Verwijderd

Topicstarter
Allereerst goedenavond,

Ik ben zeer nieuw als gebruiker van het forum, ik heb tot op heden vaak zelf de oplossingen kunnen vinden via internet of gewoon zelf proberen. Maar met deze vraag kwam ik er toch echt niet uit.

Ik ben zelf werkzaam als verkoper van Tablets, Laptops en Apple producten. Dus ik heb vrij veel verstand van zaken, en ben ook regelmatig gebruiker van Tweakers, zowel op het werk (pricewatch) en privé. Alleen wanneer het op het gebied van foto- en video komt ben ik een ware leek. Ik vind het daar en tegen wel interessant en doe er ook wel mijn best mee om er meer over te leren.

Anyway, to the point.. :*)

Onlangs heb ik een, nog te ontvangen, camera besteld. En dat is een action cam. Ik ben zelf een fervent beoefener van een aantal sporten, waaronder surfen, skiën, BMX'en en Skateboarden. Daarom ook de reden om die camera aan te schaffen. Alleen zoals eerder genoemd heb ik zelf erg weinig verstand van fotografie en video. Daarom zou ik hier graag hulp willen vragen voor de keuze van opslag.

Hieronder de specs van desbetreffende camera;

Model: RD32II
Color: Black
Image Sensor: 1/2.5" 5.0MP CMOS image sensor
Wide Angle Lens: 120 degrees
Video Format: AVI
Video Resolution: 1920 x 1080 @30fps, 1440 x 1080 @30fps, 1280 x 720 @60fps, 1280 x 720 @30fps
Image Format: JPEG
Image Resolution: 5M, 8M (interpolation), 12M (interpolation)
Voice Recording Format: WAV
Features: Loop Recording / Seamless Connectivity Record
Illumination Light: Built-in 2 white LEDs
Laser Light: Built-in 1 red laser light (Operating range: 20m/indoor, 650nm, <1mW)
AV-Out: PAL/NTSC
Water Resistant: IPX8 20m water resistant
Storage: Supports TF card up to 32GB
Battery Type: Built-in 1 x 3.7V 1000mAh lithium battery.

Ik weet dat er een standaard kaartje van 4 GB bij wordt geleverd maar dat is vrij weinig, aangezien de 60fps functie ook erg tof lijkt voor het maken van video's met slowmotion bijvoorbeeld. Daarom wil ik 32 gigabite aan opslag, ook omdat ik op vakantie ga zonder de laptop bij me. Ik weet dat er verschillende classes binnen de micro sd kaarten zijn, ook verschillende soorten zoals SDHC en SDXC..

Uiteraard de hoofdvraag nu; Welke kaart is het meeste geschikt voor mij, of misschien minder specifiek, waar zou ik kunnen beginnen met zoeken?

Alvast heel erg bedankt!

Gr,

Wadididoe

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:32

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zo lang de kaart snel is en de camera hert formaat aan kan zit je goed. De snelheid wordt dmv. de class aangegeven, je 4Gb kaartje zal class 4 of 6 zijn, een 32Gb is vandaag de dag meestal al 10. Hoe hoger hoe beter, het zal minder frameverlies en mogelijk minder traagheid opleveren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Hetzelfde effect als je de kaart in een telefoon of tablet steekt; de snelheid voornamelijk bepaald de class, en het type (SDHC/SDXC) is het type; veel tablets met een Tegra2/tegra 3 kunnen "slechts" SDHC aan, en die zitten vaak maximaal aan de 32 gigabyte. SDXC kaartjes komen in nog groter formaat, maar je bent niet gegarandeerd dat deze werkt in een MMC/SD/SDHC lezer. HC = High Capacity; XC =eXtreme capacity.

Ik zou gewoon SDHC kaartjes nemen, en let wel: een klasse geeft de MINIMALE snelheid aan van een datastream; het is goed mogelijk dat een class-4 gecertificeerd kaartje sneller is dan een class10-gecertificeerd kaartje; de class10 moet minimaal 10mbyte/sec doen; de class4 minimaal 4 moet doen, maar wel hoger KAN -- buyer beware; maarketingtrucs... net zoals accesoire-loze apparaten die niet helemaal met de rest van de industrie mee gaan (tablets zonder SDHC lezer minimaal, telefoons zonder micro USB, etc...)