zijn mogelijkheden waarin dat niet werkt zoals je verwacht.
Gewoon proberen.

2. Ik denk niet dat een usb microfoon veel power nodig heeft, dus denk niet dat een powered hub nodig is.

3. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdm391
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 10:34
2. WiFi dongles gebruiken redelijk wat stroom en zeker niet alle werken met de raspberry pi zonder powered usb hub, hier is volgens mij wel veel over te vinden, over welke wel/niet werken -> google

1. Mocht het niet werken op te slaan op sd-kaart kun je overwegen de stream via wifi naar een pc of laptop te sturen, heb je direct veel meer opslagcapaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Ondertussen enkele maanden verder. Hoe zijn je ervaringen? Ik ben er aan het denken om een vergelijkbare constructie op te zetten. Nog tips & tricks Dizorder?

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 11:22
Ik ben ook benieuwd, zeker over de opslag? geen powered usb hub? schrijf je alles naar SD geheugen weg? nee toch?