Toon posts:

Game PC specs goed of juist niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik wil graag een game pc gaan kopen zodat ik Arma3 op ultra settings kan gaan spelen zonder enige problemen nu heb ik een computer op gamepc.nl samen gesteld. Nu wil ik graag weten wat jullie hiervan vinden. Ik heb namelijk gelezen op internet dat sommigen componenten niet functioneren met elkaar.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

- Gewoon gamen en een beetje internetten

Wat mag het systeem gaan kosten?

- Maximaal 900 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

- n.v.t

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

- Een goede videokaart?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

- Nee, zolang het gewoon functioneert naar behoren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

- Nee,

Hier de specs van de computer:

- Cooler Master K-350 Advanced 3.0 Groen
- 600 Watt Cooler Master voeding
- Intel Core i5-3350P 3.10 GHz
- Standaard koeling
- MSI B75MA-E33
- 7.1 Geluidskaart
- 12GB DDR3 Werkgeheugen
- 1000 GB SataIII Hardeschijf
- DVD Brander
- Nvidia GTX660 2GB
- 1Gbit netwerkkaart
- Windows 8 NL

Graag jullie meningen over deze onderdelen werkt het goed of zitten er fuckups tussen. En zal dit voldoende zijn om Arma3 op ultra settings te spelen.

Groetjes,

P.S ik ben niet echt thuis op het gebied van computers dus uitleg in jip en janneke taal s.v.p

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sht, zojuist gelezen dat het niet toegestaan is om aankoop advies onder deze categorie te plaatsen.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-04 10:32

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:35:
Sht, zojuist gelezen dat het niet toegestaan is om aankoop advies onder deze categorie te plaatsen.
daarom hebben we een knopje topic report ;) daarmee kun je aanvragen of je topic mag verplaatst worden ipv een nieuw topic aan te maken.

ontopic:
het ziet er redelijk goed uit :) op welke resolutie ga je spelen? dit is namelijk prima voor full hd.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn scherm resolutie is 1920 x 1080

Groetjes,

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-04 16:23
1 ding : ik vraag me af wat je met dvd brander doet ? heb ook zo'n ding en sinds streaming tegenwoordig standaard is gebruik ik dat ding nooit meer. Het zijn de kosten niet, maar toch.

Verwijderd

Topicstarter
MEN-O schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:48:
1 ding : ik vraag me af wat je met dvd brander doet ? heb ook zo'n ding en sinds streaming tegenwoordig standaard is gebruik ik dat ding nooit meer. Het zijn de kosten niet, maar toch.
Die DVD brander zit er volgens mij al standaard bij

• Fordox
  • Laatst online: 22-04 10:32

Fordox

00101010

kun je weg laten halen neem ik aan. als je hem echt nodig hebt kun je hem zelf gemakkelijk inbouwen vanuit je oude pc (als je die hebt en niet IDE is)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf helemaal niet niet thuis op het gebied van computers inelkaar zetten etc.. Ik heb dus echt geen idee hoe ik zo'n ding zou moeten inbouwen.

Ik DVD brander zit er gewoon standaard bij die kan je niet weg klikken mits je een blu-ray laat inbouwen of iets dergelijks.

Maar een DVD brander heeft elke computer toch nodig anders kan je toch geen spellen in je computer stoppen? Of is een DVD brander iets heel anders?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je hoeft je systeem niet bij gamepc.nl te bestellen ;)
Er zijn genoeg webshops waarbij jezelf (via advies hier) de producten naar keuze in de winkelmand steekt en dan de webshop hem laten assembleren. (Bij Afuture.nl kan je dat gewoon toevoegen in het winkelkarretje bv voor 60 euro)

Die doen infeite net hetzelfde als gamepc.nl, maar je hebt de pc voor jouw specifieke noden en dit zal nog goedkoper (of zelfde prijs maar een betere pc) uitvallen.

Ik zie dat je systeem in je openingpost op gamepc.nl voor 900 euro te kopen is.
Ik zal hier weldra even een systeem voorstellen die ook 900 euro zou kosten. ;)

Dit systeem zou je 902 euro kosten bij Afuture. (je zal er direct op kunnen spelen)
* 822 euro voor de onderdelen
* 60 euro voor assemblage
* 15 euro voor installatie van windows en drivers
* 5 euro transport
= 902 euro

en dan heb je:
* zelfde processor
* een stuk betere grafische kaart
* 2TB hardeschijf
* 8GB RAM (je zal moeite hebben om boven de 4GB RAM te komen in gebruik)
* Betere voeding (Wattage zegt bijna niets)
* ook Windows 8 (of windows 7 als je dat liever hebt)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 154,-€ 154,-
1ASRock B75 Pro3€ 62,70€ 62,70
1Club3D Radeon HD 7950 royalKing€ 267,-€ 267,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 77,85€ 77,85
1BitFenix Shinobi€ 52,40€ 52,40
1Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit€ 83,79€ 83,79
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 49,99€ 49,99
1XFX Pro 550W€ 52,40€ 52,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 800,13

[ Voor 88% gewijzigd door SmokingCrop op 05-06-2013 22:35 ]

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
een DVD speler/brander. voor spellen te laden is het nauwelijks nodig, hoop is via download te krijgen.

het is ook een brander! en juist voor wat back ups maken of voor vrienden/familie ff wat op een DVD zetten kan best handig zijn. ook met een backup maken van de belangrijkte bestanden is een brander handig.
ding kost 15 - 20 en ik heb er twee inzitten, beide worden veel gebruikt.

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-04 11:16
Ik vind een dvd lezer ook nog wel een waardige toevoeging! Als je dan de winkel binnenstormt en een leuke deal vind, of als je als kado nog een leuke game krijgt. Is het toch fijn om zo een lezertje te hebben :P

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:26

D4NG3R

kiwi

:)

marineII7 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:38:
Ik vind een dvd lezer ook nog wel een waardige toevoeging! Als je dan de winkel binnenstormt en een leuke deal vind, of als je als kado nog een leuke game krijgt. Is het toch fijn om zo een lezertje te hebben :P
Omdat je na het kopen van de dvd illegaal bezig bent door een Blu-Ray rip te torrenten ;) ..

Anyhow richting de TS: Waarom bouw je het systeem niet zelf? Er zijn 100en guides te vinden op het internet, en het geeft veel meer voldoening als je dan eindelijk een spelletje speelt. Enige nadeel is dat er een component DOA aankomt waardoor je weer moet wachten :/ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Inrage
  • Laatst online: 24-02 22:33
Vraag me altijd af hoe ze er bij GamePC.nl bij komen om 12gb ram in hun systemen te plaatsen...
Lijkt me nog uit de tijd dat sommige CPU's baat hadden bij tripple channel, maar dat ligt toch al even achter de rug...

Anyway, tips genoeg in dit topic om een beter & goedkoper systeem elders te bestellen of eventueel zelf in elkaar te stoppen.

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-04 07:32
D4NG3R schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:18:
[...]

Omdat je na het kopen van de dvd illegaal bezig bent door een Blu-Ray rip te torrenten ;) ..

Anyhow richting de TS: Waarom bouw je het systeem niet zelf? Er zijn 100en guides te vinden op het internet, en het geeft veel meer voldoening als je dan eindelijk een spelletje speelt. Enige nadeel is dat er een component DOA aankomt waardoor je weer moet wachten :/ .
Ik ga van de zomer ook niet zelf doen. True er zijn 100de builds. Maar wat als je ergens tegen aan loopt? Ik ken dan mensen die het wel voor een flesje wijn doen? (hoop ik) Of wanneer je ergens te hard aan duwt? Iets gaat kapot kan je zelf veel geld gaan betalen. En als iemand anders het laat doen (in dit geval een bedijf) dan zijn zij verantwoordelijk voor een volledige pc.

Lang verhaal kort te maken. Als je het nooit heb gedaan zou ik het laten doen. Misschien rij je bij een tweaker langs en kan je mee kijken? Zoals eerder gezegt. Flesje wijn. Kratje bier en je heb vaak een builder. :)

• manstaat
  • Laatst online: 29-04 07:32
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:31:
Dag mensen,

Ik wil graag een game pc gaan kopen zodat ik Arma3 op ultra settings kan gaan spelen zonder enige problemen nu heb ik een computer op gamepc.nl samen gesteld. Nu wil ik graag weten wat jullie hiervan vinden. Ik heb namelijk gelezen op internet dat sommigen componenten niet functioneren met elkaar.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

- Gewoon gamen en een beetje internetten

Wat mag het systeem gaan kosten?

- Maximaal 900 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

- n.v.t

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

- Een goede videokaart?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

- Nee, zolang het gewoon functioneert naar behoren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

- Nee,

Hier de specs van de computer:

- Cooler Master K-350 Advanced 3.0 Groen
- 600 Watt Cooler Master voeding
- Intel Core i5-3350P 3.10 GHz
- Standaard koeling
- MSI B75MA-E33
- 7.1 Geluidskaart
- 12GB DDR3 Werkgeheugen
- 1000 GB SataIII Hardeschijf
- DVD Brander
- Nvidia GTX660 2GB
- 1Gbit netwerkkaart
- Windows 8 NL

Graag jullie meningen over deze onderdelen werkt het goed of zitten er fuckups tussen. En zal dit voldoende zijn om Arma3 op ultra settings te spelen.

Groetjes,

P.S ik ben niet echt thuis op het gebied van computers dus uitleg in jip en janneke taal s.v.p
Ik ben geen mierenneuker. Maar hij zegt nu dat het op ultra moet. 7,680 × 4,320 .
k neem aan 4K UHD (2160p)
En later is het full HD 1920x1080. Just saying.

Bron: Wikipedia: Ultra high definition television

• JJWB
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-04-2023
manstaat schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:30:
[...]

Ik ben geen mierenneuker. Maar hij zegt nu dat het op ultra moet. 7,680 × 4,320 .

Ultra settings.. Niet UHD resolutie...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

manstaat schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:27:
Lang verhaal kort te maken. Als je het nooit heb gedaan zou ik het laten doen.
Onzin, iedereen die zelf PC's bouwt is ooit begonnen zonder eerder een PC te hebben gebouwd.

• Inrage
manstaat schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:27:
[...]
Lang verhaal kort te maken. Als je het nooit heb gedaan zou ik het laten doen.
... 90€ sparen door zelf een beetje met de mecano te spelen? Tis hier toch tweakers, waarom ga je dat nu afraden?
manstaat schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:30:
[...]
Geen idee wat de meerwaarde is van deze post. Iedereen die het op dit forum over ultra heeft heeft het over graphic settings en niet over resolutie... Je bent dus wel een mierenneuker of wil gewoon even opvallen imo...

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor het posten van veel nuttige informatie, thanks.

Ik zie dat veel mensen mij adviseren om de computer onderdelen los te kopen om vervolgens zelf de computer in elkaar te zetten. Ik kan iedereen nu alvast vertellen dat gaat hem niet worden, niet omdat ik er geen zin in heb maar puur omdat ik niet technisch ingesteld ben. Ik heb mijn vorige computer namelijk gesloopt omdat ik de drivers had geupdate waarschijnlijk gewoon de verkeerde gedownload (Domme loempia) ;P Kun je na gaan hoe erg het is. Het is voor mij de eerste keer dat ik me verdiep in game computers sinds mijn console (Xbox 360) stuk is.

Ik ben geen luie flikker die alles via een ander voor elkaar probeer te krijgen begrijp me niet verkeerd. Ik kijk veel filmpjes over verschillende onderdelen en lees veel op google en tevens hier.

Ik persoonlijk denk dat de optie om de computer zelf te bouwen weg valt dan betaal ik liever 100 euro extra om het te laten doen door mensen die er echt verstand van hebben.

Groetjes,

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:20:
Er zijn genoeg webshops waarbij jezelf (via advies hier) de producten naar keuze in de winkelmand steekt en dan de webshop hem laten assembleren. (Bij Afuture.nl kan je dat gewoon toevoegen in het winkelkarretje bv voor 60 euro)

Die doen infeite net hetzelfde als gamepc.nl, maar je hebt de pc voor jouw specifieke noden en dit zal nog goedkoper (of zelfde prijs maar een betere pc) uitvallen.

Dit systeem zou je 902 euro kosten bij Afuture. (je zal er direct op kunnen spelen)
* 5 euro transport
= 902 euro

en dan heb je:
* zelfde processor
* 2TB hardeschijf

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 800,13
Mooie website man, zit er nou veel verschil tussen die computer en die anderen?

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:20:

* 5 euro transport
= 902 euro

en dan heb je:
* zelfde processor
* 2TB hardeschijf

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 800,13
Ik zit er opzich aan te denken om dat te gaan doen wat jij zegt. Ik neem aan dat als hem laat assembleren etc.. dat die dan gewoon gebruikers klaar is toch.

Even wat recenties opzoeken over die website,

• paulr84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 19:50
Hier staan reviews van beide webwinkels:

http://tweakers.net/shopr...mepc-punt-nl/shopreviews/

http://tweakers.net/shopreview/7274/afuture/shopreviews/

Veel plezier met je systeem!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje ik ga het even op me gemak doornemen.

Ik heb trouwens het idee dat bij de Afuture je minder onderdelen krijgt?

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:43:
[...]

Duhh er zit toch in wat je besteld

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Inrage
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:20:
Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor het posten van veel nuttige informatie, thanks.

Ik zie dat veel mensen mij adviseren om de computer onderdelen los te kopen om vervolgens zelf de computer in elkaar te zetten. Ik kan iedereen nu alvast vertellen dat gaat hem niet worden, niet omdat ik er geen zin in heb maar puur omdat ik niet technisch ingesteld ben. Ik heb mijn vorige computer namelijk gesloopt omdat ik de drivers had geupdate waarschijnlijk gewoon de verkeerde gedownload (Domme loempia) ;P Kun je na gaan hoe erg het is. Het is voor mij de eerste keer dat ik me verdiep in game computers sinds mijn console (Xbox 360) stuk is.
Lijkt me onmogelijk om je PC stuk te maken door verkeerde drivers te installeren...

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:26:
[...]

Lijkt me onmogelijk om je PC stuk te maken door verkeerde drivers te installeren...
Naja stuk, echt inzetbaar was die niet meer. Kon geen filmpjes meer kijken want dan liep die om de haverklap vast. En me internet vloog er regelmatig zomaar ineens uit.\

• tomruijgrok123
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-04 15:04
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:33:
[...]

Naja stuk, echt inzetbaar was die niet meer. Kon geen filmpjes meer kijken want dan liep die om de haverklap vast. En me internet vloog er regelmatig zomaar ineens uit.\
Dat is natuurlijk iets heel anders dan stukmaken! En bij het bouwen van een pc gaat het om hardware en bij installeren van drivers gaat het om software. Hier zit dus een groot verschil in!

Verwijderd

Topicstarter
tomruijgrok123 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:43:
[...]

Dat is natuurlijk iets heel anders dan stukmaken! En bij het bouwen van een pc gaat het om hardware en bij installeren van drivers gaat het om software. Hier zit dus een groot verschil in!
Prima, 8)7

Ik neem aan dat er mensen zijn die wel begrijpen dat ik een punt probeerde te maken.

• SmokingCrop
  • Niet online
[...]
Bij gamepc.nl (en vele andere winkels) passen ze gewoon wat marketing technieken toe :P

Zo zetten ze bv gigabit netwerkkaart, standaard koeling & 7.1 geluidskaart apart.. (stock koeler zit al bij de processor en netwerkkaart + 7.1 geluidskaart zit gewoon op het moederbord)

Het enige wat ik je nog wil vragen is of je een dvd brander nodig hebt? (spellen worden immers toch best online gekocht -> goedkoper & zowat alle spellen download je gewoon via steam, origin of uplay)

Ik heb ook reeds een pc laten assembleren bij Afuture en alles was tip top in orde ;) (installatie van windows had ik wel zelf gedaan, aangezien ik gratis aan Windows kan via dreamspark)

[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 06-06-2013 19:36 ]

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:18
Als ik nog wat advies mag geven... ik denk dat je alleen een DVD-brander moet nemen als je 100% zeker bent dat je hem nodig gaat hebben (films, games die je nog op schijfje hebt staan etc.) Als dat zo is moet je het gewoon nemen dan is die 15 euro achteraf toch maar een schijntje.

Verder is het zo dat er volgens mij best wel een aantal tutorials op youtube staan met betrekking tot het bouwen van een pc. Het is in mijn ogen plug and play, je hebt alleen een schroevendraaier nodig en dan schroef je het zo in elkaar. Je hoeft niet bang te zijn dat je er iets verkeerds gaat want zodra je de juiste onderdelen bij elkaar hebt kan er niets meer gebeuren.

Denk er in ieder geval over na, als je tijd hebt kijk even op youtube een pc heb je binnen 2 uur in elkaar als je een beetje doorwerkt, dus tenzij jij meer dan 30 euro per uur verdient netto is het de moeite altijd waard en je leert er nog van ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
TheUninvited schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:50:
Als ik nog wat advies mag geven... ik denk dat je alleen een DVD-brander moet nemen als je 100% zeker bent dat je hem nodig gaat hebben (films, games die je nog op schijfje hebt staan etc.) Als dat zo is moet je het gewoon nemen dan is die 15 euro achteraf toch maar een schijntje.

Verder is het zo dat er volgens mij best wel een aantal tutorials op youtube staan met betrekking tot het bouwen van een pc. Het is in mijn ogen plug and play, je hebt alleen een schroevendraaier nodig en dan schroef je het zo in elkaar. Je hoeft niet bang te zijn dat je er iets verkeerds gaat want zodra je de juiste onderdelen bij elkaar hebt kan er niets meer gebeuren.

Denk er in ieder geval over na, als je tijd hebt kijk even op youtube een pc heb je binnen 2 uur in elkaar als je een beetje doorwerkt, dus tenzij jij meer dan 30 euro per uur verdient netto is het de moeite altijd waard en je leert er nog van ook ;)
Het is zo dat die DVD brander er standaard bij zit en gratis en je weet wat ze zeggen "Gratis is altijd goed" :P

Ik heb al een aantal tutorials gekeken op youtube over hoe je een computer inelkaar zet. Indrukwekkend, maar in mijn ogen zag het er gewoon lastig uit omdat je bepaalde draaden met elkaar moet verbinden etc..

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:59:
[...]

Het is zo dat die DVD brander er standaard bij zit en gratis en je weet wat ze zeggen "Gratis is altijd goed" :P

Ik heb al een aantal tutorials gekeken op youtube over hoe je een computer inelkaar zet. Indrukwekkend, maar in mijn ogen zag het er gewoon lastig uit omdat je bepaalde draaden met elkaar moet verbinden etc..
Bij mijn setup van Afuture niet ;)
Die kan je er echter gewoon bij voegen, bv pricewatch: LG GH24NS90 Zwart

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:02:
[...]

Bij mijn setup van Afuture niet ;)
Die kan je er echter gewoon bij voegen, bv pricewatch: LG GH24NS90 Zwart
Nee ik bedoel dan de setup bij gamepc.nl sorry.

Maar die onderdelen die jij me voorgesteld hebt he en ik laat die assembleren ik neem aan dat die dan klaar voor gebruik is?

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:08:
[...]

Nee ik bedoel dan de setup bij gamepc.nl sorry.

Maar die onderdelen die jij me voorgesteld hebt he en ik laat die assembleren ik neem aan dat die dan klaar voor gebruik is?
Yup, je zal gewoon het stug papier van in de kast eruit moeten doen :P (typische bescherming bij Afuture, die overigens goed werkt)
Kabels erinsteken en voila

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 06-06-2013 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:15:
[...]

Yup, je zal gewoon het stug papier van in de kast eruit moeten doen :P (typische bescherming bij Afuture, die overigens goed werkt)
Kabels erinsteken en voila
Okay thanks ik zal er even over nadenken man.

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:18
Ik neem aan dat het goed komt zo :) Mocht je nog ergens over twijfelen post dan nog gewoon een vraag ik zal dit topic in de gaten houden.

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:34:
[...]

Bij gamepc.nl (en vele andere winkels) passen ze gewoon wat marketing technieken toe :P

Zo zetten ze bv gigabit netwerkkaart, standaard koeling & 7.1 geluidskaart apart.. (stock koeler zit al bij de processor en netwerkkaart + 7.1 geluidskaart zit gewoon op het moederbord)

Het enige wat ik je nog wil vragen is of je een dvd brander nodig hebt? (spellen worden immers toch best online gekocht -> goedkoper & zowat alle spellen download je gewoon via steam, origin of uplay)

Ik heb ook reeds een pc laten assembleren bij Afuture en alles was tip top in orde ;) (installatie van windows had ik wel zelf gedaan, aangezien ik gratis aan Windows kan via dreamspark)
Toch nog 1 vraag ik neem aan dat ik met de specs van Afuture Arma3, World of warcraft wel op ultra settings kan spelen right?

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:29
[...]

Zo op het oog zit de 7.1 geluidskaart er "nog niet bij" Deze kan geïntegreerd zitten op je moederbord. Het kan ook zijn dat het een 2.1 kaartje is. Dit kan je per moederbord bekijken. Verder worden niet alle specificaties gemeld die je in je topic start hebt vermeld, zoals die 1Gbit kaart.

Shops gebruiken vaak "praatjes" om je een pc te laten kopen. (12 GB geheugen, 600 Watt .. blablabla ). Een soort "bigger is better" concept.

Als ik jou was zou ik nog gewoon een DVD brander erbij houden. Ik heb laatst m'n pc in elkaar geknutseld en ik vroeg mij ook de meerwaarde er van af.
Nu wilde ik laatst W7 opnieuw installeren via een USB stick, mooi niet dat ik hem werkend kreeg. Via een DVD'tje no problemo!

En spellen worden qua digital download steeds populairder, maar dat neemt niet weg dat je bij de BS/IT/MM of Saturn soms een mooie budgetbak met games tegenkomt..... op DVD.

[ Voor 54% gewijzigd door CuBras op 09-06-2013 13:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog steeds erg te twijfelen welke computer ik nou moet nemen. De reden dat ik de computer van Afuture zou kopen is omdat er beteren onderdelen inzitten echter kan ik niet alle onderdelen vinden die Smokingcrop mij stuurde.

De reden dat ik de pc van Gamepc.nl zou kopen is omdat ik dan zeker weet dat ik goed zit.

• Nilem
  • Laatst online: 18-07-2025
Als je nou geen advies wilt vraag t dan ook niet. Die lijst die je hebt gekregen van een mede tweakers is in verhouding veel beter als het game-pc systeem waar je aan zit te denken.

Maar goed heb je weer advies gekregen, kijk zelf maar wat je ermee doet...

Verwijderd

Topicstarter
Nilem schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:07:
Als je nou geen advies wilt vraag t dan ook niet. Die lijst die je hebt gekregen van een mede tweakers is in verhouding veel beter als het game-pc systeem waar je aan zit te denken.

Maar goed heb je weer advies gekregen, kijk zelf maar wat je ermee doet...
Vindt je het vreemd dat ik gewoon zo veel mogelijk research doe? Het is nou eenmaal een groot bedrag. Beter dan iemand die super impulsief toch? 'T kan aan mij liggen.

• rapptor13
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-10-2025
ARMA3 Zul je nooit maxen tenzij je budget rond de 2000€ ligt en zul je zowiezo niet bereiken met Gamepc.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even contact gehad met een meneer van Afuture. Hij zei me dat de CLUB3D Radeon HD 7950 royalKing videokaart nogal vaak uitvielen of defect terug kwamen. Iemand enig idee welke videokaart ongeveer gelijke prestaties hebben? Ikzelf zat te denken aan de

GeForce GTX 660 Ti Of de Sapphire HD 7950 3GB GDDR5 with Boost

Iemand hier een mening over welke misschien betere prestaties heeft of misschien wel een hele anderen videokaart?

Thanks

• Emielgroendijk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09-2025
zoek wat benchmarks op en kijk wat de verschillen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Na lang twijfelen heb ik dan eindelijk mijn keuze kunnen maken mede dankzij jullie. Ik heb op dit moment het volgende systeem samengesteld en wil graag weten wat jullie ervan vinden om de puntjes op de i te zetten.

Ik ben iemand die erg moeilijk keuzes maakt vooral als het gaat om een hoop geld mijn excuses hiervoor.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 147,90€ 147,90
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 268,-€ 268,-
1Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB€ 55,90€ 55,90
1BitFenix Shinobi€ 52,80€ 52,80
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1XFX Pro 550W€ 54,50€ 54,50
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 83,01€ 83,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 859,80

Dit is wat ik momenteel heb als alles goed is bestel ik hem volgende week. Bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 16:57 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik zou de pricewatch: Plextor PX-128M5S 128GB nemen ipv de kingston ssd ;)

zoals ook bv gezegd wordt door AnandTech in hun review van deze Kingston:
"Because the V300 doesn't bring anything special to the market, pricing is more important than ever. The V300 is affordable but not exceptionally cheap. Right now you can find Plextor M5S and Samsung SSD 840 for the same price or even for slightly less, and I would rather pick one of them instead of the V300. "

> http://www.anandtech.com/...ston-ssdnow-v300-review/8

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Met bovenstaande, en pak daarnaast dit geheugen: pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik zocht die ramlad al maar kon hem dus niet vinden.

Anyway, ik heb hem even aangepast..

• SmokingCrop
  • Niet online
Ziet er goed uit anders, ik zou er niets meer aan veranderen :)

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:44:
Ziet er goed uit anders, ik zou er niets meer aan veranderen :)
Prima, dan hou ik hem zoals die nu is. Bedankt voor je hulp, echt tof!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het enige wat ik nog zou willen vragen is waarom je voor die HDD kiest? 1TB kan makkelijk voor een tientje minder, 2TB alweer voor een tientje meer.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:49:
Het enige wat ik nog zou willen vragen is waarom je voor die HDD kiest? 1TB kan makkelijk voor een tientje minder, 2TB alweer voor een tientje meer.
Geen idee, haha :P

Verwijderd

Topicstarter
Als ik 1TB zou nemen welke zou jij dan doen? En welke DVD station is geschikt voor die case?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

pricewatch: Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB

DVD speler? Gebruik je dat ding uberhaupt nog? Windows 7 kan je vanaf een USB stick installeren, en alle overige media kan je legaal downloaden.

• SmokingCrop
  • Niet online
Als je geen cd's of dvd's hebt dan zal je er hoogst waarschijnlijk er ook geen meer hebben in de toekomst ;)
(behalve als je spellen duurder in een fysieke winkel wilt kopen)

Overigens is elke dvd burner goed die 5,25" groot is (standaard), maar best met een zwarte voorkant :p

[ Voor 23% gewijzigd door SmokingCrop op 13-06-2013 16:58 ]

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:29
Ook al gebruik je de DVD speler weinig, mijn tip. Aangezien hij er toch gratis bij zat (toch?) Gewoon gebruiken. Hij kan ALTIJD ergens van pas komen. Scheelt veel ergernis ;)

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:56:
Als je geen cd's of dvd's hebt dan zal je er hoogst waarschijnlijk er ook geen meer hebben in de toekomst ;)
(behalve als je spellen duurder in een fysieke winkel wilt kopen)
Ik heb hier Arma 2 Reinforcements liggen helaas zit daar een CD bij om het te installeren. Dus ben bang dat ik zo'n ding nodig heb.

Verwijderd

Topicstarter
CuBras schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:57:
Ook al gebruik je de DVD speler weinig, mijn tip. Aangezien hij er toch gratis bij zat (toch?) Gewoon gebruiken. Hij kan ALTIJD ergens van pas komen. Scheelt veel ergernis ;)
Bij Gamepc.nl zat het DVD station er gratis bij bij Afuture niet.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nee, je kan voor ArmA 2 alle content gewoon downloaden op steam. Via het games menu kan je serials toevoegen en checked steam automatisch bij de maker van het spel of de serial klopt en nog niet gebruikt is.

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:58:
[...]
Bij Gamepc.nl zat het DVD station er gratis bij bij Afuture niet.
Wat je maar gratis noemt hé, je betaalde teveel voor heel het systeem dus betaalde je die dvd player ook gewoon :>

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 13-06-2013 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:59:
Nee, je kan voor ArmA 2 alle content gewoon downloaden op steam. Via het games menu kan je serials toevoegen en checked steam automatisch bij de maker van het spel of de serial klopt en nog niet gebruikt is.
Okay duidelijk, dan hou ik het voor wat het nu is.

Zou dit system spellen zoals battlefield etc.. trekken op normale settings?

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:00:
[...]

Wat je maar gratis noemt hé, je betaalde teveel voor heel het systeem dus ..
Ja dat klopt maar ik ben enkel een leek op dit gebied vandaar dat gamepc voor mij een prima website was omdat het heel overzichtelijk was.

• SmokingCrop
  • Niet online
Je zal bf3 op maxed out settings op 1920x1080 met een average van 50 fps ofzo moeten kunnen spelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:04:
Je zal bf3 op maxed out settings op 1920x1080 met een average van 50 fps ofzo moeten kunnen spelen ;)
Wow, klink goed. Echt geweldig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gezocht naar wat behuizingen in ongeveer dezelfde prijsclasses als de Shinobi omdat ik die nogal saai eruit vond zien ik kwam twee ontzettend gave kasten tegen.

pricewatch: Zalman Z9 Plus

pricewatch: Sharkoon T9 Value Red edition

De afmetingen zijn ongeveer gelijk aan de Shinobi dus ik denk dat het wel past. Zijn er mensen die nog gave behuizingen weten? Ik vind het mooi als je erin kunt kijken met bijvoorbeeld rood of blauw licht erin.

Thanks.
Pagina: 1