[Receiver] Onkyo TX-NR626, Denon AVR-X2000 of Marantz NR1604

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01
Ik ben opzoek naar een mooi 5.1 home cinema set. Het is de eerste keer dat ik een audio set koop en zie door de bomen het bos niet meer :) . Wat betreft speaker ben ik uitgekomen op de Kef e305 wit. Reden hiervan is dat ik witte speakers wilde, mooi design en (uiteraard) van een goed merk.

Het uitzoeken van een receiver lukt mij niet, te veel keus en ik heb simpelweg te weinig kennis over receivers.

Er is een webwinkel die meerdere packagedeals aanbied van Kef e305 met verschillende receivers. Dat zijn de volgende receivers:
  • Onkyo TX-NR626
  • Denon AVR-X2000
  • Marantz NR1604
Ik sluit mijn Wii (component), mediaspeler (hdmi) erop aan, en ik heb 1 hmdi out nodig en die is voor mijn (3D) TV. Ik gebruik de Hifi set voornamelijk voor films, tv en in mindere mate muziek.

Wie kan mij vertellen welke receiver het beste aansluit op de Kef E305?

[ Voor 4% gewijzigd door DeepFreeze.NL op 05-06-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-06 18:40

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Alle 3 de receivers geven je veel bang for je buck. Aangezien je voor de Kef E305 gaat is het stereo beeld van de receiver van minder belang. Ook hebben alle 3 de receivers erg veel extra's erop zitten. Ze hebben alle 3 ondersteuning voor apple airplay en sporify. Ook app control zit erop bij de genoemde 3 receivers. De Onkyo is voorzien van Wifi terwijl de Denon en de Marantz standaard alleen met een vaste netwerkaansluiting zijn voorzien.

Kwa digitale aansluitingen heeft de Denon geen coaxiale digitale ingang!

Het voordeel van de Marantz NR1604 is dan nog dat hij stukken lager is dan de Onkyo of Denon. Kwa afwerking is de Denon helemaal van plastic aan de voorkant. De Marantz is aan de voorzijde weer helemaal van aluminium.

Nu komt het dus eigelijk alleen op aan wat je het mooiste vind klinken. Ik vind de Marantz het lekkerst. Maar zoals er wel vaker hier geschreven is, zegt dat nog niet dat jij de Maranz het lekkerst vind klinken.
Ga dus vooral naar de receivers luisteren!

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 09:55

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Apart dat je zo'n moeite hebt met het kiezen van een receiver. Er kunnen inderdaad wel kleine verschillen zijn in sound tussen de merken maar waneer je gebruikt maakt van een "pure - direct" soundmode zouden deze minimaal c.q. afwezig moeten zijn. Dan zou je je keuze kunnen laten afhangen van welk model je het mooiste vindt en welke de juiste en voldoende aansluitingen heeft. (persoonlijk zou ik voor de Marantz gaan)

Het kiezen van een speaker daartegenover kan wel behoorlijk lastig kan zijn omdat elke merk echt een eigen sound heeft en je er pas in een luistersessie achter kan komen welke het beste bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
Die Marantz heeft als output 50W (0.08% @ 8 Ohm), 70W (0.7% @ 6 Ohm).
Is dat niet te weinig voor die Kef speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
DeepFreeze.NL schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:53:
Die Marantz heeft als output 50W (0.08% @ 8 Ohm), 70W (0.7% @ 6 Ohm).
Is dat niet te weinig voor die Kef speakers?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
Kwa digitale aansluitingen heeft de Denon geen coaxiale digitale ingang!
Waar heb je deze voor nodig? Digitale TV? Ik heb nu digitenne, maar over een maand stap ik over naar Ziggo inclusief een interactieve HD recorder. Heb ik deze aansluiting dan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Het is wat overzichtelijker als je je laatste post edit i.p.v. nieuwe posts te blijven plaatsen.

Wat betreft dat vermogen hoef je je in mijn ogen niet zo druk te maken. Die Marantz zal die Kef speakertjes wel kunnen aansturen.

Of je een coaxiale digitale ingang nodig hebt? Dan kun je het beste zelf bepalen want jij weet wat je aan gaat sluiten. Als ik kijk naar je openingspost zou ik zeggen dat het geen probleem is. Die Ziggo box die je gaat krijgen, sluit je uiteraard aan met HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 09:55

FeaR

In GoT we trust

S1NN3D schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 07:16:
Die Ziggo box die je gaat krijgen, sluit je uiteraard aan met HDMI.
Let wel dat er nog steeds relatief veel problemen zijn met Digitale Decoders en met HDMI naar een receiver. Kleine dingen tot eerst even ruis hebben tot grotere issues als helemaal geen handshake krijgen. Dus aansluiten via HDMI is zeker wel een optie, maar een back-up is wel wenselijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
FeaR schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:45:
[...]
Let wel dat er nog steeds relatief veel problemen zijn met Digitale Decoders en met HDMI naar een receiver. Kleine dingen tot eerst even ruis hebben tot grotere issues als helemaal geen handshake krijgen. Dus aansluiten via HDMI is zeker wel een optie, maar een back-up is wel wenselijk.
Er komen inderdaad wel eens dergelijke problemen voorbij. Zelf ondervind ik er weinig/geen last van tussen mijn UPC Cisco HD DVR en SR6007. Enige wat je ziet is op het moment dat je schakelt van een HD naar SD zender er inderdaad een halve seconde ruis is. Wanneer je schakelt tussen verschillende SD zenders of verschillende HD zenders is er geen ruis.
Pagina: 1