Windows 7 stopte plotseling, wat is reden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
Hallo,

Ik heb een PC bij een klant staan, welke er plotseling mee is gestopt. Hij is letterlijk uitgegaan.
Nadat de powerknop werd ingedrukt ging hij weer probleemloos verder. Hij hangt aan een UPS met software welke er voor zorgt dat hij netjes down gaat. Deze heeft niks gedaan. Verder meldt deze computer zich elke minuut aan een DB en vertelt daarbij geheugen status/lokale tijd etc. Daar was niks bijzonders aan te vinden dat één van de processen iets niet kon doen wat hij normaal moest doen.
De computer toont normaal een inlogscherm en is beveiligd met een passwoord, welke de klant niet kent.

Wat ik na lang zoeken tegenkwam in Systeemlogboeken (NL Windows 7 64 bits Home edition)
code:
1
2
3
4
Het proces C:\Windows\system32\winlogon.exe (KLANT-PC6) heeft het uitschakelen van computer KLANT-PC6 namens NT AUTHORITY\SYSTEM geïnitialiseerd. Reden: Er is geen titel voor deze reden gevonden
 Code: 0x500ff
 Type afsluiting: uitschakelen
 Opmerking:

Betekent dit dat de computer gewoon via het inlogscherm is uitgezet?
Of kan dit iets anders zijn. Welke bestanden zou ik nog meer kunnen checken om meer details boven water te krijgen. Alvast erg bedankt.

Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:22
Normaal gesproken kan je vanaf het inlogscherm een shutdown geven. Dit is normaal gesproken dmv een local of een group policy uit te schakelen (by de Home edities van Windows ontbreekt standaard de optie om dit aan te passen).

Sowiezo raad ik aan om (als een machine zakelijk gebruikt wordt op een externe locatie) om ipv een Home editie van Windows voor Pro of hoger te gaan omdat je hier gewoon meer opties hebt mbt het "dichttimmeren" van de machine zodat het ook makkelijker is om een machine te beheren.

[ Voor 38% gewijzigd door Killah_Priest op 05-06-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:29
Is dat de enige 1074 (eventID)? Hij kan vals zijn indien volgend artikel:
On a computer running Windows Vista, Windows 7, Windows Server 2008 and Windows Server 2008 R2 an incorrect shutdown reason code written to SEL on user initiated shutdown

Maar gezien het plotselinge uitgaan lijkt de reason code een echte systemfailure te zijn: Event 0x000500FF (System Failure).

Wat dan precies niet goed is gegaan kan van alles zijn, zou een aantal hardware testen uitvoeren zoals geheugen etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Shinji op 05-06-2013 22:20 ]