Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11 12:04
Beste Tweakers,

Ik zit nu al 4 jaar bij Hi. En ben buiten wat kleine dingen om eigenlijk wel tevreden over hun service. Nu mag ik over 2 weken of verlengen, of in augustus overstappen.
Als ik kijk naar de HTC One, is deze bij Tele2, over 2 jaar gezien zo'n 170 euro goedkoper. Daarbij krijg je ook 500MB meer internet, maar ik heb eigenlijk altijd genoeg aan 1000MB.

Ik lees echter wat negatievere dingen hier op Tweakers. Zoals dat de batterij snel leeg blijkt te gaan bij Tele2/T-Mobile. Nu weet ik wel van mijn moeder, die bij T-Mobile zit, dat zij binnenshuis vaak minder bereik heeft dan ik. Bij Hi kan ik dan bijvoorbeeld een wedstrijd streamen, wat bij T-Mobile niet gaat. (Omgeving Amsterdam/Almere). Woon zelf doordeweeks in Rotterdam.

Wat is wijsheid? 170 euro besparen over 2 jaar gezien en naar Tele2 gaan, of bij Hi blijven? Ik zou dus graag wat willen horen van mensen die nu bij Tele2 zitten.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Ik kan over Tele2 niets zeggen, wel over het T-Mobile netwerk dat ze gebruiken, namelijk slechte ervaringen met dekking tijdens reizen, met name wegvallende data verbinding, maar ook grote gaten hier en daar met bellen op de trein route Amsterdam - Apeldoorn.
Mijn advies, neem je moeders toestel een keer mee (en haar ook?), en test wat de dekking is op je eigen reis en bij jou thuis. Is het voldoende voor jou doen, steek de centen in je zak.

Verder, is het toestel van jou na die 2 jaar bij Hi of bij Tele2? Volgens mij is Hi toestel lease, en Tele2 is eigendom. Beide situaties hebben voors en tegens, maar bij eigendom is de waarde van het toestel op dat moment ook op te tellen bij die 170 Euro die je nu al als verschil hebt wat het verschil groter maakt...

• -Edwin-
swhnld schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:27:
Ik kan over Tele2 niets zeggen, wel over het T-Mobile netwerk dat ze gebruiken, namelijk slechte ervaringen met dekking tijdens reizen, met name wegvallende data verbinding, maar ook grote gaten hier en daar met bellen op de trein route Amsterdam - Apeldoorn.
Mijn advies, neem je moeders toestel een keer mee (en haar ook?), en test wat de dekking is op je eigen reis en bij jou thuis. Is het voldoende voor jou doen, steek de centen in je zak.

Verder, is het toestel van jou na die 2 jaar bij Hi of bij Tele2? Volgens mij is Hi toestel lease, en Tele2 is eigendom. Beide situaties hebben voors en tegens, maar bij eigendom is de waarde van het toestel op dat moment ook op te tellen bij die 170 Euro die je nu al als verschil hebt wat het verschil groter maakt...
Bedankt voor de tips. Ik heb de leaseprijs al geschat en erbij gedaan. Dus dat inclusief scheelt het 170 euro. Mijn huisgenoot heeft T-Mobile hoor ik net, dus ik zal ook eens aan hem vragen hoe zijn bereik hier is.

Wel had ik laatst toen we met een groepje naar Zeeland waren, in een wat rustiger gebied, dat ik met Hi nog net H had en dus facebook kon laden etc. Anderen met T-Mobile konden dit toen helemaal niet. Zelfs hun whatsapp berichten kwamen later aan. Dus ik denk dat ik voor mezelf dan die afweging moet maken.

Misschien dat als ik ze bij Hi bel er nog wat eurotjes per maand afkunnen, al betwijfel ik dat wel.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bellen met Hi/KPN kan heel veel schelen :) Altijd het proberen waard. Vooral zeggen dat je twijfelt en benieuwd bent naar het leasen en wat ze je kunnen bieden.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• -Edwin-
Touchdomex schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:42:
Bellen met Hi/KPN kan heel veel schelen :) Altijd het proberen waard. Vooral zeggen dat je twijfelt en benieuwd bent naar het leasen en wat ze je kunnen bieden.
Heb je er ook ervaring mee of het werkt als je zelf belt? Ik mag 18 juni verlengen en wil natuurlijk zo snel mogelijk een HTC One :P Of kan ik dan beter wachten totdat zij mij ooit bellen?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

-Edwin- schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:00:
[...]

Heb je er ook ervaring mee of het werkt als je zelf belt? Ik mag 18 juni verlengen en wil natuurlijk zo snel mogelijk een HTC One :P Of kan ik dan beter wachten totdat zij mij ooit bellen?
In de winkel kunnen ze je 1 euro per maand geven aan korting en aan de telefoon tot maximaal 7.50

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Simyo zit ook op het KPN netwerk, alleen moet je dan zelf een toestel kopen. Voordeel is wel dat deze direct van jou is en je bij simyo iedere maand je abonnement kan aanpassen.

• -Edwin-
Touchdomex schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:06:
[...]

In de winkel kunnen ze je 1 euro per maand geven aan korting en aan de telefoon tot maximaal 7.50
Zo he, dat is nogal wat. Ik voel me nu stom dat ik dat de voorgaande jaren niet heb geprobeerd. Over 2 weken maar eens kijken dan. Bedankt voor je hulp :)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

-Edwin- schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:08:
[...]

Zo he, dat is nogal wat. Ik voel me nu stom dat ik dat de voorgaande jaren niet heb geprobeerd. Over 2 weken maar eens kijken dan. Bedankt voor je hulp :)
Overigens is het maximaal! Grote kans dat het wat minder is.

• -Edwin-
Touchdomex schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:10:
[...]

Overigens is het maximaal! Grote kans dat het wat minder is.
Proberen kan geen kwaad. Eens even kijken wat ik eruit krijg. Ik heb ook nog studentenkorting van 3,50 per maand, dus verwacht inderdaad niet dat ik die 7,50 krijg. Maar alles is meegenomen.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

-Edwin- schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:13:
[...]

Proberen kan geen kwaad. Eens even kijken wat ik eruit krijg. Ik heb ook nog studentenkorting van 3,50 per maand, dus verwacht inderdaad niet dat ik die 7,50 krijg. Maar alles is meegenomen.
Reken uit want bij 1 abbo hoger die van 2GB krijg je 5 euro korting :>

• -Edwin-
Touchdomex schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:16:
[...]

Reken uit want bij 1 abbo hoger die van 2GB krijg je 5 euro korting :>
Dat is inderdaad ook nog met Spotify Premium, waar ik nu ook al een abonnement op heb. Effectief zit ik dan nog 70 euro boven de Tele2 prijs, aangezien ik dan nog €10,- per maand bovenop het abonnement voor Spotify betaal, wat dan niet meer hoeft. Ik moet eens beter opletten! Dan ga ik maar even met dit abonnement aan de slag aan de lijn over 1,5 weekje.

Nu nog kiezen welke kleur One ik ga nemen :|
Pagina: 1