Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-07 21:01
Sinds een tijdje heb ik een Nokia Lumia 920 met een Valenta Classic hoesje. Hierbij heb ik recent een Panasonic qe-tm101-k gekocht. Op dit moment haal ik steeds mijn telefoon uit het hoesje als ik deze draadloos wil laden, terwijl ik dat eigenlijk nooit deed toen ik nog via de meegeleverde lader ging laden. Kan het kwaad om de telefoon in het hoesje te laten zitten terwijl ik deze oplaad? In de handleiding van de Lumia staat "Zorg ervoor dat er zich niets tussen de lader en het apparaat bevindt. Bevestig geen dingen zoals stickers aan het oppervlak van het apparaat dichtbij het laadgebied." Ik kan me voorstellen dat het plaatsen van metalen objecten tussen de lader en de telefoon geen goed idee is, maar geldt dit ook voor een leren hoesje?

Gedurende een zoektocht op internet, kon ik vrij weinig hierover terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Volgens mij gaat het vooral ten koste van de efficiëntie van het laden. Misschien dat je hoesje in de meest ongunstige gevallen warm wordt, maar iets anders kan ik me nauwelijks voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-07 21:01
Normaal wordt het toestel wel iets warmer door deze op te laden via de draadloze lader, vergeleken met de meegeleverde lader.

Zou het veel verschil maken in efficiëntie van het laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

RuntimeError schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:12:
Normaal wordt het toestel wel iets warmer door deze op te laden via de draadloze lader, vergeleken met de meegeleverde lader.

Zou het veel verschil maken in efficiëntie van het laden?
Ik zou zeggen, zoek op wat de verliezen bij inductie zijn :) Ik weet vrijwel zeker dat het best een stukje minder efficiënt is en dat is dan ook precies de reden dat ik niet heel enthousiast word van dergelijke techniek. Het ouderwetse draadje is zo slecht nog niet en dat geldt op een heleboel vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 520192

er zijn ook speciale QI hoesjes die je gewoon aan kan laten als je aan het opladen