Mycom reageert zeer sporadisch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 14:03
Ik heb ongeveer twee jaar geleden een Creative speakersetje gehaald. Sinds ongeveer een maand of twee heb ik een defect aan het apparaat geconstateerd.
Ik heb toen contact opgenomen met de klantenservice van Mycom, het resultaat is niet echt geweldig. Mijn RMA verzoek is afgewezen, ik heb daar inhoudelijk op gereageerd maar daar volgde verder inhoudelijke geen reactie op. (geen eigenlijk). Verder was het een mailwisseling van mijn kant eigenlijk, er werd niet echt meer gereageerd. Zij hebben 3x(of meer) toegezegd dat ze mijn zaak in behandeling zullen nemen.
Ik wil jullie visie en hulp hierop, ik weet niet meer wat mijn volgende (verstandige) stap zal zijn, ik heb geen zin om Mycom op de kast te jagen.

Een overzicht:
Ik heb op 6 mei een mail gestuurd naar hun algemeen e-mailadres, info@mycom.nl, met verzoek tot RMA. Ik ben vriendelijk doorverwezen naar hun RMA e-mailadres.
8 Mei heb ik een mail naar retouren@mycom (rma) gestuurd, met verzoek tot RMA.
13 mei weer een e-mail gestuurd, ter herinnering van mijn onbeantwoorde RMA verzoek.

Ondertussen op 14 mei een e-mail gestuurd naar hun info e-mailadres. Daar heb ik de volgende dag een excuses gekregen en een suggestie[1]dat ik naar de winkel zou moeten gaan, dat is "De snelste manier om het product ter reparatie in te kunnen dienen..."
Dit heb ik laten zitten, de reistijd is mij te groot.

Over het hun retour afdeling heb ik op 15 mei een e-mail gehad, dat mijn garantie[2] is verlopen en ik naar de fabrikant moet stappen.
Ik heb diezelfde dag een verweer gevoerd, naar retouren, dat ik het binnen "de zogenaamde garantieperiode"[3] heb aangegeven, mijn product heb ik immers op 13 mei 2011 ontvangen en op 6 mei 2013 heb ik een RMA verzoek ingediend.
Op 21 mei nog een e-mail gestuurd naar retouren, als een reminder voor een reactie, maar tot heden geen reactie.
Op 21 mei wederom een e-mail gestuurd naar hun info e-mailadres, waar ik de hele situatie heb uitgelegd. Geen reactie, dus ik op 24 mei gebeld, ik moest mijn RMA verzoek opnieuw versturen naar hun info e-mailadres. Er werd verteld dat ze onmiddellijk actie zou ondernemen, de volgende dag zouden ze contact met mij opnemen.

Na een radiostilte, heb ik op 29 mei weer een e-mail gestuurd, dat de Mycom toezegging niet was nagekomen op contact met mij op te nemen, en ik ze vriendelijk vraag om het in behandeling te nemen.
30 Mei een antwoord dat ze het in behandeling hebben genomen en zo spoedig mogelijk mij zullen informeren.

Voor de bikkels die niet hebben afgehaakt, ik heb eigenlijk geen idee meer wat een keuze is die resultaat oplevert.
Geschillencommies, "redelijke termijn geven anders ontbind ik de koopovereenkomst", naar de winkel gaan, wachten, geen idee meer.

[1] Moet ik op deze suggestie/oplossing nog reageren?
[2]]Ik heb natuurlijk recht op een degelijk product, en ik van mening dat minder dan twee jaar toch echt niet te wijten is aan normaal gebruik.Mijn product is trouwens geleverd op 13 mei, 2011.
[3]Ik heb het over de ideeën die Mycom hanteert als gemiddelde gebruiksduur. Volgens hun site: http://www.mycom.nl/klantenservice/garantie-reparatie-ruilen, zou ik dan nog steeds twee jaar hebben. Onder het kopje: "Welke gemiddelde gebruiksduur wordt gehanteerd?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Misschien is het idee om mycom te bellen? Wanneer je mensen persoonlijk spreekt kunnen ze minder snel zomaar de hoorn ophangen etc.

Via antwoordnummer.nl kan je een 0800-nummer vinden om ze gratis te contacteren. Probeer dat eens zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
Je hebt het tijdig aangegeven (voor het verstrijken van je garantieperiode) dus MyCom moet zorgen voor de afhandeling.

Als zij vervolgens gaan tijdrekken om er maar vanaf te zijn dan is dat uiteraard niet jouw probleem.
Zoals hierboven al aangegeven, bel ze eerst eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
Ik heb al gebeld op 24 mei, dat vond ik toen het verstandigste. Er werd gezegd dat ze de volgende dag werk er werk van zouden maken en mij weer zouden contacteren.
Niks gehoord verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 07:22
Opnieuw bellen, nog niet direct een oplossing? vragen naar de naam + datum wanneer wel. Bijvoorbeeld als ze zeggen we bellen morgen terug, kan je overmorgen bellen als ze je niet hebben teruggebeld + de naam geven van degene die je het heeft toegezegd doorgeven zodat je iemand hebt om er op aan te spreken.

Als je met dezelfde kan blijven praten, of iig alles goed vast ligt zijn ze uiteindelijk meer geneigd harder voor je te lopen. Hiervoor moet je wel zelf netjes blijven. Dat laatste is als je het goed wil oplossen op dit moment nog het beste.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-10 13:57
Ik heb ook een keer goed gezeur gehad met MyCom. Wat toen gek genoeg werkte was mijn negatieve shopreview. Waar met mailen en bellen geen resultaat behaald werd was er nadat ik mijn review geplaatst had ineens binnen 24 uur een oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
Ik heb nu weer gebeld, en heb een paar namen doorgegeven waarmee ik eerder ge-e-maild en gesproken heb.
Er blijkt op de retourenafdeling een discussie te zijn ontstaan over mijn garantie.

Toen heb ik naar een Mycom vestiging in de buurt gebeld, en gevraagd of ik bij hun kan langskomen. Ze zeggen in het algemeen is het twee jaar, maar het is afhankelijk van het product, deugdelijkheid. En ze houden de garantieperiode van de fabrikant aan. (in hun voordeel)
Na wat zoekwerk op de website van Creative heb ik gevonden dat mijn T3130 maar één jaar fabrieksgarantie heeft.
Daar kom ik ook niet veel verder mee.

Ik wil dus een e-mail sturen, waarin ik een oplossing voor de reparatie vraag, of een nieuwe vergelijkbaar product. Ik wil ze dan als redelijke termijn van 2 weken geven. Anders ontbind ik de koopovereenkomst.
Dan is mijn vraag, als ze antwoorden op de bovenstaande e-mail, is deze toch gewoon rechtsgeldig? Ze kunnen dan niet beweren dat ze niks hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mailen heeft geen zin, je kan vanalles mailen maar of dat wordt alsnog genegeerd, of het zet echt kwaad bloed en ze zetten de hakken nog wat steviger in het zand. Shopsurvey is een goede, blijkbaar wordt daar strak op gelet. Die plaatsen en nog eens bellen naar diegene die je verteld heeft dat er discussie over je RMA-verzoek is ontstaan. Geef aan dat je dat gesprek gaat opnemen en dat je er vanuitgaat dat dat geen probleem is.

In dat gesprek kan je dan de shopsurvey benoemen, (nogmaals) dat je echt in je recht staat want de Nederlandse wet geeft je 2 jaar garantie en je verzoek valt binnen die periode en aanbieden het apparaat met de originele bon en een print van je originele RMA-verzoek naar het dichtsbijzijnde filiaal te brengen. Kijken wat ie doet, vragen om naam van de persoon aan de telefoon, indien ze iets toezeggen om een bevestiging per email vragen van het toegezegde.

Willen ze nog niet, dan aangeven dat je alsnog een formele klacht wil indienen. Navragen of ze zijn aangesloten bij een branchevereniging oid (en zoja welke), gegevens vragen van een specifiek persoon waar je verder contact mee kan hebben (geen algemeen email-adres dus), telefoonnummer is altijd beter.

Zo maak je duidelijk dat het probleem niet weggaat met wat vertragingstactieken. Blijf uiteraard altijd beleefd, de persoon aan de telefoon maakt het beleid niet :)

[ Voor 20% gewijzigd door Bundin op 06-06-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Om welke speakerset gaat het en welk defect als ik vragen mag?
Edit: Ok, T3130.

[ Voor 16% gewijzigd door Soldaatje op 06-06-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Holland1994 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:47:
Na wat zoekwerk op de website van Creative heb ik gevonden dat mijn T3130 maar één jaar fabrieksgarantie heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Bundin op 06-06-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Fabrieksgarantie is niet gelijk aan de garantie die de verkopende partij moet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Holland1994 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:47:
Ik heb nu weer gebeld, en heb een paar namen doorgegeven waarmee ik eerder ge-e-maild en gesproken heb.
Er blijkt op de retourenafdeling een discussie te zijn ontstaan over mijn garantie.

Toen heb ik naar een Mycom vestiging in de buurt gebeld, en gevraagd of ik bij hun kan langskomen. Ze zeggen in het algemeen is het twee jaar, maar het is afhankelijk van het product, deugdelijkheid. En ze houden de garantieperiode van de fabrikant aan. (in hun voordeel)
Daar kom ik ook niet veel verder mee.

Ik wil dus een e-mail sturen, waarin ik een oplossing voor de reparatie vraag, of een nieuwe vergelijkbaar product. Ik wil ze dan als redelijke termijn van 2 weken geven. Anders ontbind ik de koopovereenkomst.
Dan is mijn vraag, als ze antwoorden op de bovenstaande e-mail, is deze toch gewoon rechtsgeldig? Ze kunnen dan niet beweren dat ze niks hebben ontvangen.
De fabrikant kan wel zeggen dat ze een jaar garantie geven.
MyCOM kiest er voor om electronische spullen te verkopen en de wettelijke garantie daarvoor (gaat boven de fabrieksgarantie) is 2 jaar en geen dag minder. Dus MyCOM moet gewoon garantie geven, punt uit.

De discussie aldaar mogen ze best voeren, maar graag nadat ze jouw boxen, conform de wet, naar behoren hebben gerepareerd, danwel hebben vervangen voor nieuwe. Je staat in je recht!

Ik zal naar aanleiding van deze post in ieder geval nadenken voordat ik er weer iets bestel.
Die hebben ze alvast verdiend. Dure boxjes kunnen dat voor ze worden mochten ze het nog erger laten worden. Zo dom zullen ze toch niet zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 06-06-2013 18:37 . Reden: typo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat kun je ook op een andere manier aangeven :)

[ Voor 78% gewijzigd door gambieter op 07-06-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
offtopic:
Je kan ook een correctie posten in plaats van een compleet zinloze toevoeging. Ik word graag gewezen op fouten, vooral als ik denk een ander goed te informeren.

@Stef42 hieronder: Ik zag het net ook, was dezelfde link al aan het plakken, dank voor de correctie!
De standaardbrieven die op die pagina staan zijn wellicht nuttig voor de OP.

[ Voor 43% gewijzigd door Bundin op 06-06-2013 18:52 . Reden: zpelling, toevoeging @Stef42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:32
Bundin schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:47:
offtopic:
Je kan ook een correctie posten in plaats van een compleet zinloze toevoeging. Ik word graag gewezen op fouten, vooral als ik denk een ander goed te informeren.
Kijk even hier: http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa

Kortgezegd, er is geen twee jaar garantie! Het kan veel meer zijn, maar de Nederlandse wet heeft een grijs gebied gecreëerd.

Aan de TS: vervelend dat je een wat mindere ervaring hebt met MyCom. Wat je zou kunnen proberen is dat er iemand persoonlijk aan het werk wordt gesteld op het hoofdkantoor. Op die manier heb je zelf wat meer houvast en zeer waarschijnlijk is jouw case/aanvraag al door vele schermen gegaan bij verschillende medewerkers...
Dus, vraag bijvoorbeeld aan de telefoon naar een specifiek persoon of vraag of er iemand (vast) het kan behandelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Stef42 op 06-06-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-10 13:53
Stef42 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:49:
[...]

Kijk even hier: http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa

Kortgezegd, er is geen twee jaar garantie! Het kan veel meer zijn, maar de Nederlandse wet heeft een grijs gebied gecreëerd.
Van jou link..
In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.
Kort gezegd, ook in nederland mag je minimaal 2 jaar verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
Ik heb ze een e-mail gestuurd in de stijl van de voorbeeldbrieven van Consuwijzer, ik heb de klacht van mijn product omschreven, ik heb ook duidelijk gemaakt dat het niet een eigenschap is die komt van normaal gebruik, gezien de leeftijd en aanschafprijs.
Tevens heb ik gezegd dat er sprake is van een ondeugdelijk product, en dat ik een reparatie, vervanging of een nieuw vergelijkbaar product wil, binnen de redelijke termijn van 2 weken, gezien de historie.

Afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel heeft dat Creative speakersetje je uberhaupts gekost? Want ik heb niet het idee dat we het hier hebben over een heel duur product.

Ik heb je speakersetje op gezocht pricewatch: Creative Inspire T3130 en als ik heel eerlijk ben verwacht jij wel heel veel service voor een product van € 50.

Maar de wet zegt ook dat de bewijslast nu bij jou ligt, jij moet aan tonen dat het defect niet komt door dat je het product verkeerd gebruikt hebt.
Bewijslast gebrek product
Een voordeel van garantie is dat u niet hoeft aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. Stelt de verkoper of de fabrikant dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan moet de fabrikant of verkoper bewijzen dat dit ook het geval is. Bij het recht op een deugdelijk product geldt dit alleen voor de eerste zes maanden na aankoop. Daarna moet u wel zelf bewijzen dat er sprake is van een ondeugdelijk product.
Ik zou dus mooi een nieuw speaker setje kopen als ik jou was,
Bij ontbinding van de koopovereenkomst, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.
Die stukjes quote zijn van de Consuwijzer, je kunt de koop dus ontbinden maar dan krijg je niet veel geld terug, gaat je waarschijnlijk meer moeite kosten dan het je oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Op hardware.info staat een review van deze set en dat hij in 2010 dus voor een hele whopping 41 euro van eigenaar wisselde.

Nu kan ik niet in je portemonnee kijken, maar ben je inderdaad niet veel moeite aan het doen voor iets wat wellicht nog 15 euro restwaarde heeft?

Maar wat is precies het defect? Om de een of andere reden meld je dat niet?

Ik denk dat dit in combinatie met restwaarde en onevenredige inzet van jou Mycom wellicht een beetje doet twijfelen over je oprechtheid.

Als je echt nieuwe speakers wil zal je toch echt even langs de locale Mycom moeten zoals ze aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:14

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:31:
Hoeveel heeft dat Creative speakersetje je uberhaupts gekost? Want ik heb niet het idee dat we het hier hebben over een heel duur product.

Ik heb je speakersetje op gezocht pricewatch: Creative Inspire T3130 en als ik heel eerlijk ben verwacht jij wel heel veel service voor een product van € 50.
:D Ja, mooi verhaal.. als het "goedkoop" was, dan hoef je geen garantie te verwachten. Onzin natuurlijk.
Waar ligt voor jou de grens? 75/100/150?

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 07-06-2013 23:08 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:24
Hangt er ook erg sterk vanaf waar je het product hebt gekocht. Indien je die in de winkel hebt gekocht, heb je ook alleen recht op RMA via de winkel. Ze kunnen RMA aanvragen via de website dan ook rustig afwijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:48:
[...]

:D Ja, mooi verhaal.. als het "goedkoop" was, dan hoef je geen garantie te verwachten. Onz€ 75in natuurlijk.
Waar ligt voor jou de grens? 75/100/150?
Zullen we dan maar allemaal met onze inkjet printers garantie gaan claimen? Ik zeg niet dat je geen garantie hoeft te verwachten, maar je hoeft ook geen hoge service te verwachten.

En vooral niet voor € 50 en dat na bijna 2 jaar, ik had lekker eieren voor mij geld gekozen, ondernemer blij en ik blij ( Want ik hoeft de discussie niet aan te gaan voor een paar tientjes ) en economie blij want ik kan een nieuw speaker setje kopen.

Maja TS vertelt niet wat het defect is, hij is er nogal geheimzinnig over, misschien heeft ie zelf gewoon de boxen opgeblazen door structureel het volume van die boxen te hoog te zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:08:
[...]

Zullen we dan maar allemaal met onze inkjet printers garantie gaan claimen? Ik zeg niet dat je geen garantie hoeft te verwachten, maar je hoeft ook geen hoge service te verwachten.
Waarom niet :? Ik doe het niet, daar niet van. Maar als je er toch gewoon recht op hebt, dan moet de winkel de afspraken die horen bij de verkoop gewoon nakomen. En wat versta je onder service? Dat je antwoord krijgt op je mail? Ik zie nergens dat de TS een hoge service eist. Wel dat hij graag überhaupt geholpen wordt bij zijn RMA aanvraag.
En vooral niet voor € 50 en dat na bijna 2 jaar, ik had lekker eieren voor mij geld gekozen, ondernemer blij en ik blij ( Want ik hoeft de discussie niet aan te gaan voor een paar tientjes ) en economie blij want ik kan een nieuw speaker setje kopen.
Tja, ik zou het ook niet doen, maar dan nog, misschien heeft de TS het niet zo breed en steekt hij er liever wat tijd in dan direct weer 50/60 euro lappen voor een speakersetje.
Maja TS vertelt niet wat het defect is, hij is er nogal geheimzinnig over, misschien heeft ie zelf gewoon de boxen opgeblazen door structureel het volume van die boxen te hoog te zetten?
Tja.. dat kan.. maar dat is niet de strekking van deze topic, ik weet wel dat iedereen hier graag wil gaan roepen dat de TS fout zit, maar op dit moment is het de fout van Mycom. Die moeten gewoon netjes hun beloftes nakomen, en dat doen ze niet.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 07-06-2013 23:28 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kunnen we svp on-topic blijven of in dit geval teruggaan? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
St@m schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:27:
maar op dit moment is het de fout van Mycom. Die moeten gewoon netjes hun beloftes nakomen, en dat doen ze niet.
Hoe kunnen we nou oordelen wiens schuld het is als we niet weten wat het defect is?
Dat lijkt me toch wel elementair in deze discussie.
Zeker omdat de garantie daar afhankelijk van is; 'is het product normaal gebruikt?'.
Ik snap niet waarom de TS dat niet wil melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Soldaatje schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:35:
[...]

Hoe kunnen we nou oordelen wiens schuld het is als we niet weten wat het defect is?
Zeker omdat de garantie daar afhankelijk van is; 'is het product normaal gebruikt?'.
Beloftes die ze doen moeten ze nakomen. Dus contact opnemen. Vooralsnog, volgens het verhaal van de TS, is de communicatie eenzijdig. En dat hoort gewoon niet. Zeker niet als ze beloofd hebben om direct actie te ondernemen en contact op te nemen.

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 07-06-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
Jullie nemen in eens wel een erg vijandige positie in, terwijl ik hier niet fout zit!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:31:

Maar de wet zegt ook dat de bewijslast nu bij jou ligt, jij moet aan tonen dat het defect niet komt door dat je het product verkeerd gebruikt hebt.

Ik zou dus mooi een nieuw speaker setje kopen als ik jou was,

Die stukjes quote zijn van de Consuwijzer, je kunt de koop dus ontbinden maar dan krijg je niet veel geld terug, gaat je waarschijnlijk meer moeite kosten dan het je oplevert.
Dus als ik het setje had gekocht bij de duurste webshop, die dan uit mijn hoofd rond de 70 euro was, had ik dan ineens wel meer rechten?
En ja, dat klopt, de bewijslast ligt bij mij. Maar dat is altijd zo na 6 maanden dus wat wil je er nou mee zeggen?
Barrycade schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:43:
Op hardware.info staat een review van deze set en dat hij in 2010 dus voor een hele whopping 41 euro van eigenaar wisselde.

Nu kan ik niet in je portemonnee kijken, maar ben je inderdaad niet veel moeite aan het doen voor iets wat wellicht nog 15 euro restwaarde heeft?

Maar wat is precies het defect? Om de een of andere reden meld je dat niet?

Ik denk dat dit in combinatie met restwaarde en onevenredige inzet van jou Mycom wellicht een beetje doet twijfelen over je oprechtheid.

Als je echt nieuwe speakers wil zal je toch echt even langs de locale Mycom moeten zoals ze aanbieden.
Onevenredige inzet? Ik snap ook echt niet wat jij hier nou staat te verkondigingen, zonder enige kennis van zaken.
Ik heb het gewoon defect genoemd, omdat het in mijn ogen zakelijker staat in plaats van een paar regels extra te spenderen om de klacht te omschrijven. Verlies ik dan mijn geloofwaardigheid?
En wat doet het dan af aan Mycom? Zij zijn fout door de garantie af te wijzen, en niet op mij te reageren.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:08:
[...]

Hoezo hoef ik geen hoge service te verwachten?
Soldaatje schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:35:
[...]

Dat kan je toch van mij aannemen? En hoe zou jij dan nauwkeurig achter je beeldschermpje kunnen bepalen of ik de speakerset wel normaal gebruikt heb?
Ja ik heb je vraag gelezen,
Soldaatje schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:28:
Om welke speakerset gaat het en welk defect als ik vragen mag?
Edit: Ok, T3130.
maar ik vond het geen toegevoegde waarde om jouw reactie mee te nemen, te meer omdat jij vroeg welke speakerset het betrof, terwijl het gewoon in een van mijn reacties staat.

Mijn klacht is dus dat mijn speakerset vaak zonder reden van volume kan veranderen. Dit gebeurd vaak, en dan schiet hij van zacht naar hard of omgekeerd. Dit is reproduceerbaar op verschillende apparaten waar deze speakerset op was aangesloten.
Ik kan dit product niet meer normaal meer gebruiken, je kan vast bedenken waarom. Ik ben verder gewoon normaal met de speakerset opgesprongen en dit kan niet het gevolg zijn van slijtage.

Dus, nu de meeste van jullie weer gerust kunnen slapen, hoop ik verder op een reactie van Mycom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Je onevenredige inzet is blijven pushen, terwijl je al het advies hebt gehad om bij een locale Mycom langs te gaan. En dat is gezien je klachten ook een begrijpelijk voorstel, want dan kan de locale Mycom naar je klacht kijken (luisteren). Zodat ze wellicht wat voor je kunnen betekenen als het inderdaad een terechte klacht is.
Maar jij wilt niet naar de Mycom omdat het je te ver is.

Je kan wel hier het forum proberen te misbruiken als breekijzer (want dat ben je volgens mij aan het proberen want onze reacties passen blijkbaar niet in je straatje) maar wees daar dan duidelijk over.

Maar dan is de shopreview wellicht een betere plaats. En vergeet niet dat gelijk hebben nog niet betekend dat je je gelijk krijgt.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Aan iedereen die over de TS heenvalt omdat het product te goedkoop is om service te verwachten, dan wel dat hij naar een vestiging moet.
Wat is dat voor onzin?

Het product is kapot gegaan binnen de garantietermijn en dit geval hoort dus conform de wet opgelost te worden. Daarbij is het standaard bij webshops, dat je kunt opsturen en dan wordt het in behandeling genomen.

Voorbeeld: Ik heb een speaker setje Creative T20's gekocht bij informatique. Deze gingen binnen de garantietermijn kapot en dus heb ik ze naar hen gestuurd. Vervolgens duurde de reactie van Creative zo lang dat informatique voorstelde om nieuwe boxen op te sturen. Waren wel van het nieuwere type.

Niet dat ik dit bij elke webshop verwacht, maar zo kan het dus ook. Geen gezeik, oplossen....

TS mag verwachten van MyCOM dat ze dit op een normale manier oplossen en niet anders.

My 2 cents

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
Barrycade schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 13:31:
Je onevenredige inzet is blijven pushen, terwijl je al het advies hebt gehad om bij een locale Mycom langs te gaan. En dat is gezien je klachten ook een begrijpelijk voorstel, want dan kan de locale Mycom naar je klacht kijken (luisteren). Zodat ze wellicht wat voor je kunnen betekenen als het inderdaad een terechte klacht is.
Maar jij wilt niet naar de Mycom omdat het je te ver is.

Je kan wel hier het forum proberen te misbruiken als breekijzer (want dat ben je volgens mij aan het proberen want onze reacties passen blijkbaar niet in je straatje) maar wees daar dan duidelijk over.

Maar dan is de shopreview wellicht een betere plaats. En vergeet niet dat gelijk hebben nog niet betekend dat je je gelijk krijgt.

Succes
Ik heb al gebeld met de Mycom vestiging. Zij hebben gezegd dat ze niet veel voor mij kunnen doen, omdat ze alleen dingen kunnen aannemen voor de twee jaar van de "garantie" Maar ik zit daar al overheen, getuige dat ik al meer dan een maand bezig ben met dit.
Maar met veel gedoe zouden ze kunnen kijken of ze het kunnen opsturen, maar dan zou ik het moeten achterlaten.
Maar, ik heb ook vernomen van hem, dat het type veel uitmaakt, omdat de fabrieksgarantie leidend is voor de garantie van hun, dus dan zou het één jaar zijn, en niets voor mij kunnen doen.

En jij probeert eigenlijk min of meer op de man te spelen, wat helemaal niet helpt.
De reacties die gepost waren na gisteravond bevatte ineens een andere toon, dus vind je het logisch dat ik mij aangevallen voel.
En wie zegt dat ik het forum als breekijzer gebruik? Ik heb gevraagd wat het beste kan doen in deze situatie, en ik heb sommige adviezen opgevolgd. Vervolgens heb ik ook nog contact opgenomen met Consuwijzer, die mij die brief adviseerde.

Je voegt niks toe, behalve dan om onnodig kritisch te zijn en mij op de man te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-10 17:54

SkyStreaker

Move on up!

Heb je eventueel al eens geprobeerd de bedrijfsleider te pakken te krijgen? In persoon of aan de telefoon? Eventueel dat er even in alle redelijkheid en billijkheid iets geregeld kan worden. Gewoon zeggen dat je graag klant blijft en teleurstelling wilt voorkomen. Dergelijke leiding gelooft heilig in klantenbinding. Misschien dat die richting nog iets kan doen voor je, Het is iets wat ik ook wel een aantal keer met succes heb ervaren :)

Al gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat natuurlijk de ene leidinggevende de andere niet is.

[ Voor 10% gewijzigd door SkyStreaker op 08-06-2013 14:04 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Het was niet de bedoeling je aan te vallen, wou gewoon weten wat er mis mee was, verder niks.

Maar goed, Mycom is aangesloten bij thuiswinkel.org heb je daar al naar gekeken?
Zij hebben ook een geschillencommissie en onafhankelijke klachtenbemiddeling.
http://www.mycom.nl/klantenservice/voorwaarden
www.thuiswinkel.org

Als je er met Mycom zelf niet uitkomt, waar het nu wel op lijkt, zou ik daar naartoe stappen.
Dan kan je nog wel een laatste mail sturen met de vraag of Mycom zelf nog wil helpen of dat je anders naar de thuiswinkel.org stapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef200sx
  • Nu online
Ik heb laatst ook een probleem gehad met Dixons/Mycom wegens een niet geleverde ssd schijf, ook mailen bellen enz werd er helemaal gek van, niet reageren enz. (totaal 3 weken geduurt)

Toen idd thuiswinkel waarborg gecontact en binnen 1 week was mijn probleem zowaar verholpen!

Neemt niet weg dat ik NOOIT iets meer bij ze koop ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holland1994 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 13:49:

Ik heb al gebeld met de Mycom vestiging. Zij hebben gezegd dat ze niet veel voor mij kunnen doen, omdat ze alleen dingen kunnen aannemen voor de twee jaar van de "garantie" Maar ik zit daar al overheen, getuige dat ik al meer dan een maand bezig ben met dit.
Even melden dat je de melding hebt gedaan binnen de 2 jaar na aankoop. Je hebt emails van en naar info@ als bewijs. Imo geef je wel heel snel toe.... iets standvastiger mag wel als je je gelijk wilt halen. Misschien moet je voor jezelf even een tijdslijn creeeren en die in je gesprekken aanhalen. Misschien is het nu gewoon tijd om de spullen op te pakken, naar een vestiging te gaan en niet meer weg te gaan totdat de spullen aangenomen zijn ter reparatie of dat je een schriftelijke bevestiging krijgt met de weigering van je reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 08:07

GB2

Mag ik wel even melden dat ik vind dat er erg overdreven op TS wordt gereageerd?

Ja ik zou ook in vergeijkbaar geval misschien voor de te nemen moeite denken; "laat lekker gaan." en ik heb een sterk vermoeden dat MyCom ook hoopt dat TS zo gaat denken.

Als winkel zou ik zelf zeggen na controlle ja probleem is er ook hier alstublieft nieuwe set veel plezier ermee en tot ziens.
Aan de andere kant begrijp ik dat TS er ook een principe kwestie van maakt en daar is niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GB2 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:35:
Mag ik wel even melden dat ik vind dat er erg overdreven op TS wordt gereageerd?
Volgens mij is er weinig discussie over of de TS gelijk heeft of niet :) Vervolgens wordt het een kwestie van helpen om de TS zijn recht te laten halen. Een beetje assertiviteit kan dan wel handig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:19:
[...]

Even melden dat je de melding hebt gedaan binnen de 2 jaar na aankoop. Je hebt emails van en naar info@ als bewijs. Imo geef je wel heel snel toe.... iets standvastiger mag wel als je je gelijk wilt halen. Misschien moet je voor jezelf even een tijdslijn creeeren en die in je gesprekken aanhalen. Misschien is het nu gewoon tijd om de spullen op te pakken, naar een vestiging te gaan en niet meer weg te gaan totdat de spullen aangenomen zijn ter reparatie of dat je een schriftelijke bevestiging krijgt met de weigering van je reparatie.
Ik heb besloten om niet naar de winkel toe te gaan, vanwege dat hij ook verschillende garantie termijn noemden bij Creative producten. Hij wist het niet van mijn type, maar dat zou gelijk liggen met de fabrieksgarantie.(wat ik ook echt onzin vond).
Maar dat heb ik opgezocht, en dat bleek één jaar te zijn.
Maar inderdaad niet weggaan voordat ik een oplossing heb, is misschien deze vrijdag of volgende week vrijdag een optie als er nu niks gebeurd.

MyCom heeft (natuurlijk) nog niet gereageerd op mijn e-mail.
Pagina: 1