Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarokuna
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09-2019
Mede-auteur:

Anoniem: 467722

Goedenavond mede Tweakers,
Hopelijk weet een van jullie wat ik moet doen..
Gisteravond speelde ik een potje BF3 toen plotseling mijn PC vastliep en uitviel, ik zag mijn Dram lampje branden en toen heb ik de RAM stips gecontroleerd of ze goed vastzaten en ik ging wat kabels na.(nadat mijn PC uitstond, uiteraard.)
Toen ik hiermee bezig was drukte ik zonder dat ik het in de gaten had op het MemOK knopje. En op dat zelfde moment trok ik net mijn RAM eruit. Met als gevolg, mijn PC start niet meer op en het MemOK lampje blijft rood branden.

Ik heb al veel geprobeerd en heb heel Google afgezocht.. :'(
Jumpers, knopje indrukken, batterij eruit halen, stroom eraf ect. ect.
Ik heb zelfs de RAM van een vriend erin gedaan om te kijken of dat werkt, maar helaas. :-(

Dus ik hoop dat jullie nog een idee hebben.

Alvast bedankt!

Mvg Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp trek jij geheugen eruit als de machine draait? Anders zou die MemOK knop ook niet werken..

Al geprobeerd om met 1 reepje te starten? Wat voor geheugen gebruikte je? Het beste pak je DDR3 op 1333, meeste kans van slagen.

Dit ook al geprobeerd?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarokuna
MemOK startte het systeem juist op, en dat had ik niet in de gaten omdat ik niet eens van MemOK zijn bestaan af wist :p

En ik heb geprobeerd om hem te starten met 1 reep. Zelfde resultaat..

[ Voor 23% gewijzigd door Zarokuna op 05-06-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Gevalletje RTFM in de eerste plaats dus. Je verhaal klopt dan ook niet want:
Zarokuna schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:36:
Toen ik hiermee bezig was drukte ik zonder dat ik het in de gaten had op het MemOK knopje. En op dat zelfde moment trok ik net mijn RAM eruit. Met als gevolg, mijn PC start niet meer op en het MemOK lampje blijft rood branden.
Staat toch echt dat je de dimm eruit trok toen je op dat knopje drukte.
Maar draait je systeem wel of niet nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarokuna
AktiveHate schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:52:
Gevalletje RTFM in de eerste plaats dus. Je verhaal klopt dan ook niet want:

[...]

Staat toch echt dat je de dimm eruit trok toen je op dat knopje drukte.
Maar draait je systeem wel of niet nu?
Ja, het systeem stond aan toen ik hem eruit trok, dat zei ik al.
En het systeem draait wel maar boot niet. Het rode lampje blijft branden.

En de handleiding heb ik gelezen en dat hielp niet veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

MemOK test je geheugen op errors of problemen. Aan de hand van het lampje kan je dan zien of het geheugen nog goed is of niet. Staat in de handleiding.

Heb je al eens nieuw/ander geheugen erin gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarokuna
Grudgie schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:37:
MemOK test je geheugen op errors of problemen. Aan de hand van het lampje kan je dan zien of het geheugen nog goed is of niet. Staat in de handleiding.

Heb je al eens nieuw/ander geheugen erin gedaan?
Ja, ik heb de RAM van een vriend geprobeerd in mijn systeem. Zelfde resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Zit het geheugen er echt goed ingedrukt? Soms moet je goed hard drukken. Heb ook wel eens gehad in begin dat geheugen er niet goed inzat terwijl ik dacht van wel :P Dan wil hij ook niet booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarokuna
Grudgie schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:04:
Zit het geheugen er echt goed ingedrukt? Soms moet je goed hard drukken. Heb ook wel eens gehad in begin dat geheugen er niet goed inzat terwijl ik dacht van wel :P Dan wil hij ook niet booten.
Ook al.. :/ Heb echt alles gedaan wat voor de hand liggend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Nog ander geheugen setje wat je kan proberen? Anders ben ik bang dat het een RMA wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Sloten al een keer uitgeblazen met een compressor of lucht bus?
Denk toch dat er iets gecrashed is door het verwijderen van het geheugen terwijl het systeem aan stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:10
Ik ben bang eigen schuld, dikke bult. Als het systeem aanstaat of als er stroom opstaat en je trekt de DIMM eruit kun je mooie kortsluiting maken, waardoor je het moederbord kunt slopen. Ik ben dus bang dat je het systeem naar de filistijnen geholpen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarokuna
AktiveHate schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:07:
Sloten al een keer uitgeblazen met een compressor of lucht bus?
Denk toch dat er iets gecrashed is door het verwijderen van het geheugen terwijl het systeem aan stond.
Nog niets uitgeblazen, kan het zo proberen. En als dat niet werkt, wat zou dan de volgende stap zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 07:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Begin maar eens met de stekker uit de voeding trekken als je met dit soort dingen bezig gaat.. Scheelt al heel wat.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Zarokuna schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:09:
Nog niets uitgeblazen, kan het zo proberen. En als dat niet werkt, wat zou dan de volgende stap zijn?
Waarschijnlijk wordt het dan het moederbord RMA sturen naar Asus en hopen dat je het gemaakt terug krijgt zonder rekening ;)
Je zou nog een poging kunnen doen het bord ca een halve minuut zonder geheugen te laten draaien maar gezien je eerder pogingen waar je de bios al gereset hebt en met verschillende dimms hebt geprobeerd te starten ga ik mee met alex en heb je de boel om zeep geholpen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarokuna
AktiveHate schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 07:40:
[...]

Waarschijnlijk wordt het dan het moederbord RMA sturen naar Asus en hopen dat je het gemaakt terug krijgt zonder rekening ;)
Je zou nog een poging kunnen doen het bord ca een halve minuut zonder geheugen te laten draaien maar gezien je eerder pogingen waar je de bios al gereset hebt en met verschillende dimms hebt geprobeerd te starten ga ik mee met alex en heb je de boel om zeep geholpen :-(
Hmm.. heb even ASUS zelf geraadpleegd en ze hebben me een bijlage gestuurd met een uitleg over een Cmos reset.

Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Cmos reset staat toch ook in de handleiding die bij je moederbord zit???

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarokuna
Klopt, dit leverde dus 0 resultaat op. Mobo is bij Playmasters.co besteld en zoals jullie misschien weten is het tja.. failliet :p

Nieuwe kopen dus..
Pagina: 1